Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور، زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی در 39 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ساعت ۹:۳۳ دقیقه امروز در مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی شهرستان های سیستان و بلوچستان نواخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا،  زنگ گلبانگ انقلاب در 39 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت همزمان در مدارس شهرستان های سیستان و بلوچستان نواخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان سرباز در مراسم  نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبستان خدیجه کبری(س) راسک علاوه بر مسئولان شهرستانی، خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت نیز حضور داشتند که لحظه تاریخی ورود امام به میهن اسلامی را با نواختن گلبانگ انقلاب گرامی داشتند.

اجرای سرود دانش آموزی، پخش کلیپ انقلاب اسلامی از سایر بخش‌های ویژه برنامه فجر انقلاب در اولین روز از این دهه مبارک بود.

در دلگان نیز در این مراسم، گروه‌های مختلف دانش‌آموزی برنامه های مختلفی از جمله قرائت قرآن، سرود جمهوری اسلامی ایران، شعر و سرود اجرا کردند.

 زنگ انقلاب در نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به مناسبت سالروز ورود معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به وطن، در مدارس شهرستان زابل نواخته شد.

این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در دبیرستان دخترانه شاهد برگزار شد.

همچنین در شهرستان سراوان نیز همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، زنگ انقلاب با حضور فرماندار، امامان جمعه و جماعت، فرمانده سپاه شهرستان، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت معتمدین، رئیس دادگستری، دادستان، ریش سفیدان، فرهنگیان، مسیولین دستگاه های اجرایی و دانش آموزان در سالن ورزشی کار و دانش ایران شهرستان سراوان نواخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در این مراسم ایام سوگواری حضرت زهرا (س) را تسلیت و سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت امام خمینی (ره) و ایام دهه مبارک فجر را تبریک گفت.
وی افزود: امید است با بصیرت کامر مسیر و خط امام خمینی (ره) را بفهمیم و با تمام توان به مسائل و گفتمان حضرت امام (ره) توجه کنیم.
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به ارزشمند بودن پدیده انقلاب اسلامی ایران، گفت: ضمن اینکه انقلاب اسلامی یک دگرگونی و تحول را در جهان ایجاد کرد، موجب قطع دست مستکبران عالم از ایران و بسیاری از نقاط جهان شد و استبداد گران داخلی نیز که قصد چپاول دنیای اسلام را داشتند، از کشور خارج شدند.
حجت الاسلام و المسلمین بامری اذعان کرد: ورود امام به کشور نه تنها دل ها و فطرت ها را زنده کرد بلکه خداجویی و معنویت را برای ملت ایران و دلداداه این را به وجود آورد و دست استکبار و شیطان صفتان را قطع کرد.
وی انقلاب اسلامی را یک‌حرکت الهی، معنوی و آسمانی برای ملت ایران برشمد و با توجه به شاخص های این انقلاب، ادامه داد: با توجه به اینکه همه با انقلاب اسلامی  دشمنی کردند، اما دارای پیشرفت هایی است که همه دنیا را به حیرت در آورد.
امام جمعه شهرستان سراوان افزود: الهی بودن حقیقت انقلاب، ایستادگی و مبارزه با کفر، دائمی بودن مسیر حق و الهی، توان دفاعی بالا و عدم ایستادگی دشمن مقابل ایران اسلامی و حرکت در مسیر حق از جمله شاخص های انقلاب اسلامی ایران است.
حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران مقابل استکبار جهانی ایستاد و هویت آنان را فاش کرد که دشمن نتوانست مسائل و برنامه هایی را که برای دنیای اسلام طراحی کرده بودند، به مرحله اجرا درآورند.
وی خاطر نشان کرد: مستکبرین و شیطان صفتان امروز با توجه به اینکه توان مقابله نظامی با ایران را ندارند، جنگ عقیده را راه اندازی کرده اند اما با آگاهی و زنده بودن آرمان های امام، شهدا و انقلاب در دل مردم فهیم ایران، در این مسیر نیز شکست خواهند خورد و مردم ایران با بصیرت کامل در مسیر انقلاب حرکت می کنند.
برپایی یادواره شهدا، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه یاس و کبود، اجرای سرود دانش آموزی، برپایی ایستگاه نقاشی از دیگر برنامه های مراسم محوری روز شکر گزاری به مناسبت ۱۲ بهمن، بود.
از دیگر برنامه های امروز در شهرستان سراوان افتتاح نمایشگاه دستاورده های کودکان در کانون پرورشی فکری نوجوانان شهرداری سراوان، نمایشگاه های هنرهای تجسمی در سالن ارشاد اسلامی است.

صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور و با آغاز دهه مبارک فجر، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان میرجاوه نواخته شد.

این مراسم همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن با حضور جانشین سپاه شهرستان میرجاوه، فرماندار، امام جمعه اهل سنت و سایر مسئولین شهرستان میرجاوه در مدرسه 14معصوم(ع) این شهرستان برگزار شد.




 مدیرآموزش و پرورش شهرستان میرجاوه در این مراسم عنوان کرد: جرقه انقلاب اسلامی با سخنرانی افشاگرانه امام خمینی(ره) در سال 42 زده شد و ایشان جنایت های رژیم پهلوی و اسراییل را افشا کردند و در سال 57 انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود رساندند.


محمدعلی میری افزود:وظیفه دانش آموزان خوب درس خواندن است، شما باید پاسدار انقلاب اسلامی باشید و با درس خواندن و پیشرفت آینده این انقلاب را رقم بزنید، چراکه شکوفایی و توسعه کشور به مدد شما دانش‌آموزان محقق می‌شود.





 



فرماندار میرجاوه نیز در این مراسم بیان کرد: زنگ انقلاب زنگ بیداری ، مقاومت و استکبار ستیزی ملت ایران است و عزت و افتخار و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون رهبری حکیمانه امام راحل در اوایل انقلاب ، جانفشانی شهدا ، اتحاد و همبستگی مردم و هدایت ها و رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری است.


محمد میهنی افزود: امروز یکی از رسالت های مهم و جدی آموزش و پرورش، انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی به دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در بهمن سال 57 ملت ایران توانستند ابرقدرت های جهان را به زانو دربیاوریم و ندای آزادی خواهی و ضد استعماری و ضد استبدادی مردم ایران را به گوش جهان برسانیم.

 








 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است

  محمد کرمی   در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خدای متعال منت به مردم ایران نهاد و ادامه‌ حرکت انبیاء و ائمه را برای پیاده کردن اسلام در کل دنیا به عهده آنها قرار داده، اکنون ما برای پیاده کردن این میدان آمده ایم که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تاکنون این موضوع را به خوبی رهبری کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز جبهه حق به سرعت در حال پیشرفت است‌؛ مسلما جبهه شیطان با تمام وجود و با همه‌ مکر و حیله به میدان آمده اما پیروز این میدان، انقلاب اسلامی و اسلام است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز ملت ایران وصل به خداوند است و هرکسی که به خداوند وصل باشد از هیچ قدرتی واهمه ندارد به طوریکه رهبری انقلاب وقتی تصمیم می‌گیرد، رژیم صهیونسیتی را با همه‌ جنایاتی که در حال ارتکاب است و به قوانین بین‌المللی پایبند نیست، تنبیه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب و اراده ملت ایران با هم می‌شوند، حیله دشمنان را در هم می‌شکند بنابراین این نتیجه اتکای به خداوند متعال است.

کرمی ادامه داد: ما باید امروز افتخار کنیم که در نظامی قرار گرفته ایم که به جز رضای الهی به چیزی فکر نمی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز مسوولیت در نظام اسلامی با هدف رسیدن به رضای الهی است، عنوان کرد: ما می‌خواهیم در همه حوزه‌های، علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی الگوی بی‌بدیل برای دنیا باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • زنگ «کار و کارگر» در مدارس شاهرود نواخته شد
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود