Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@20:31:13 GMT

قیمت سوخت در پاکستان بار دیگر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۴۹۹۷

در اسلام‌آباد،دولت پاکستان اعلام کرد با توجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت سوخت در این کشور از ماه فوریه افزایش خواهد یافت.

از ابتدای ماه فوریه قیمت بنزین در پاکستان با 2 روپیه افزایش به لیتری 84 روپیه خواهد رسید.

به گزارش دیلی اکسپرس، بعد از اعلام افزایش قیمت سوخت جایگاه‌های سوخت در پاکستان تعطیل شدند و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مصدق ملک» سخنگوی نخست وزیر پاکستان در این زمینه گفت: قیمت سوخت را کمتر از پیشنهاد نهاد قانون گذاری برای تعیین قیمت نفت و گاز افزایش داده‌ایم.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که قبل از این هم دولت پاکستان اعلام کرده بود قیمت سوخت در سال 2018 را افزایش می‌دهد و قیمت آن با افزایش 4.06 روپیه ای در هر لیتر از 77.47 به 81.53 روپیه خواهد رسید.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت دلار و سوخت قیمت تمامی اجناس را در پاکستان افزایش می دهد.

در بیانیه بانک جهانی ضمن اشاره به ناکامی های دولت پاکستان برای پرداخت بدهی های خارجی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد این کشور، پیش بینی شده است که میزان تورم و گرانی در پاکستان در سال 2018 به 6 درصد افزایش یابد.

چندی پیش «طارق باجواه» رئیس بانک مرکزی پاکستان با ابراز نگرانی از کاهش ارزش روپیه اعلام کرد: دولت کنترل نرخ تورم را در اولویت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات خودرو باید شتاب پیدا کند!

تین نیوز

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات و فناوری گفت: واردات خودرو باید شتاب پیدا کند، این روش تنها مربوط به اقشار پردرآمد نیست، بلکه با قوانین واردات بسیاری از اقشار متوسط نیز می توانند وسیله نقلیه تهیه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید آجرلو عضو هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات و فناوری که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافته است، در نشست «مجلس قوی برای ایران قوی» که با محوریت تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به اولویت بندی برنامه های خود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار بین ۸۰۰ تا ۱.۲ میلیون دستگاه است که با توجه به عرصه کم خودرو قیمت ها افزایش یافته است، برای تامین نیاز بازار مطابق قانون واردات خودرو یکی از روش های افزایش عرضه است.

آجرلو با بیان اینکه واردات خودرو باید شتاب پیدا کند، افزود: این روش تنها مربوط به اقشار پردرآمد نیست، بلکه با قوانین واردات بسیاری از اقشار متوسط نیز می توانند وسیله نقلیه تهیه کنند.

به گفته وی، متاسفانه این قانون به دلیل عدم همراهی رئیس سازمان برنامه و بودجه اجرا نشده است؛ این در حالی است که  بحث واردات خودرو به شکل یک قانون درآمده و عدم اجرای آن به نوعی تخلف مستقیم داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

آجرلو با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۲ میلیارد دلار صرف واردات سوخت شده است، عنوان کرد: بخش مهمی از  واردات سوخت در کشور صرف استفاده در  خودروهای فرسوده شده است، به عبارت دیگر عدم اجرای طرح واردات خودرو و نوسازی ناوگان باعث شده است که علاوه بر افزایش قیمت خودرو شاهد هدر رفتن منابع برای واردات سوخت باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خبر بنزینی دولت؛ دارندگان کارت سوخت بخوانند
  • اقتصاد چپاولی
  • اوجی: تولید نفت را به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه می‌رسانیم
  • اوجی: شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافت
  • اوجی: شرکت‌های دانش بنیان به بیش‌از ۶۷۶ شرکت افزایش یافته است
  • اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین
  • نرخ ارز امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • واردات خودرو باید شتاب پیدا کند!
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • نرخ ارز امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات