Web Analytics Made Easy - Statcounter

http://fna.ir/a3u8j4 ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ :: ۱۵:۴۶ راشاتودی: نخستین پرواز مسافربری برد بلند با سوخت زیستی انجام شد

اولین پرواز برد بلند با سوخت زیستی به دست آمده از گیاه خردل از آمریکا به سمت استرالیا و با زمان پرواز ۱۵ ساعت انجام شد.  

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اولین پرواز برد بلند با سوخت زیستی جهان از فرودگاه لس آنجلس آمریکا به ملبورن استرالیا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت زمان این پرواز ۱۵ ساعت بود و طی آن یک بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر به شرکت هواپیمایی کانتاس با حدود ۲۴ تن مخلوط سوخت به دست آمده از سوخت طبیعی و دانه خردل روز دوشنبه انجام شد.

مخلوط سوخت این هواپیما شامل ۹۰ درصد سوخت معمولی و ۱۰ درصد سوخت زیستی به دست آمده از گیاه خردل کاریناتا بوده است. کشاورزان می‌توانند این گیاه که نوع صنعتی دانه خردل محسوب می‌شود را در چرخه کاشت خود بین دیگر گیاهان پرورش دهند. هر هکتار کشت این محصول می‌تواند ۴۰۰ لیتر سوخت زیستی و ۱۴۰۰ لیتر سوخت دیزل برگشت پذیر تولید کند.

فرایند ساخت این سوخت توسط شرکت کانادایی اگریسوما بایوساینت توسعه داده شده است. استیو بابی‌جانسکی مدیرعامل این شرکت کانادایی می‌گوید دانه‌های گیاهی خردل نه تنها می‌توانند به سوخت تبدیل شوند بلکه از باقیمانده این فرایند نیز می‌توان به عنوان غذای دام استفاده کرد.

در کنار این مزایا این گیاه بسیار مقاوم بوده و در جاهایی که دیگر گیاهان امکان رویش ندارند قابل پرورش‌اند. از سوی دیگر به آب کمی نیاز داشته و برای کشاورزان دشوار نخواهد بود.

استفاده از این نوع سوخت تولید آلاینده‌های دی‌اکسید کربن را تا ۸۰ درصد نسبت به سوخت معمولی کاهش می‌دهد. کانتاس این پرواز را در حالی انجام داد که از سوی شورای بین‌المللی حمل و نقل پاک به عنوان آلاینده‌ترین ایرلایل حوزه اقیانوس آرام معرفی شده است.

قرار است استفاده از این سوخت توسط کارشناسان مورد ارزیابی کامل شامل ارزیابی ایمنی، مهندسی و عملکرد قرار گیرد، این شرکت هواپمیایی اعلام کرده است قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ بخشی از پروازهای خود را با سوخت زیستی انجام دهد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی