Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسعه مرکزهای اورژانس کشور را از اولویت های این وزارتخانه برشمرده و گفت: 180 مرکز اورژانس در کشور در حال احداث است که حدود 120 مرکز از این تعداد در مرحله تکمیل و بهره برداری تا پایان سال جاری است.

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی عصر پنجشنبه پس از بازدید از اورژانس و بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب در جمع خبرنگاران اظهار کرد با اشاره به تناسب میان درمان های سرپایی و نیازمند بستری در سطح کشور افزود: حدود 90 درصد مراجعه های مردم به مرکزهای درمانی و اورژانس به خاطر دریافت خدمات سرپایی است و تنها 10 درصد نیاز به خدمات بستری در اورژانس یا بیمارستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز کرد: یکی از مهم ترین معضل های امروز کشور در حوزه سلامت مربوط به بیماری های سرطانی و تامین هزینه آن به شمار می رود.
جان بابایی هم چنین با بیان اینکه شهرستان میناب دومین شهرستان بزرگ استان هرمزگان است گفت: درصد اشغال تخت های بیمارستانی و فرسودگی آن ها نیاز به ساخت بیمارستان جدید را در برخی از شهرستان های این استان از جمله میناب ضروری کرده است و در این خصوص اقدام های مناسب صورت می گیرد.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده در بیمارستان میناب گفت: اگر چه این بیمارستان فرسوده است اما با اجرای طرح هتلینگ، ظاهر بهتری پیدا کرده و بخش های زایمان فیزیولوژیکی و ال.دی.آر نیز در آن راه اندازی شده است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم چنین گفت: در خصوص ساخت کلینیک ویژه و طرح اورژانس بیمارستان نیز از نظر مالی از سوی وزارت بهداشت کمک های لازم خواهد شد.
جان بابایی در این بازدید، در خصوص کمک مالی جهت تکمیل تسهیلات زایمانی بیمارستان میناب، قول مساعد داد تا هرچه زودتر تکمیل شده و به ارائه خدمت بهتر بپردازد.
وی افزود: این بلوک زایمانی، هم اکنون 18 تخت LDR ( اتاق زایمان تک نفره ) و 40 تخت بستری دارد.
در این بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و رئیس بهداشت و درمان میناب هم چنین اعضای شورای شهر میناب حضور داشتند.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
7408/ 7194
خبرنگار : علی نجفی * انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، سردار سرتیپ حسینی فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

در این مراسم با اهدای لوح به صورت نمادین از منتخبین سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 6086435 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز