Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی در سفر به جیرفت گفت: رئیس جمهوری در نظر داشت برای فعال‌کردن بندر جاسک باید یک خط ریلی به سمت مرکز، شمال و شرق داشته باشیم و این خط ریلی باید از جاسک شروع شود و به سمت جیرفت برسد که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری و مطالعات در دست اقدام است.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در جریان سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سفر رئیس‌جمهوری ۲ پروژه ریلی را مدنظر دارد که پروژه کرمان- سیرجان به طول ۲۰۰ کیلومتر به عنوان اولین پروژه ریلی مشارکتی بخش خصوصی به ارزش هزار میلیارد تومان و سهم ۳۵ درصدی دولت و ۶۵ درصدی بخش خصوصی است که دستور آغاز عملیات اجرایی آن را در همین سفر اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه دوم محور ریلی بم- جیرفت- جاسک است. علی‌رغم اینکه در خلیج‌فارس بخش عمده بار از ۲ بندر، بندرعباس و امام جابه جا می‌شوند اما با توجه به وجود دریای عمان تصمیمی اتخاذ شد که یک بندر بزرگ نیز در این منطقه داشته باشم.

آخوندی در ادامه گفت: رئیس جمهوری در نظر داشت که برای فعال کردن بندر جاسک باید یک خط ریلی به سمت مرکز، شمال و شرق داشته باشیم و این خط ریلی باید از جاسک شروع شود و به سمت جیرفت برسد که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری و مطالعات در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت قطعه حدفاصل سه‌راهی بم به جیرفت زمانی مشخص می‌شود که به جاسک برسد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه احداث این محور ریلی موجب اتصال دریای عمان به خطوط راه‌آهن می‌شود گفت: در  حال حاضر طراحی مسیر ریلی جیرفت تا جاسک شروع شده است.

آخوندی با اشاره به وجود چند فرض برای اجرای محور ریلی اظهار داشت: فرض انتخاب شده به طول ۹۴ کیلومتر است البته نکته مهم برای اجرای این فرض اختلاف بسیار زیاد ارتفاع است. زیرا در زمینه ساخت راه‌آهن نباید اختلاف ارتفاع بسیار زیاد باشد. به همین خاطر بنده دستور نظارت و دقت بالا در زمینه مهندسی این خط ریلی را داده ام.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با توجه به انجام کار مطالعاتی این پروژه بیان کرد: امیدوارم بتوانیم در اواخر سال جاری اولین قطعات این محور را برای مناقصه اعلام عمومی کنیم تا کار به سرعت شروع شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این سفر پایه‌گذاری محور جنوب-شمال از سه‌راهی بم به جیرفت و ادامه آن تا جاسک انجام می‌شود. اگرچه ممکن است چندین سال یه طول بیانجامد اما یکی از کارهای بسیار مهم برای کشور محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه

قرار است در ادامه برنامه استعدادیابی هیئت فوتبال استان تهران یک تورنمنت برگزار شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان تهران، در ادامه برنامه‌های استعدادیابی در فوتبال تهران قرار است یک تورنمنت درون استانی مختص بازیکنان زیر 17 سال (متولدین 1386/10/11 و بعد از آن) در شش منطقه استان تهران برگزار شود. 

طبق برنامه‌ای که مسئولان کمیته استعدادیابی هیئت فوتبال استان تهران تدوین کرده‌اند حوزه‌های فعال در فوتبال استان تهران باید تا تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال 1403 نسبت به معرفی تیم منتخب خود به هیئت فوتبال استان تهران اقدام نمایند.

قرار است این تورنمنت با حضور تیم‌های برتر و منتخب هر منطقه در چهار گروه سه تیمی شامل گروه‌های شمال شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و شمال غرب در روز پنجشنبه مورخ 1403/03/24 برگزار شود.

پس از برگزاری بازی‌های این چهار گروه، از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی تورنمنت استانی صعود خواهد کرد.

زمان و مکان برگزاری مرحله نهایی متعاقبا تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

منطقه 1: دماوند (میزبان) - فیروزکوه و پردیس
منطقه 2: پاکدشت (میزبان) - ورامین - پیشوا و قرچک
منطقه 3: حوزه جنوب شرق (میزبان) – شمیرانات و حوزه شمال شرق
منطقه 4: حوزه شمال غرب (میزبان) - حوزه جنوب غرب و شهرستان ری
منطقه 5: بهارستان (میزبان) - رباط کریم و اسلامشهر
منطقه 6: قدس (میزبان) - ملارد و شهریار

پیش از این یک دوره تورنمنت بازیکنان زیر 12 سال برگزار شد که رضایت استعدادیاب‌های فوتبال هیئت فوتبال استان تهران را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد