Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- معاون سازمان امداد و نجات کشور گفت: بخشی از انبارهای اقلام ۱۶ گانه امدادی خالی‌شده و ضرورت دارد دولت در این رابطه به هلال‌احمر کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین فتحی در حاشیه آئین تجلیل از امدادگران جمعیت هلال‌احمر لرستان در زلزله کرمانشاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از وقوع زمین‌لرزه در کرمانشاه اولین پایگاه‌هایی که به منطقه اعزام شدند پایگاه‌های امداد و نجات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از زلزله بلافاصله ستاد مدیریت بحران در تهران تشکیل شد و تیم‌های امداد و نجات کرمانشاه برای ارزیابی به محل حادثه اعزام شدند.

فعالیت ۲۱ استان در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

معاون عملیات سازمان امداد و نجات بابیان اینکه هر چه از زمان وقوع زلزله فاصله می‌گرفتیم تیم‌های بیشتری به منطقه اعزام می‌شد، عنوان کرد: بالغ‌بر ۲۱ استان در روزهای بعد از زلزله در بحث امداد، جستجو و نجات مشارکت کردند و توانستند خدمات اثربخشی را ارائه دهند.

فتحی تصریح کرد: عملیات جستجوی مفقودین عصر روز دوم حادثه متوقف و پس‌ازآن عملیات اسکان و تغذیه اضطراری شروع شد، طی این عملیات ۸۹ هزار تخته چادر امدادی بین زلزله‌زدگان توزیع و نصب شد.

وی با اشاره به توزیع اقلام ۱۶ گانه امدادی از قبیل لوازم پخت‌وپز و لوازم بهداشتی، بیان داشت: در چند نوبت بالغ‌بر ۵۳ هزار بسته  غذایی ۷۲ ساعته و سپس بسته‌های یک‌ماهه اول و یک‌ماهه دوم بین آسیب‌دیدگان توزیع شد که مورداستفاده آسیب دیدگان قرار گرفت.

فتحی اظهار کرد: طی مرحله اول ۳۱ تیم جستجو به منطقه اعزام شد که مجموع فعالیت‌های آن‌ها منجر به پیداکرده چندین نفر به‌صورت زنده شد.

بخشی از انبارهای اقلام ۱۶ گانه امدادی خالی‌شده است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از حضور ۵۶۹ تیم مختلف عملیات در مناطق آسیب‌دیده کرمانشاه خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۳ هزار نیروی عملیاتی امداد و نجات در منطقه زلزله‌زده حضور داشتند.

فتحی اظهار داشت: در زلزله کرمانشاه بالغ‌بر ۲۹۸ هزار تخته پتو، ۶۱ هزار و ۳۰۰ تخته موکت، ۴۹ هزار و ۲۰۰ شعله والور، ۴۳ هزار ست ظروف و گالن‌های آب، ۲۸۸ هزار کیلوگرم نایلون پوششی و ۴۰ هزار بخاری‌برقی بین آسیب‌دیدگان توزیع شد.

وی بابیان اینکه هلال‌احمر نسبت به حوادثی که در کشور رخ می‌دهد نیاز بیشتری به دپوی اقلام امدادی دارد، افزود: دولت ضرورت دارد در این راستا هلال‌احمر را کمک کند چراکه بخشی از انبارهای اقلام ۱۶ گانه امدادی خالی‌شده و بایستی جایگزین شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات یادآور شد: درسی که زلزله کرمانشاه به ما می‌دهد این بوده که کشور ازنظر حوادث طبیعی و حوادث انسان‌ساخت ضعیف است، لذا با توجه به سوابق حوادث در کشور مدیریت بحران بایستی به سمت آمادگی هر چه بیشتر پیش‌رود.

فتحی عملکرد تیم‌های عملیاتی لرستان را در زلزله اخیر کرمانشاه مطلوب خواند و خاطرنشان کرد: تیم‌های امداد و نجات استان در همان ساعات اولیه در منطقه سرپل ذهاب حضورداشته و فعالیت‌های خوب و چشم‌گیری داشتند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر