Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@11:28:11 GMT

گوش پاک کن چه خطری برای گوش دارد ؟

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۷۶۰۶

گوش پاک کن چه خطری برای گوش دارد ؟

ساعت 24- اشتباهی که امروزه در جامعه وجود دارد استفاده از وسیله‌ای است که به نوک آن پنبه متصل شده و افراد به عنوان گوش‌ پاک‌کن در تمیز کردن گوش از آن استفاده می‌کنند.

اکثر افراد بعد از بیرون آمدن از حمام و یا استخر و حتی گاهی بدون اینکه گوششان خیس باشد، گوش خود را پاک میکنند. بدون آنکه از عوارض پاک کردن گوش خبر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده کردن از کلید ، چوب کبریت و حتی گوش پاک کن باعث بروز عفونت در گوش خارجی میشود. بر خلاف باور عموم جرم موجود در گوش مفید است. نادر اکبری دلمقانی متخصص گوش، حلق و بینی در این خصوص گفتگویی با فارس داشته که در ادامه میخوانید.

نادر اکبری دیلمقانی متخصص گوش، حلق و بینی گفت: خداوند گوش انسان را مانند سایر قسمت‌های بدن به گونه‌ای ساخته است که خود بتواند بهداشت و فیزیولوژی طبیعی‌اش را حفظ کند. در اغلب مواقع گوش سالم هیچ نیازی به پاک شدن ندارد.

اکبری دیلمقانی افزود: اشتباهی که امروزه در جامعه وجود دارد استفاده از وسیله‌ای است که به نوک آن پنبه متصل شده و افراد به عنوان گوش‌ پاک‌کن در تمیز کردن گوش از آن استفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: جرمی که داخل گوش وجود دارد ماده‌ای است که وظیفه محافظت از کانال و پرده گوش از اجسام خارجی و حشرات را بر عهده دارد. در کل جرم داخل گوش ماده مضری نیست.

این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: عده‌ای از افراد برای نظافت گوش از گوش‌ پاک‌کن استفاده و آن را به سختی داخل گوش می‌کنند تا جرم داخل آن خارج شود، کانال گوش به گونه‌ای ساخته شده که جرم به صورت اتوماتیک در آن ساخته می‌شود و پس از انجام وظیفه جرم آن خشک و خود به خود از گوش خارج می‌شود.

وی افزود: اصلاً نیازی نیست به عنوان گوش پاک‌کن وسیله‌ای نوک تیز را وارد گوش کنیم تا جرم آن تمیز شود همچنین علاوه بر نیاز نبودن ضرر فراوانی نیز دارد.

اکبری دیلمقانی ادامه داد: شکل و سایز گوش پاک‌کن به گونه‌ای است که به جای آنکه جرم گوش را خارج کند مانند سمبه جرم را به داخل آن فرو می‌برد و تا نزدیک پرده گوش هدایت می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: نزدیک شدن جرم به پرده گوش باعث انسداد، درد و عفونت آن می‌شود. لذا در حالت عادی استفاده از گوش پاک‌کن در هر فرم، شکل و سنی به هیچ شخصی توصیه نمی‌شود.

مشرق

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد