Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سفر رئیس‌جمهوری ۲ پروژه ریلی را مدنظر دارد که پروژه کرمان- سیرجان به طول ۲۰۰ کیلومتر به عنوان اولین پروژه ریلی مشارکتی بخش خصوصی به ارزش هزار میلیارد تومان و سهم ۳۵ درصدی دولت و ۶۵ درصدی بخش خصوصی است که دستور آغاز عملیات اجرایی آن را در همین سفر اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه دوم محور ریلی بم- جیرفت- جاسک است. علی‌رغم اینکه در خلیج‌فارس بخش عمده بار از ۲ بندر، بندرعباس و امام جابه جا می‌شوند اما با توجه به وجود دریای عمان تصمیمی اتخاذ شد که یک بندر بزرگ نیز در این منطقه داشته باشم.

آخوندی در ادامه گفت: رئیس جمهوری در نظر داشت که برای فعال کردن بندر جاسک باید یک خط ریلی به سمت مرکز، شمال و شرق داشته باشیم و این خط ریلی باید از جاسک شروع شود و به سمت جیرفت برسد که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری و مطالعات در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت قطعه حدفاصل سه‌راهی بم به جیرفت زمانی مشخص می‌شود که به جاسک برسد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه احداث این محور ریلی موجب اتصال دریای عمان به خطوط راه‌آهن می‌شود گفت: در  حال حاضر طراحی مسیر ریلی جیرفت تا جاسک شروع شده است.

آخوندی با اشاره به وجود چند فرض برای اجرای محور ریلی اظهار داشت: فرض انتخاب شده به طول ۹۴ کیلومتر است البته نکته مهم برای اجرای این فرض اختلاف بسیار زیاد ارتفاع است. زیرا در زمینه ساخت راه‌آهن نباید اختلاف ارتفاع بسیار زیاد باشد. به همین خاطر بنده دستور نظارت و دقت بالا در زمینه مهندسی این خط ریلی را داده ام.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با توجه به انجام کار مطالعاتی این پروژه بیان کرد: امیدوارم بتوانیم در اواخر سال جاری اولین قطعات این محور را برای مناقصه اعلام عمومی کنیم تا کار به سرعت شروع شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این سفر پایه‌گذاری محور جنوب-شمال از سه‌راهی بم به جیرفت و ادامه آن تا جاسک انجام می‌شود. اگرچه ممکن است چندین سال یه طول بیانجامد اما یکی از کارهای بسیار مهم برای کشور محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیج فارس را بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان دانست و گفت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگی و هنری روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

وی با بیان اینکه دهم اردیبهشت روز اخراج غربی‌های استعمارگر از پهنه همیشه خلیج فارس است، افزود: شاید عده‌ای تصور می‌کنند ما در موضوع خلیج فارس دعوا و اختلاف قومی داریم، ما با هیچ‌کس در مورد خلیج فارس اختلاف دیدگاه و نظر نداریم و روشن است، خلیج فارس، خلیج فارس است تا ابد و برای ابد به‌عنوان بخشی از تاریخ و هویت ما در تاریخ خواهد درخشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برج آزادی تهران نماد استقلال و آزادی مردم عزیز ایران است، این برج و میدان تاریخی روزهای بزرگی را به خود دیده است؛ از راه‌پیمایی‌های باشکوه تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۵۷ تهران گرفته تا ۲۲ بهمن‌های باشکوهی که در اینجا برگزار شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما در هیچ بخشی از خلیج فارس چه شمال و جنوب آن چیزی جز عظمت فرهنگی ایران را پیدا نمی‌کنیم؛ مدتی پیش در یکی از کشورهای همسایه در جنوب خلیج فارس بودم، چند موزه مهم داشتند که از این موزه‌ها بازدید کردم و هر توضیحاتی که می‌دادند چیزی جز تاریخ پرافتخار ایران عزیز ما نبود.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از حوزه فرهنگی در جنوب خلیج فارس هم متأثر از ایران فرهنگی است، ایران فرهنگی ما اساساً در مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند محصور باشد.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 749047

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است