Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:43:25 GMT

۲ نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی در سیرجان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۷۹۵۰

۲ نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی در سیرجان افتتاح شد

کرمان - وزیر نیرو از افتتاح دو نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی با هزینه ۵۶۵ میلیون یورو خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در ویدیو کنفرانس آیین افتتاح همزمان پروژه های مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر و طرح های اقتصادی و زیر بنایی اظهار داشت: ظرفیتی معادل ۲۰ هزار مگابایت در طول دولت دوازدهم به بهره برداری رسید و امروز به تعبیری روز برق و انرژی در استان کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز دو نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت ۴۹۲ مگابایت و نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاظمی گل گهر سیرجان با مشارکت بخش خصوصی با هزینه ۵۶۵ میلیون یورو معادل ۱۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این دو نیروگاه سیکل ترکیبی چهار پست برق نیز به بهره برداری خواهند رسید، گفت: بهره برداری پست ۲۴۰ کیلو ولت فولاد پرشیا، پست برق ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلو ولت میمند به شهربابک، ۲۳۰ کیلو ولت سمنگان و آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلو ولت جیرفت و پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلو ولت کهنوج انجام خواهد شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: این طرح ها در بخش برق و انرژی اعتباری نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به خودش اختصاص داده و استان کرمان نقش بسیار تعیین کننده ای در بخش زیربنایی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام خانوارهای روستایی بالای ۲۰ نفر از نعمت برق در استان کرمان برخوردار هستند، گفت: امروز استان کرمان قادر است ۱۴۰ مگابایت مازاد بر تولید خود را به  سایر مناطق مورد نیاز شبکه صادر کند.

اردکانیان از افتتاح آب رسانی چهار پروژه در استان کرمان خبرداد و افزود: افتتاح آب رسانی به شهر بهرمان، کهنوج، رودبار جنوب و خورسند انجام می شود و مجموعه طرح آب رسانی ۱۵۳ هزار نفر از شهروندان را تحت پوشش قرار میدهد که ۳۰ میلیارد هزینه شده است.

رئیس جمهور نیز بیان داشت:  مردم و دولت در کنار هم می توانند در یک روز هزار و ۷۱۹ طرح و پروژه را افتتاح کنند.

وی افزود: یک نکته بسیار امید بخش در استان کرمان این است که این استان دیگر وارد کننده انرژی برق نیست و از این پس صادر کننده انرژی برق است

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند

، به مناسبت روز ملی شورا‌ها همایش دوروزه روسای شورا‌های اسلامی وشهرداران سراسر استان با حضورنماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، فرمانده انتظامی استان و روسای شورا‌های اسلامی و شهرداران در محل سالن آمفی‌تئاتر مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان برگزار شد. 

علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمان در این همایش گفت: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد. 

وی ادامه داد: ۴۴۵ نفر عضو شورا‌های شهر‌های استان هستند که از این میزان ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند. 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان از برگزاری ۶ هزار و ۷۳۹ جلسه شورا‌های شهر‌های استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شورا‌های اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از شورا‌های شهرستان‌ها و همچنین ۸۵ شورای شهر‌های استان از کسب رتبه برتر شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند خبر داد.

در این همایش که ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و همچنین پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان بازدید و از روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های استان و اعضای شورای استان نیز تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد