Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@21:18:19 GMT

عوارض استفاده ازگوش‌ پاک‌کن

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۸۰۵۵

عوارض استفاده ازگوش‌ پاک‌کن

به گزارش  سرویس گوناگون جام نیـوز، نادر اکبری دیلمقانی متخصص گوش، حلق و بینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: خداوند گوش انسان را مانند سایر قسمت‌های بدن به گونه‌ای ساخته است که خود بتواند بهداشت و فیزیولوژی طبیعی‌اش را حفظ کند. در اغلب مواقع گوش سالم هیچ نیازی به پاک شدن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

اکبری دیلمقانی افزود: اشتباهی که امروزه در جامعه وجود دارد استفاده از وسیله‌ای است که به نوک آن پنبه متصل شده و افراد به عنوان گوش‌ پاک‌کن در تمیز کردن گوش از آن استفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: جرمی که داخل گوش وجود دارد ماده‌ای است که وظیفه محافظت از کانال و پرده گوش از اجسام خارجی و حشرات را بر عهده دارد. در کل جرم داخل گوش ماده مضری نیست.

 

 

این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: عده‌ای از افراد برای نظافت گوش از گوش‌ پاک‌کن استفاده و آن را به سختی داخل گوش می‌کنند تا جرم داخل آن خارج شود، کانال گوش به گونه‌ای ساخته شده که جرم به صورت اتوماتیک در آن ساخته می‌شود و پس از انجام وظیفه جرم آن خشک و خود به خود از گوش خارج می‌شود.

وی افزود: اصلاً نیازی نیست به عنوان گوش پاک‌کن وسیله‌ای نوک تیز را وارد گوش کنیم تا جرم آن تمیز شود همچنین علاوه بر نیاز نبودن ضرر فراوانی نیز دارد.

 

 

اکبری دیلمقانی ادامه داد: شکل و سایز گوش پاک‌کن به گونه‌ای است که به جای آنکه جرم گوش را خارج کند مانند سمبه جرم را به داخل آن فرو می‌برد و تا نزدیک پرده گوش هدایت می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: نزدیک شدن جرم به پرده گوش باعث انسداد، درد و عفونت آن می‌شود. لذا در حالت عادی استفاده از گوش پاک‌کن در هر فرم، شکل و سنی به هیچ شخصی توصیه نمی‌شود.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از پشت پرده پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران گفت. روایت ملک زاده را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران