Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: برخی مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی فاقد نیروی رسمی و هیئت علمی هستند. ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ظهر امروز در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار داشت: مراکز دانشگاهی علمی کاربردی از نظر آزمایشگاه و کارگاه مشکلاتی دارند این در حالی است که دانشجویان باید در فضای کارگاهی و آزمایشگاهی تربیت شوند تا بتوانند با مهارت کافی به بازار کسب و کار وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی فاقد نیروی رسمی و حتی یک عضو هیئت علمی هستند که این مسایل جنبه علمی مراکز دانشگاهی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید این مشکلات با اولویت اصلاح شوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات تصریح کرد: متاسفانه مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی شهر نیم‌ور به صورت نارس و شتاب‌زده افتتاح شد و به همین سبب هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

سلیمی بیان کرد: قرار بر این بود که برای افتتاح این مرکز با دعوت از رئیس جهاد دانشگاهی کشور علاوه بر اختصاص بودجه به این مرکز کادر اداری و مقدمات کار تامین شده تا این مرکز در دهه فجر افتتاح شود که این اتفاق رخ نداد و متاسفانه سیاسی کاری انجام شد و فرماندار وقت این مرکز رشد را بدون تکمیل مقدمات یک باره در هفته دولت افتتاح کرد و تخصیص بودجه هم به این مرکز انجام نشد و کار به سرانجام مطلوب نرسید در حالی که سیاسی کاری به مراکز علمی و دانشگاهی آسیب جدی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی نیم‌ور امسال در جذب دانشجو روند رو به رشدی داشته که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند با توجه به اینکه تعداد دانشجویان رو به کاهش است این اتفاق به عنوان یک  نقطه مثبتی دیده شد.

نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در راستای افتتاح دومین مرکز رشد جهاد دانشگاهی باید اقدام واقعی شکل بگیرد زیرا کار نمایشی برای مردم کارساز نیست و اگر  هم اقدام به انجام کار واقعی شود ما با تمام توان آماده کمک هستیم.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. آ

قامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

کد خبر 6092633

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم