Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@20:23:17 GMT

مهمترین اولویت ما عدالت آموزشی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۸۹۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سیدمحمد بطحایی در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: کیفیت آموزشی باید برای همه فرزندان ایران یکسان باشد و دسترسی آموزشی برای آنها به طور مساوی فراهم شود.
وی با بیان اینکه با نقایصی در این زمینه روبرو هستیم گفت: در چند ماه اخیر 200 تا 230 هزار نفر از کسانی که بیرون از مدرسه در مناطق مرزی و محروم بودند سر کلاس حاضر شدند و این به علت حمایت مردم و ایجاد مدارس غیر دولتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال های اخیر نیز نرخ دستیابی به آموزش در مقطع ابتدایی 1/8 درصد افزایش یافته است.
بطحایی گفت: برای اتباع خارجی نیز دستاوردهای خوبی داشتیم و آنها در مدارس کشور تحصیل می کنند.
وی افزود: در بودجه سال آینده برای مدرسه سازی در مناطق محروم پیش بینی های خوبی انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ردیف جدیدی را برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل یک درصد درآمد شرکت های دولتی پیش بینی کرده است گفت: امیدوارم پاداش بازنشستگان با تاخیر روبرو نشود و در ماه های آغازین سال آینده پرداخت شود.
بطحایی افزود: منبع پیش بینی شده برای پاداش بازنشستگان فرهنگی کفایت می کند.
وی درباره انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: آموزش و پرورش یک میلیون و 700 هزار شاغل و بازنشسته دارد و فرهنگیان بر اساس شرایط از روز گذشته در سامانه ای که اعلام شده اعلام نامزدی برای حضور در هیات امنای این صندوق می کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: پس از برگزاری انتخابات الکترونیکی حدود 80 نفر از آنها به مرحله دوم راه می یابند و در روز خاصی با رای گیری دو نفر از آنان به عنوان هیات امنای صندوق و یک نفر نیز به عنوان بازرس انتخاب می شود.
بطحایی گفت: کاهش اضطراب دانش آموزان با توجه به آزمون های متعدد مدارس و تعداد کتاب های کمک آموزشی از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: از مجموع هزار کلاس درس که در بیش از ۲۰۰ فضای آموزشی احداث شده است تاکنون بیش از ۴۰ درصد از آنها هوشمندسازی شده است.


علی اکبر چراغیان افزود: هوشمندسازی کلاس های درس با هدف ایجاد بستری برای یادگیری مداوم، لذت بخش، عمیق، تقویت انگیزه، خلاقیت و ارتقای کیفیت  وبا کمک خیران و از منابع ادارات کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان خراسان رضوی صورت گرفته است.


استانداردسازی سیستم گرمایشی ۷ فضای آموزشی در بردسکن و روستاهای کوهپایه
مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: در راستای جلوگیری از حوادث احتمالی به همت مدیریت آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان عملیات اجرایی استانداردسازی سیستم گرمایشی ۷ فضای آموزشی در بردسکن و روستاهای کوهپایه این شهرستان آغاز شده است

 

چراغیان افزود: اعتبار تخصیصی برای  این تعداد طرح ۵۵ میلیارد ریال  است و تا ۵ ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از مجموع ۲۰۰ فضای آموزشی شهرستان بردسکن به سیستم گرمایشی مجهز شده است.

دیگر خبرها

  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای