Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، دانش‌آموزان مدرسه‌ای ابتدایی در منطقه شونکینگ (واقع در شهر نانچونگ) با این سوال در برگه امتحان روبه‌رو شدند: «اگر در یک کشتی ۲۶ گوسفند و ۱۰ بز باشند، ناخدای کشتی چندساله است؟»

این سوال چند روز پیش در امتحان کلاس پنجم این مدرسه -که نام آن اعلام نشده- و برای دانش‌آموزان ۱۱ساله مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری که از این سوال و پاسخ‌های دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی چین منتشر شد، بحث‌های داغی را به راه انداخت و به ترند جهانی تبدیل شد.

دانش‌آموزی در پاسخ نوشت: «ناخدای کشتی باید حداقل ۱۸ ساله باشد، زیرا برای راندن کشتی باید بالغ باشد.»

دانش‌آموز دیگری نوشت: «ناخدای کشتی باید ۳۶ ساله باشد. جمع ۲۶ و ۱۰ می‌شود ۳۶.»

حتی یک دانش‌آموز نوشت: «سن ناخدا؟ نمی‌دانم. نمی‌توانم این مسئله را حل کنم.»

واکنش‌های سایبری: مخالف در برابر موافق
مقام‌های آموزشی چین گفته‌اند سوال مطرح‌شده غلط نیست و هدف آن تاکید بر «آگاهی نقادانه» است؛ اما کاربران فضای سایبری واکنش‌های متفاوتی داشته‌اند.

کاربری چینی در شبکه اجتماعی ویبو نوشت: «این سوال هیچ منطقی ندارد. خود معلم، جوابش را می‌داند؟»

کاربری دیگر نوشت: «اگر مدرسه‌ای ۲۶ معلم داشته باشد و ۱۰ نفر از آن‌ها فکر نمی‌کردند، مدیر مدرسه چند سال دارد؟»

شماری از کاربران اما از این مدرسه ابتدایی و سوال موردنظر حمایت کرده‌اند و گفته‌اند که طرح چنین سوال‌هایی باعث آگاهی نقادانه میان دانش‌آموزان می‌شود.

کاربری گفته است: «تمام هدف این سوال آن است که دانش‌آموزان را به تفکر وادار کند و این سوال، چنین کاری کرده است.»

کاربری دیگر هم گفته است: «این سوال دانش‌آموزان را وادار کرده که افکارشان را توضیح دهند و به آن‌ها این امکان را داده تا خلاق باشند. باید سوال‌های بیشتری از این دست پرسید.»


تفکر خارج از چارچوب
اداره آموزش شونکینگ چند روز پیش در بیانیه‌ای گفت که هدف از این سوال، بررسی آگاهی نقادانه دانش‌آموزان و قابلیت تفکر مستقلانه آن‌هاست.

این بیانیه خاطرنشان کرد: «برخی نظرسنجی‌ها در چین نشان می‌دهد که دانش‌آموزان مدارس ابتدایی کشور فاقد هوشیاری و آگاهی نقادانه در حل مسائل ریاضی هستند.»

روش سنتی آموزش در چین عمدتا بر یادداشت‌برداری و تکرار تمرکز دارد. منتقدان می‌گویند این روش مانع از نوآوری و خلاقیت می‌شود. کارشناسان آموزشی چین معتقدند سوال‌هایی از این دست به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا مرزها را به چالش بکشند و خارج از چارچوب فکر کنند.

پاسخ درست معما
مثل بیشتر معماها، یکی از کاربران اینترنتی توانست جوابی برای این سوال ارائه دهد.

این کاربر ویبو که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی چین است، نوشت: «وزن کل ۲۶ گوسفند و ۱۰ بز بر اساس وزن تقریبی هر حیوان نزدیک به ۷۷۰۰ کیلوگرم است. در چین برای هدایت کشتی‌هایی که وزن محموله‌شان بیش از ۵هزار کیلوگرم است، باید گواهی‌نامه‌ای با بیش از ۵ سال سابقه داشت. حداقل سن برای دریافت گواهی‌نامه کشتی‌رانی ۲۳ سال است، پس ناخدای این کشتی باید حداقل ۲۸ سال داشته باشد.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیبا سازی معابر شهر دورود با مشارکت دانش آموزان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛شهردار دورودگفت: زیبا سازی معابر شهری و مبلمان شهری  با خلاقیت و مشارکت دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر دورود آغاز شد.
در این طرح  رنگ آمیزی ،نقاشی و زیبا سازی تیر برقها،جعبه های مخابراتی وتابلو های برق در دستور کار است که امیدواریم تا پایان فروردین ماه سال آینده در همه ی شهر دورود اجرا می شود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست
  • اعتکاف علمی برای آمادگی دانش آموزان هیرمندی در امتحانات نهایی
  • اهدای مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • جنجال در وزن ۸۶ کیلوگرم؛ انتقاد شدید از کامران قاسمپور!
  • زیبا سازی معابر شهر دورود با مشارکت دانش آموزان
  • حسادت خنده دار دانش آموزان پسر به شوهر معلمشان
  • ترک تحصیل در اوج!
  • اعتراض ستارگان WWE به حرف‌های جنجالی راک؛ قانون برای همه یکسان نیست
  • دانش آموزان دختر قمی یک زندانی را آزاد کردند
  • محفل انس با قرآن روزه اولی‌ها