Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رویکرد اصلی بنیاد شهید حفظ و ارتقای سطح سلامت و بهداشت ایثارگران در کشور است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عبدالرضا عباسپور در مراسم افتتاح درمانگاه ایثار در اردبیل اظهار کرد: هدف اصلی ما در بنیاد شهید و ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به جامعه هدف ما را در رسیدن به این مسیر یاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی اولویت اصلی و اساسی را در حمایت از ایثارگران بحث درمان و ارتقای سطح سلامت ایثارگران اعلام و خاطرنشان کرد: ما با استفاده از توان تخصصی کشور و حتی خارج از کشور برای درمان ایثارگران استفاده می‌کنیم و خدمات بیمه همگانی، بیمه پایه و تکمیلی در همین راستاست.
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال شدن کلینیک‌های تخصصی در مرکز و به تبع آن در استان‌ها را نیز یادآور شد و بیان کرد: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها در استان‌ها با هدف ویزیت‌های پایه و تخصصی و پایش سلامت ایثارگران سعی بر ارتقای سلامت جامعه هدف ایثارگری است.
 
عباسپور با یادآوری اینکه ایثارگران بعد از پایش در این کلینیک‌ها و به کراکز تخصصی و فوق تخصصی ارجاع داده می‌شوند، بیان کرد: ما تمامی زمینه‌های درمان را برای ایثارگران مهیا کردیم و حتی توان استفاده از پزشکان خارجی را در مداوای ایثارگران داریم.
 
وی به نقش اساسی پزشکان پایش این درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها اشاره کرد و گفت: پزشکان ما باید در این سطح با پایش صحیح و ارجاع صحیح پرونده به مراکز تخصصی و فوق تخصصی نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کرده و زمینه ارتقای سطح سلامت ایثارگران را رقم بزنند.
 
وی آموزش، پیشگیری، درمان و توانبخشی را چهار ماموریت اصلی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید دانست و افزود: در حال حاضر در 17 استان کشور کلینیک‌ها و درمانگاه‌های تخصصی افتتاح شده  و در امر توانبخشی ایثارگران و جانبازان نقش اساسی را ایفا می‌کنند.
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از طراحی شبکه پایش سلامت برای خدمات‌رسانی به ایثارگران و با همکاری پزشکان عمومی خبر داد و اظهار کرد: ایثارگران در صورت لزوم با ارجاع پرونده‌ به سطوح بالاتر از خدمات تخصصی و فوق تخصصی استفاده کرده و در صورت نیاز از توان تخصصی پزشکان خارج از کشور نیز بهره‌مند خواهند شد.
 
عباسپور اردبیل را جزو استان‌های پیشرو در افتتاح درمانگاه‌های شبانه‌روزی اعلام کرد و گفت: هدف ما حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه ایثارگران است تا گوشه‌ای از این مجاهدت‌ها جبران شود.
 
عباسپور اردبیل را جزو استان‌های پیشرو در افتتاح درمانگاه‌های شبانه‌روزی اعلام کرد و گفت: هدف ما حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه ایثارگران است تا گوشه‌ای از این مجاهدت‌ها جبران شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی را دارای جنبه‌های معنوی و الهی دانست و بیان کرد: هدف نهایی و غایی انقلاب اسلامی برخورداری همه انسان‌ها از کرامت معنوی بود و مردم ما با انقلاب اسلامی خود در بهمن ماه 57 توانست راه کربلا و سیدالشهدا را به خوبی پیمودند.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور