Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@09:34:23 GMT

نکاتي براي نگهداري گياهان خانگي در زمستان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۰۶۰۳

نکاتي براي نگهداري گياهان خانگي در زمستان

خبرگزاري آريا - وب سايت چيدانه: برخلاف تصور گياهان داخل منزل و آپارتمان شما در زمستان با چالش هاي زيادي مواجه مي شوند. روزها کوتاه تر شده اند و نور کم تري را از پشت پنجره دريافت مي کنند، علاوه بر اين بسياري از گياهان آپارتماني شما با گرماي بيش از حد منزل در زمستان، رابطه خوبي ندارند! در اين مطلب به شما خواهيم گفت چطور شرايط ايده آل زمستانه براي رشد گياهان آپارتماني را ايجاد کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براي آبياري برنامه ريزي داشته باشيد
گياهان آپارتماني در زمستان نياز به آب کم تر اما منظم دارند. آبياري بيش از حد باعث مي شود مفاصل و ريشه هاي گياهانتان دچار پوسيدگي شوند. گياهان دلبندتان در زمستان رشد کم تري دارند البته به جز برخي ساکولنت هاي آپارتماني که در زمستان بيش تر رشد مي کنند ولي اين نکته تازه اي نيست! با چيدانه تا انتهاي مطلب همراه باشيد.

همان طور که پيش تر اشاره شد در زمستان هواي منزل گرم تر است به همين خاطر سطح خاک زودتر خشک مي شود. هميشه با کمي زير و رو کردن خاک مطمعن شويد که سطح زيري خاک هم خشک است و گياه نياز به آبياري دارد. هنگامي که با انگشت در حال زير و رو کردن گياه هستيد مراقب باشيد ريشه تکان نخورد.

گياهان آپارتماني رطوبت بيش تري نياز دارند
در زمستان رطوبت منزل بسيار کم مي شود؛ در اصطلاح عاميانه هواي زمستان خشک است. آسايش زيستي گياهان آپارتماني که با شما زندگي مي کنند با آسايش زيستي انسان ها متفاوت است. گياهان آپارتماني به 50 در صد رطوبت نياز دارند اين درحاليست که رطوبت منازل در زمستان 10 تا 20 درصد است. بهترين شيوه تامين رطوبت مورد نياز گياهان خانگي، استفاده از يک دستگاه بخور است . دستگاه بخور را در نزديکي گياهان روشن کنيد تا گياهانتان رطوب را به راحتي جذب کنند و لذت ببرند. شايد متوجه شده باشيد گل هايي که در حمام و دستشويي يا آشپزخانه هستند به علت داشتن رطوبت کافي در زمستان از ساير گل هاي آپارتماني رشد بهتري دارند!

اين راهکار را امتحان نکنيد: مي توانيد به جاي استفاده از دستگاه بخور آب را روي برگ هاي گياهانتان اسپري کنيد ولي اين کار براي گياهاني مانند کاکتوس ها و ساکولنت ها ممنوع است و باعث بيماريشان مي شود. پس قبل از انجام هرکاري درباره نوع گياهان آپارتماني خود تحقيق کنيد!

به خاطر گياهان آپارتمانيتان دما را کم تر کنيد
باور نکردني است اينکه در زمستان خانه را آنقدر گرم کنيم که با لباس هاي تابستاني دور خانه رژه برويم! اين ايده از کجا آمده است؛ خدا عالم است. گياهان آپارتماني شما دمايي را که شما در آن آسايش داريد مي پسندند يا به عبارتي در اين زمينه با هم خانه هاي سبزتان تفاهم داريد البته اگر دماي منزلتان را کم تر کنيد و به جاي تي شرت يک لباس کلفت تر بپوسيد. گياهان آپارتماني کاري مي کنند که در مصرف انرژي هم صرفه جويي کنيد!

به خاطر گياهانتان خورشد را دنبال کنيد
مراقبت از گياهان آپارتماني در قلمرو ننه سرما کمي دشوار است. خورشيد کمتر مي تابد البته حواستان به روز هاي ابري هم باشد. چاره کار جابه جايي گياهانتان است. در طول روز به ميزان آفتابي که به درون خانه شما مي آيد دقت کنيد. کدام نقطه بيشترين نور را دريافت مي کند؟ کدام نقطه از منزلتان براي مدت زمان طولاني تري از نور خورشيد بهرمند مي شود؟ دقت کنيد! نمي توانيد بدون مقدمه گلدانتان را برداريد و به پنجره جنوبي که بهترين نور را دارد انتقال دهيد. بايد از گياه آپارتماني اجازه بگيريد! دوستان سبزتان دست به قهرشان عاليست! يک روز قبل با آن ها در ميان بگذاريد که مي خواهيد اين کار را انجام بدهيد با صداي بلند با ان ها صحبت کنيد و نوازششان کنيد. اگر گياهتان از جاي جديدش راضي نبود با کمال احترام به جاي قبلي اش باز گردانيدش.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)




منبع:پیج arch_.irani

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خرابکاری فاجعه‌بار زن جوان؛ رانندگی با مرسدس بنز در حال مستی (فیلم) ربات‌های کارگر در کارخانه بنز (فیلم) شاهکار جدید مرسدس بنز را ببینید (فیلم)

دیگر خبرها

  • مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)
  • (ویدئو) جشن باشکوه افتتاح بلوک‌های آپارتمانی در پیونگ یانگ
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • تاخیر در تحویل ساینا s تیپ da متقاضیان را در نیمه راه گذاشت
  • استقبال ۵۰ درصدی مودیان از اظهارنامه های پیش فرض
  • ‌کپک سیاه چیست و چرا خطرناک است؟
  • تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی
  • چرا قطب جنوب در واقع یک «بیابان» خطرناک است؟
  • نرخ بیکاری زمستانی هم در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟