Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آقاطاهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص ذخیره مواد غذایی تهران در صورت بسته شدن راه‌های منتهی به پایتخت گفت: ما از این بابت هیچ نگرانی‌ای نداریم زیرا همیشه انبارها به اندازه کافی موجودی دارد به طوری که می‌توانیم تا 15 روز مواد غذایی ساکنین پایتخت را تامین کنیم. از سوی دیگر این انبارها نزدیک تهران هستند و دسترسی به آنها راحت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد آقاطاهر ادامه داد: اما مشکلی که امکان دارد در صورت یک بارش سنگین پیش آید توزیع این کالاهاست. برف چند روز اخیر و یخ زدگی ثابت کرد که در باز کردن مسیرها چقدر مشکل داریم  و درواقع این وظیفه شهرداری است که راه‌ها را باز کند تا سیستم توزیع بتواند انجام شود اما به لحاظ ذخیره مواد مشکلی نداریم.

وی در خصوص تاثیرگذاری قیمت ارز بر مواد غذایی گفت: ما دو نوع مواد خوراکی مصرفی داریم یکسری که وارداتی است و دیگری که تولید داخل است. طبیعتا بر مواد غذایی که وارد می‌شود تاثیر خواهد گذاشت البته تاثیر آن بر کالاهای قاچاق بیشتر خواهد بود. در مواد غذایی داخلی نیز شاهد افزایش قیمت خواهیم بود اما این افزایش قیمت حداقل دو ماه زمان می‌برد زیرا مواد اولیه آنها خارجی است و معمولا تولیدکننده‌های داخلی به اندازه دو ماه در انبارها دپو دارند. بنابراین من فکر می‌کنم که در شب عید ما شاهد این افزایش قیمت خواهیم بود.

آقاطاهر در خصوص افزایش مالیات اصناف در سال آینده که در بودجه سال 97 دولت آن را منظور کرده گفت‌: ما هیچ وقت مخالف پرداخت مالیات نیستیم اما صحبت ما این است که در این بازار رکود مگر چقدر کاسبی انجام می‌شود که بخواهیم مالیات اضافه‌تر بپردازیم. همواره مالیات بر درآمد بوده است. دولت چگونه می‌خواهد فروش را محاسبه کند تا مالیات را افزایش دهد.

وی ادامه داد: به طور مثال در بودجه سال 97 دولت چندین میلیارد درآمد بر اثر جریمه راهنمایی و رانندگی برای خود پیش‌بینی کرده  حالا اگر مردم درست رانندگی کنند و تخلف نکنند این درآمدها چه خواهد شد. نمی‌توان به حساب آنکه مردم سال آینده اینقدر کاسبی می‌کنند یا فلان مقدار تخلف می‌کنند در آمد کشور را محاسبه کرد.

وی در خصوص مالیات ارزش افزوده گفت: هنوز تغییرات آن به ما ابلاغ نشده است. اما آن چیزی که به طور حتم اتفاق خواهد افتاد تغییرات در میزان مالیات ارزش افزوده است. البته ما نظرات خود را به اتاق اصناف ایران ارائه کرده‌ایم و منتظر مصوبه مجلس هستیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت