Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دهه‌ي فجر مثل خيلي از چيز‌هاي انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي، يک پديده‌ي منحصربه‌فرد است در تاريخ شناخته شده‌ي ما. اين، شعار نيست؛ اين درست عين واقعيت است، با مطالعه و با تدبر. چرا منحصربه‌فرد است؟ همه‌ي انقلاب‌هاي دنيا، از وقتي که جريان انقلاب‌ها و حضور‌هاي مردمي در تاريخ ثبت شده است، سالگردهائي داشتند و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ايني که اين سالگرد‌ها به وسيله‌ي همان عامل و عنصري تجليل بشود و به ياد مانده بشود که اصل آن حادثه را به وجود آورد، اين در تاريخ نظير ندارد.
به گزارش گروه سياسي خبرگزاري ميزان به نقل از khamenei.ir، بيانات حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي - 29 دي 88 - به قرار زير است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
خيلي خوشحاليم از اينکه بعد از مدت‌هاي طولاني، اين توفيق دست داد که با شما برادران و خواهران عزيز - که يکي از مؤثرترين کار‌ها را در حرکت نظام جمهوري اسلامي بر عهده گرفته‌ايد - ملاقات کنيم و به شما خسته نباشيد عرض کنيم.
«شوراي هماهنگي تبليغات» يکي از کهن‌ترين و پرسابقه‌ترين نهاد‌هاي نظام جمهوري اسلامي است. اين اهميت دارد که يک دستگاهي بر اساس يک نياز واقعي و صادقانه در کشور به وجود بيايد و در طول ساليان متمادي، با تحولات گوناگون، آن نياز را همواره مورد نظر داشته باشد و حق عمل و اقدام را به جا بياورد. شوراي هماهنگي تبليغات، از اين قبيل مجموعه‌هاست. همان طور که حضرت آقاي جنتي (دامت برکاته) فرمودند: و اشراف خود ايشان هم يقيناً در اين جهت تأثير بسيار فراواني داشته است، اين مجموعه در طول اين سال‌ها همچنان در خط درست و در صراط مستقيمي حرکت کرده، لحظه‌ها را شناخته و کار مناسبِ آن لحظه را انجام داده. مشکل برخي از افراد و مجموعه‌ها اين است: بيايمان نيستند، بيشوق و بيمحبت هم نيستند؛ اما لحظه‌شناس نيستند.
لحظه را بايد شناخت، نياز را بايد دانست. فرض بفرمائيد کساني در کوفه دلهاشان پر از ايمان به امام حسين بود، به اهل‌بيت محبت هم داشتند، اما چند ماه ديرتر وارد ميدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسيدند، پيش خدا هم مأجورند؛ اما کاري که بايد بکنند، آن کاري نبود که آن‌ها کردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. اگر کاري که توابين در مدتي بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام ميدادند، اوضاع عوض ميشد؛ ممکن بود حوادث، جور ديگري حرکت بکند. شناسائي لحظه‌ها و انجام کار در لحظه‌ي نياز، خيلي چيز مهمي است.
شوراي شما بحمدالله اين خصوصيت را داشته است. دلائل زيادي هم براي اين هست؛ آخرياش همين نهم دي است؛ قبلش - ده سال قبل از اين - 23 تير است که اشاره فرمودند؛ آن روز هم نياز لحظه‌ها بود؛ اين يک کار متعارف و معمولي نبود. راهپيمائي مردم در بيست و دوي بهمن با همه‌ي عظمتي که دارد - که حالا عرض خواهم کرد - يک کار متعارف است، يک کار روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است که انجام بگيرد و انجام ميگيرد؛ اما بيست و سه‌ي تير در سال 78، يک کار متعارف نبود، يک کار متوقع نبود؛ اهميت داشت که اين مجموعه بداند و بفهمد که اين کار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد. کار نهم دي ماهِ امسال هم همين جور بود. شناختن موقعيت، فهميدن نياز، حضور در لحظه‌ي مناسب و مورد نياز؛ اين اساس کار است که مؤمن بايد اين را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کاري را که بايد انجام بدهد، بتواند انجام بدهد. خوب، الحمدلله شوراي هماهنگي تبليغات اين خصوصيت را داشته است، نشان داده است؛ هم در دهه‌ي اول، در اوضاع و احوال گوناگون آن دهه - در دوران دفاع مقدس، قبل از دفاع مقدس، بعد از دوران دفاع مقدس - هم بعد از رحلت امام در مناسبت‌هاي مختلف که قله‌هائي را در تاريخ ما به وجود آورد. يکي از اين قله‌هاي فراموش نشدني، همين نهم دي امسال بود.
دو تا مطلب را من لازم است عرض بکنم: يکي راجع به بيست و دوم بهمن است؛ دهه‌ي فجر است. دهه‌ي فجر مثل خيلي از چيز‌هاي انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي، يک پديده‌ي منحصربه‌فرد است در تاريخ شناخته شده‌ي ما. اين، شعار نيست؛ اين درست عين واقعيت است، با مطالعه و با تدبر. چرا منحصربه‌فرد است؟ همه‌ي انقلاب‌هاي دنيا، از وقتي که جريان انقلاب‌ها و حضور‌هاي مردمي در تاريخ ثبت شده است، سالگردهائي داشتند و دارند. ايني که اين سالگرد‌ها به وسيله‌ي همان عامل و عنصري تجليل بشود و به ياد مانده بشود که اصل آن حادثه را به وجود آورد، اين در تاريخ نظير ندارد. ببينيد انقلابهائي که از آن‌ها چندين سال اثري باقي بود و تحولاتي که ياد آن‌ها در ذهنيت جامعه‌شان باقي ماند - حالا بعضي از انقلاب‌ها و تحولات اجتماعي بعد از مدتي بکل از بين رفت و ياد آن‌ها هم فراموش شد - مثلاً فرض بفرمائيد انقلاب اکتبر شوروي که ده‌ها سال وجود داشت، يا يک خرده ضعيف‌تر از آن، انقلاب کبير فرانسه و همچنين بقيه‌ي اين تحولاتي که يا به وسيله‌ي انقلاب‌هاي مردمي يا شبه انقلاب‌هاي مردمي به وجود آمد، در سالگرد آن‌ها - لااقل در سال سوم و چهارم - ديگر خبري از متن مردم نيست، مردم حضور ندارند؛ سالگرد انقلاب را به صورت يک حرکت تشريفاتي انجام ميدهند؛ يک عده‌اي از مسئولين ميآيند، ميايستند؛ احياناً رژه‌ي نيرو‌هاي مسلح و يک تعدادي هم تماشاچي.
سي سال از انقلاب ما ميگذرد. هر سال آن کساني که سالگرد انقلاب را مجسم کردند، برجسته کردند، جشن گرفتند، آحاد مردم بودند. ميليون‌ها مردم هر سال 22 بهمن در سرتاسر کشور به خيابان‌ها ميآيند؛ آن‌ها اعلام ميکنند عيد انقلاب را، سالروز انقلاب را، يادبود انقلاب را. اين معنايش چيست؟ اين معنايش اين است که انقلاب، قائم به ايمان‌هاي آحاد مردم است؛ مخالفين با انقلاب، مخالفين با نظامِ برآمده‌ي از انقلاب، با مردم روبه‌رو هستند، با مردم طرفند. سرّ اينکه آن‌ها موفق هم نميشوند، همين است؛ والّا هيچ نظام سياسياي نيست که نشود آن را با روش‌هاي سياسي يا امنيتي متزلزل کرد؛ يک قويتري مي‌آيد، آن را متزلزل ميکند. اما نظامي که متکي به مردم است، مخالفينش هرچه از لحاظ امنيتي و نظامي و ثروت و اقتصاد و اين‌ها قويتر هم باشند، نميتوانند اين نظام را متزلزل کنند؛ سرّش هم اين است که اين نظام متکي به مردم است، متکي به ايمانهاست، متکي به همان عاملي است که اصل اين نظام را به وجود آورده است؛ اين خيلي چيز مهمي است.
سعي ميکنند - کمااينکه امسال در تجربه‌هاي گوناگون ديده شد - هر مراسمي که متکي به انبوه حضور مردمي است، اگر بتوانند، اين را به نحوي خراب کنند. روز قدس که براي ضديت با اسرائيل است، شما ميبينيد يک گروه معدودي، يک گروه فريب‌خورده‌اي پيدا ميشوند، عليه مسئله‌ي فلسطين و به نفع اسرائيل شعار ميدهند؛ روز سيزده آبان که روز معارضه‌ي ملت ايران و برائت و نفرت ملت ايران از استکبار آمريکائي است، ميآيند عليه اين حرکت، عليه نظام جمهوري اسلامي، عليه اسلاميت شعار ميدهند! اين معنايش چيست؟ اين معنايش اين است که دشمن نظام جمهوري اسلامي از اين حضور خالصِ پرانگيزه‌ي مردمي وحشت دارد؛ اين حضوري که مشتمل است بر تمام گرايش‌هاي موجود در ميان مردم، سلائق سياسي گوناگون. ملت ايران متحدند، ملت ايران جهتگيريشان روشن است؛ ميخواهند اين جهتگيري متحد را، اين حرکت منسجم را در تبليغاتِ خودشان متفرق نشان بدهند؛ ملت ايران را گروه گروه شده و دسته دسته شده و در مقابل هم در مسائل اصولي و اساسي معرفي کنند. هدف، اين است؛ با اين بايد مقابله کرد.
جمهوري اسلامي با خواست مردم و ايمان مردم بر سر کار آمد؛ با اين خواست و همين ايمان تا امروز با کمال اقتدار و احساس عزت و احساس بينيازي پيش رفته است؛ و بعد از اين هم ان‌شاءالله با اقتدار کامل، با عزت کامل، بر همه‌ي دشمنانش پيروز خواهد شد.
پس مطلب اول به طور خلاصه اين است که بيست و دوي بهمن متعلق به ملت ايران است، متعلق به امام بزرگوار است، متعلق به شهداست، متعلق به آن روح و معناي حقيقي انقلاب اسلامي است، مال ملت است؛ دشمن ميخواهد اين ثروت عظيم و ذخيره‌ي عظيم ملي را متزلزل کند، ضعيف کند. شما با تمام قوا ان‌شاءالله بايد در صحنه باشيد و عاقلانه و مدبرانه حرکت کنيد. ملت هم - بدانيد - دلبند و دلبسته‌ي به همين شعار‌هاي اساسي انقلاب است. امروز در دنيا عزت ملت ايران، عظمت ملت ايران - که دشمن هم به آن اقرار ميکند - به برکت همين انقلاب و اين حضور مردمي است؛ و ملت ايران اين را از دست نخواهند داد.
نکته‌ي دوم - که من مکرر در ماه‌هاي گذشته عرض کرده‌ام - اين است که دشمنان ملت از شفاف بودن فضا ناراحتند؛ فضاي شفاف را برنميتابند؛ فضاي غبارآلود را ميخواهند. در فضاي غبارآلود است که ميتوانند به مقاصد خودشان نزديک شوند و به حرکت ملت ايران ضربه بزنند. فضاي غبارآلود، همان فتنه است. فتنه معنايش اين است که يک عده‌اي بيايند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد ميدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در اين فضاي غبارآلود، دشمنِ صريح بتواند چهره‌ي خودش را پنهان کند، وارد ميدان شود و ضربه بزند. ايني که اميرالمؤمنين فرمود: «انّما بدء وقوع الفتن اهواء تتّبع و احکام تبتدع»، تا آنجائي که ميفرمايد: «فلو انّ الباطل خلص من مزاج الحقّ لم‌يخف علي المرتادين»؛ اگر باطل، عريان و خالص بيايد، کساني که دنبال شناختن حق هستند، امر برايشان مشتبه نميشود؛ ميفهمند اين باطل است. «و لو انّ الحقّ خلص من مزج الباطل انقطع عنه السن المعاندين»؛ حق هم اگر چنانچه بدون پيرايه بيايد توي ميدان، معاند ديگر نميتواند حق را متهم کند به حق نبودن. بعد ميفرمايد: «و ليکن يؤخذ من هذا ضغث و من ذاک ضغث فيمزجان»؛ فتنه‌گر يک تکه حق، يک تکه باطل را ميگيرد، اين‌ها را با هم مخلوط ميکند، در کنار هم ميگذارد؛ «فحينئذ يشتبه الحقّ علي اوليائه»؛ آن وقت کساني که دنبال حقند، آن‌ها هم برايشان امر مشتبه ميشود. فتنه اين است ديگر.
خوب، حالا در مقابل يک چنين پديده‌اي، علاج چيست؟ عقل سالم حکم ميکند و شرع هم همين را قاطعاً بيان ميکند: علاج عبارت است از صراحت در تبيين حق، صراحت در بيان حق. وقتي شما ميبينيد يک حرکتي به بهانه‌ي انتخابات شروع ميشود، بعد يک عامل «دشمن»‌ي در اين فضاي غبارآلوده وارد ميدان شد، وقتي ميبينيد عامل دشمن - که حرف او، شعار او حاکي از مافيالضمير اوست - آمد توي ميدان، اينجا بايد خط را مشخص کنيد، اينجا بايد مرز را روشن کنيد. همه وظيفه دارند؛ بيشتر از همه، خواص؛ و در ميان خواص، بيشتر از همه، آن کساني که مستمعين بيشتري دارند، شنوندگان بيشتري دارند. اين وظيفه است ديگر: مرز‌ها روشن بشود و معلوم بشود که کي چي ميگويد. اينجور نباشد که باطل، خودش را در لابه‌لاي گرد و غبارِ برخاسته‌ي در ميدان مخفي کند، ضربه بزند و جبهه‌ي حق نداند از کجا دارد ضربه ميخورد. اين است که حرف دو پهلو زدن، از خواص، مطلوب نيست. خواص بايد حرف را روشن بزنند و مطلب را واضح بيان کنند. اين، مخصوص يک گرايش سياسي خاص هم نيست. در داخل نظام اسلامي، همه‌ي گرايشهائي که در مجموعه‌ي نظام قرار دارند، اين‌ها بايد صريح مشخص کنند که بالاخره آن حمايتي که مستکبرين عالم ميکنند، مورد قبول است يا مورد قبول نيست. وقتي که سران استکبار، سران ظلم، اشغالگران کشور‌هاي اسلامي، کُشندگان انسان‌هاي مظلوم در فلسطين و در عراق و افغانستان و خيلي جا‌هاي ديگر، ميآيند وارد ميدان ميشوند، حرف ميزنند، موضع ميگيرند، خوب، بايد معلوم بشود اين کسي که در نظام جمهوري اسلامي است، در مقابل اين چه موضعي دارد؛ حاضر است تبرّي بجويد، بگويد من دشمن شمايم؟ من مخالف شمايم؟
وقتي در داخل محيط فتنه، کساني با زبانشان صريحاً اسلام و شعار‌هاي نظام جمهوري اسلامي را نفي ميکنند، با عملشان هم جمهوريت و يک انتخابات را زير سؤال ميبرند، وقتي اين پديده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص اين است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگي فضاست؛ اين کمک به رفع فتنه نيست، اين کمک به شفاف‌سازي نيست. شفاف‌سازي، دشمنِ دشمن است؛ مانع دشمن است. غبارآلودگي، کمک دشمن است. اين، خودش شد يک شاخص. اين يک شاخص است: کي به شفاف‌سازي کمک ميکند و کي به غبارآلودگي کمک ميکند. همه اين را در نظر بگيرند، اين را معيار قرار بدهند.
حرف آخر هم اينکه: برادران عزيز! خواهران عزيز! شما بدانيد و ميدانيد که انقلاب اسلامي يک حقيقت است، برخاسته‌ي از يک سنت الهي است؛ اين را نميشود از بين برد، اين را نميشود متزلزل کرد. تا وقتي که آحاد مردم ايمان دارند، علاقه دارند، عشق دارند، اقدام ميکنند، بدانند اگر همه‌ي قدرت‌هاي عالم هم دست به دست بدهند، نخواهند توانست به اين انقلاب و به اين نظام و به اين ملت صدمه‌اي وارد کنند. وظيفه‌هائي است، بايد انجام داد؛ گذرگاه‌هائي است، بايد از آن‌ها گذشت و عبور کرد. بعضي از اين گذرگاه‌ها سخت است، بعضي آسانتر است. الحمدلله ملت ما از خيلي گذرگاه‌هاي سخت و دشوار عبور کرده که خيلي خيلي دشوارتر از آن چيزهائي بوده است که امروز هست، بعد از اين هم خواهد بود. حضرت آقاي جنتي فرمودند که ملت ايران خيالشان از فتنه‌گران راحت بشود. من به ايشان عرض ميکنم که فتنه‌گر و دشمن هميشه هست؛ امروز يک دشمن است، فردا يک دشمن ديگر است، پس‌فردا يک کس ديگر است، يک جور ديگر است. يک ملت وقتي بيدار بود، آگاه بود، عازم بود، ايمان خودش را حفظ کرد، زنده بود، رويش داشت، با همه‌ي اين معارضه‌ها با آساني - که روزبه‌روز آسانتر هم خواهد شد - ايستادگي ميکند، دست و پنجه نرم ميکند، بر همه‌ي اين معارضه‌ها هم فائق مي‌آيد. ما بحمدالله امروز نشانه‌ي اين رويش‌ها را ميبينيم؛ اين جوانهائي که توي انقلابند؛ و من توصيه ميکنم به مجموعه‌ي دوستان که براي هرچه بهتر پيش بردن کار، از اين جوان‌هاي امروز، از اين نوخاسته‌هاي انقلاب، رويش‌هاي انقلاب، هرچه بيشتر استفاده کنند. خيلي از اين جوان‌ها يا انقلاب را نديده‌اند يا در پيروزي انقلاب سنين خيلي کمي داشته‌اند؛ اما امروز از کاري که ما‌ها آن روز ميکرديم، خيلي بهتر دارند عمل ميکنند، خيلي قويتر دارند عمل ميکنند، هوشيارانه‌تر دارند کار ميکنند. انقلاب بحمدالله برگ و بارش روزافزون است.
خداوند ان‌شاءالله همه‌ي شما را موفق و مؤيد بدارد و رحمت و فضل خودش را بر روح مطهر امام امت و شهداي عزيزمان نازل کند و قلب مقدس وليعصر را ان‌شاءالله از همه‌ي ما راضي و خشنود کند.
والسّلام عليکم و رحمةالله و برکاته‌
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم اقامه عزای امام جعفرصادق (ع) در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی (ره) مشهد گفت: حوزه باید عالم به زمان خود و فرهنگ‌های رایج روزگارش باشد و از سیاست و سیاست مداران زمان با خبر و دنیای خودش را بشناسد و از آنچه که در غرب، مراکز نظامی، اماکن صنعتی و نظام بانکداری اطلاع جامع داشته باشد.

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی افزود: حوزه علمیه علاوه بر عالم بودن و نگهبانی از ارزش‌های دینی، و صیانت از عزت، شرف و استقلال ملت باید اهل عمل باشد، چرا که اگر از پیشرفته‌ترین فنون و مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف دانش برخوردار باشد، اما اهل عمل نباشد در انجام رسالتش موفق نخواهد شد.

وی گفت: حوزه با مردم و در میان مردم باشد، چرا که اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، عقیده، فرهنگ، اخلاق، ادب و حجاب و عفاف ملت باقی بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم پشتوانه حوزه‌های علمیه هستند، یکی از دلایل پایداری روحانیت را، حمایت ملت خواند و افزود: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند.

آیت الله حسینی خراسانی در ادامه  با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: نظام جمهوری اسلامی به فرماندهی فرمانده کل قوا و فقیهی از مکتب امام صادق (ع) توانست مراکز حساس اسرائیل را هدف قرار دهد و گنبد آهنین این رژیم منحوس را در هم کوبد.

 

دیگر خبرها

  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است