Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- کاخ سفید اعلام کرده یادداشت‌های محرمانه‌ مناقشه برانگیزی که جمهوری‌خواهان درباره اف‌بی‌آی تهیه کرده‌اند امروز (جمعه) با مجوز دونالد ترامپ از طبقه‌بندی محرمانه خارج می‌شود، اما دموکرات‌ها جمهوری‌خواهان را متهم کردند به این که نسخه مورد تصویب کمیته اطلاعات کنگره را 'دستکاری' کرده‌اند.

به گزارش بی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.سی، یکی از مقام‌های ارشد کاخ‌سفید انتشار قریب الوقوع این یادداشت‌ها را تایید کرده و از موافقت رئیس‌جمهور با علنی شدن آنها خبر داده است.

این در حالی است که آدام شف، عضو دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان کنگره مدعی شده متن مورد تصویب این کمیته پیش از ارسال به کاخ‌سفید تغییر یافته است.

شف می‌گوید در محتوای نسخه ۴ صفحه‌ای که برای رئیس‌جمهور ارسال شده تغییراتی به وجود آمده که آن را از متن مصوب کمیته اطلاعات متفاوت کرده است.

اما سخنگوی دفتر دوین نونز، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به خبرگزاری رویترز گفته اصلاحاتی که در متن اعمال شده بسیار جزئی بوده و شامل تغییراتی است که خود دموکرات‌ها و اف‌بی‌آی درخواست کرده بودند.

نزاع بر سر محتوای گنجانده شده در این نسخه ۴ صفحه‌ای باعث شده دموکرات‌ها خواستار کناره گیری فوری دوین نونز، جمهوری‌خواه، از ریاست کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان شوند.

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان کنگره، روز پنجشنبه طی نامه‌ای به پل راین، رئیس این مجلس، خواستار برکناری دوین نونز از ریاست کمیته اطلاعات شد چرا که به عقیده پلوسی، نونز با دستکاری در متن مصوب کمیته تحت ریاست خود، آیین نامه کنگره را نقض کرده است.

در همین حال، رسانه‌ها آمریکایی به نقل از منابع ناشناس گزارش کردند که دونالد ترامپ به حلقه یاران نزدیک خود گفته خوشبین است که انتشار یادداشت‌های محرمانه اف‌بی‌آی به "تضعیف و بی اعتباری" تحقیقات ترامپ-روسیه بیانجامد.

این یادداشت‌های محرمانه که گفته می‌شود حاوی مکاتباتی میان مقام‌های وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی درباره چگونگی صدور مجوز تحت‌نظر گرفتن یکی از اعضای ستاد ترامپ است، هفته گذشته رای مثبت کمیته اطلاعات برای انتشار علنی را دریافت کرد اما پیش از انتشار عمومی آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور، تا پایان هفته جاری فرصت دارد که جلوی خارج کردن آن از حالت محرمانه را بگیرد.

جمهوری‌خواهان حامی ترامپ می‌گویند انتشار این یادداشت‌ها به مردم آمریکا نشان خواهد داد که چه طور مقام‌های وزارت دادگستری و پلیس اف‌بی‌آی در تابستان سال گذشته با "سوءاستفاده" از اختیارات خود دستور تحت نظر گرفتن کارتر پیج، یکی از اعضای ستاد ترامپ را صادر کرده اند.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، همزمان اف‌بی‌آی اعلام کرده با توجه به "بخش‌های حذف شده" از این گزارش ۴ صفحه‌ای اکنون "صحت و درستی آنچه قرار است علنی شود به شدت زیر سوال رفته" است.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بخش قرائت شده رفع ایرادات شورای نگهبان به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تجارت موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ مجلس شورای اسلامی، بررسی ایرادات شورای نگهبان به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت در دستور کار قرار گرفت و مواد ۸۱۷ تا ۱۱۵۰ این لایحه برای تأمین نظر شورای نگهبان به تصویب نمایندگان رسید.

ایرادات در مشارکت تجاری، احکام تفرقه اشخاص حقوقی، توقف نشر آگهی، انسجام شرکت‌ها، الزامی بودن اخذ مجوز از شورای رقابت، تجزیه شرکت‌ها، مجاز بودن ادغام ساده یا مرکب هر یک از شرکت‌ها در یکدیگر، ضرورت موافقت سازمان بورس با ادغام‌ها، تبدیل شرکت‌ها، جرایم مربوط به مدیرعامل و مدیران شرکت‌ها، احکام متفرقه، اداره اموال متوقف، آثار اعلام توقف و اداره اموال متوقف و تشخیص مطالبات و … از جمله مواردی است که در فصول این لایحه مطرح شده است.

کد خبر 744827

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • انتشار فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • انتشار مستندات حمله و میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • انتشار اطلاعات محرمانه