Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@02:15:46 GMT

آغاز طرح مطالعاتي ريلي مشاركتي در كرمان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۲۲۷۰

آغاز طرح مطالعاتي ريلي مشاركتي در كرمان

خبرگزاري آريا- طرح مطالعاتي ريلي مشاركتي در كرمان و پايه‌گذاري محور جنوب- شمال با ساخت راه‌آهن بم- جيرفت- جاسك آغاز شد .
به گزارش خبرگزاري آريا، وزير راه و شهرسازي پنج شنبه در سفر به جيرفت گفت: رئيس جمهوري در نظر داشت كه براي فعال كردن بندر جاسك بايد يك خط ريلي به سمت مركز ، شمال و شرق داشته باشيم و اين خط ريلي بايد از جاسك شروع شود و به سمت جيرفت برسد كه هم‌اكنون سرمايه‌گذاري و مطالعات در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغاز طرح مطالعاتي ريلي مشاركتي در كرمان
عباس آخوندي  در جمع خبرنگاران  افزود: در اين سفر رئيس‌جمهوري 2 پروژه ريلي را مدنظر دارد كه پروژه كرمان- سيرجان به طول 200 كيلومتر به عنوان اولين پروژه ريلي مشاركتي بخش خصوصي به ارزش هزار ميليارد تومان و سهم 35 درصدي دولت و 65 درصدي بخش خصوصي است كه دستور آغاز عمليات اجرايي آن در همين سفر اعلام  شد .
وزير راه و شهرسازي افزود:  طرح دوم محور ريلي بم- جيرفت - جاسك است. با وجود اينكه در خليج‌فارس بخش عمده بار از 2 بندر ، بندرعباس و امام جابه جا مي‌شوند اما با توجه به وجود درياي عمان تصميمي اتخاذ شد كه يك بندر بزرگ نيز در اين منطقه داشته باشم.
آخوندي  افزود: اهميت قطعه حدفاصل سه‌راهي بم به جيرفت زماني مشخص مي‌شود كه به جاسك برسد.
وي با بيان اينكه احداث اين محور ريلي موجب اتصال درياي عمان به خطوط راه‌آهن مي‌شود گفت: هم اکنون طراحي مسير ريلي جيرفت تا جاسك شروع شد.
وزير راه و شهرسازي در ادامه با توجه به انجام كار مطالعاتي اين پروژه  ابراز اميدواري کرد ر اواخر امسال اولين قطعات اين محور را براي مناقصه اعلام عمومي و كار به سرعت شروع شود.
وي گفت: در اين سفر پايه‌گذاري محور جنوب-شمال از سه‌راهي بم به جيرفت و ادامه آن تا جاسك انجام مي‌شود ، اگرچه ممكن است چند سال  به طول بينجامد اما يكي از كارهاي بسيار مهم براي كشور محسوب مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک

جواد پوردکان سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: یک دستگاه آمبولانس پیشرفته تویوتا لندکروز مدل ۲۰۲۴ اهدایی یک خیر نیکوکار، به بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود: ارزش این آمبولانس ۱۲۰ میلیارد ریال است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: اکنون ۱۲ دستگاه آمبولانس در مناطق مختلف شهرستان جاسک مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توقیف ۷۳ خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان
  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • طرح مطالعاتی جزایر لارک و بوموسی آغاز می شود
  • متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور
  • ◄ طرح مطالعاتی حوضچه جزیره لارک به زودی آغاز می شود
  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک