Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@06:07:42 GMT

تخصیص اعتبار برای احیای بافت تاریخی 2 روستای خوسف

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۲۵۵۹

تخصیص اعتبار برای احیای بافت تاریخی 2 روستای خوسف

علی نوفرستی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر تقویت نظام فنی روستایی گفت: با تقویت نظام مهندسی می توان مسکن روستایی مناسب و با کیفیت برای روستائیان احداث کرد.
وی بیان کرد: روستاهای بین آباد و خور 2 روستا با بافت تاریخی هستند که با پیگیری های فرماندار و مساعدت های مدیرکل بنیاد مسکن استان این میزان اعتبار تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با حفاظت از بافت های با ارزش معماری و تاریخی روستاها می توان از فرهنگ اصیل این مناطق صیانت کرد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوسف گفت: از محل اعتبارات بند 'ه' تبصره یک قانون بودجه سال 1396 برای 6 روستا پس از زیرسازی و جدول گذاری توسط دهیاری ها عملیات آسفالت با قیر تهاتری در حال انجام است.
وی اظهار کرد: حجم آسفالت معابر روستایی با 233 درصد رشد نسبت به سال گذشته به میزان 14 هزار متر مربع رسیده است.
نوفرستی گفت: با ارائه خدمات زیربنایی مناسب نظیر تامین آب، برق، گاز، تلفن، اجرای طرح های هادی روستایی و ایجاد شغل می توان از مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی جلوگیری کرد.
وی همچنین با بیان اینکه 103 هزار متر مربع با همکاری شهرداری خوسف عملیات آسفالت معابر شهری در حال انجام است افزود: تاکنون بخش اعمظم این پروژه به پایان رسیده است.
وی از معرفی 74 نفر برای دریافت تسهیلات ویژه خبر داد و گفت: 100 درصد سهمیه شهرستان در بحث تسهیلات ویژه در سال جاری جذب شده است.
نوفرستی خواستار همکاری بیشتر بانک های عامل در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکونی شد و افزود: پرداخت تسهیلات مناسب پیش از وقوع حوادث غیر مترقبه از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری خواهد کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خوسف با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: به منظور کمک به اشتغال در روستاها و تسهیل در جذب اعتبارات اشتغالزایی در هر روستا که متقاضی باشند در راستای دریافت زمین کارگاهی این بنیاد نهایت همکاری با جوانان جویای کار را خواهد داشت.
شهرستان خوسف با 217 روستای دارای سکنه در فاصله 35 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028
خبرنگار: سیدابوالفضل موسوی نژاد * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان