Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این دستاوردها شامل لوبیا چیتی رقم صالح، لوبیا چیتی رقم غفار، لوبیا قرمز رقم یاقوت، کلزا رقم نیما، مشارکت در معرفی گندم دیم نان رقم سائین، مشارکت در معرفی گندم دیم نان رقم صدرا و معرفی کلن برتر صنوبر است.
در راستای انجام این تعداد طرح تحقیقاتی 2 میلیارد و 530 میلیون ریال اعتبار از محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور و منابع طبیعی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی در سال 62 و مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سال 72 به بهره برداری رسیده است که با ادغام وارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی در سال 79 با عنوان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی سپس در سال 94 با ادغام مراکز آموزش جهاد کشاورزی استان ها این مرکز، با نام مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت خود را آغاز کرد.
این مرکز دارای بخش های تخصصی پژوهشی مشتمل بر گیاه پزشکی، منابع طبیعی، آبخیزداری، زراعی و باغی، فنی و مهندسی است.
مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی دارای هفت ایستگاه تحقیقاتی است که بستر مناسبی برای اجرای طرح های تحقیقاتی فراهم کرده است.
2 ایستگاه از این ایستگاه ها به صورت ملی (پردیس تحقیقات و آموزش ملی لوبیای خمین و پردیس تحقیقات و آموزش انار ساوه) و پنج ایستگاه دیگر (ایستگاه منابع طبیعی مهندس یونسی خسبیجان، گیاهان دارویی علی آباد، علوم دامی فدک، آبخوانداری خشکرود و ایستگاه تحقیقات کشاورزی اراک) بصورت استانی فعالیت می کنند.
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ دستگاه دیالیز با اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی تامین شد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان: ۱۱ دستگاه دیالیز به مرکز جامع دیالیز مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریالی تامین شد.

مهدی دوستی امروز (۲۸ اسفندماه)، با اشاره به تامین ۱۱ دستگاه دیالیز به مرکز جامع دیالیز مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم بندرعباس، اظهار کرد: این تجهیزات با هزینه ۹ میلیارد تومانی صنایع هرمزگان و پیگیری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خریداری شده است.

وی با بیان این نکته که در دو ماه گذشته ۵ دستگاه دیالیز جدید به این مرکز اضافه شده بود، عنوان کرد: با توجه به تعهد صنایع هرمزگان، ابتدای سال آینده نیز ۱۴ دستگاه دیالیز دیگر به مرکز جامع دیالیز مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم بندرعباس اضافه خواهد شد.

هزینه دیالیز برای بیماران تحت پوشش رایگان است

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این بازدید گفت: اکنون در مرکز جامع دیالیز مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم بندرعباس به ۱۸۹ بیمار با ۵۱ دستگاه دیالیز، ۳۳ تخت بیمارستانی و ۱۷ پرستار خدمت رسانی می‌شود.

وی با اشاره به هزینه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای هر نوبت دیالیز افزود: با توجه به پوشش بیمه‌ای، هزینه دیالیز برای بیماران رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: اکنون در هرمزگان به ۷۵۰ بیمار دیالیزی در ۱۶ مرکز دیالیز خدمت رسانی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیزمراکز آموزشی و پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به فیبر نور
  • تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با دانشگاه کشاورزی روسیه
  • رصد سوداگران اراضی ملی توسط گشت یگان حفاظت در ایام نوروز
  • ۱۱ دستگاه دیالیز با اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی تامین شد
  • تولید مخازن زمستیک دستاورد دانش بنیان ها
  • برخورد با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تعرض به حریم راه‌ها در معمولان
  • کاشت درخت در صدا و سیمای استان
  • تولید کودهای قارچ کش ایرانی، دستاورد متخصصان حوزه کشاورزی
  • ترافیک امروز دستاورد بی‌توجهی‌های دوره پیشین مدیریت شهری است
  • کسب رتبه برتر کشوری گروه علوم تشریح و بیولوژی سلولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد