Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@03:06:02 GMT

مرغداران استان تهران و قم درگیر آنفولانزای مرغی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۳۰۵۴

یک مقام مسئول گفت: تمام واحد‌های مرغداری استان تهران و ۸۰ درصد واحد‌های مرغداری استان قم با بیماری آنفولانزای فوق حادپرندگان درگیر هستند.

فرزاد طلاکش دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت شیوع آنفولانزای فوق حادپرندگان اظهار کرد: روند شیوع بیماری در تمامی استان ها به جز قم به کندی در حال پیشروی است، به طوریکه در روزهای اخیر گزارشی مبنی بر شیوع بیماری به صورت توده‌ای اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ در 20 روز گذشته به طور متوسط، 80 درصد واحدهای مرغداری استان قم درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی واحدهای مرغداری استان تهران با بیماری آنفولانزای فوق حادپرندگان درگیر هستند، بنابراین تخم مرغ‌های توزیعی در استان تهران از منابع وارداتی و استان‌های مشهد، فارس  و اصفهان تامین می شود.

طلاکش نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را 6 هزار و 200 تومان اعلام کرد و گفت:  نرخ هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی ها 500 تومان اعلام شده که این قیمت کاملا متعادل است.

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار در پاسخ به این سوال چرا هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها به قیمت 600 تا 800 تومان به فروش می‌رسد، بیان کرد: براساس آخرین آمار از روند بازار و کنترل تعزیرات؛ تنها ممکن است برخی خرده فروشان اقدام به گران فروشی کنند که در صورت گزارش مردم با متخلفان، به طور قطع برخورد خواهد شد.

به گفته وی؛ هم اکنون هر شانه تخم مرغ با نرخ مصوب 12 هزار و 600 تومان در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی کارمندی و میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، اگر شیوع بیماری روند چند ماه اخیر را داشته باشد، مطمئنا با محدودیت جدی در عرضه و در نهایت نوسان قیمت روبرو خواهیم شد، در غیراین صورت افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت