Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@20:45:50 GMT

افزایش ۲۱ درصدی بودجه حمایتی مطبوعات در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۴۷۹۱

افزایش ۲۱ درصدی بودجه حمایتی مطبوعات در سال ۹۷

به گزارش ایسکانیوز از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست هم‌اندیشی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور تنی چند از مدیران مطبوعاتی در ساختمان معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد.

محمد سلطانی‌فر در این نشست ضمن ارائه آماری از رسانه‌های فعال در کشور در دو بخش مکتوب و مجازی، از همراهی رسانه‌ها برای تبیین شیوه بودجه ریزی، مفاد بودجه، شفاف سازی برای تنویر افکار عمومی در جهت استفاده درست از بودجه کشور خبر داد و گفت: در دنیای امروز، می‌توان با تکیه بر آگاهی‌های عمومی از همراهی مردم در شرایط سخت، به بهترین نحو استفاده کرد و این مهم با حضور هوشمندانه و منتقدانه رسانه‌ها قابل تحقق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر بحث «آموزش» به عنوان رکن حیاتی در اطلاع رسانی هدفمند تصریح کرد: وزارت ارشاد با همکاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها می‌تواند در این موضوع مهم یار رسانه‌ها باشد تا خبرنگاران متخصص، کارکرد اصلی رسانه‌ها در آگاهی رسانی دقیق را احیا و تقویت کنند.

سعید نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در مباحث مربوط به بودجه نگاه ما تداوم شفافیت و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه‌هاست، رسانه‌ها را دارای بیشترین نقش در توسعه یافتگی در کشورها دانست و گفت: بزرگترین خلاء برنامه‌های توسعه در چند دهه اخیر، نادیده گرفتن نقش انسان توسعه یافته است چرا که توسعه پایدار نیازمند تربیت انسان‌های توسعه یافته است و رسانه‌ها نقش حیاتی در این مدل تربیتی دارند.

وی با انتقاد از نگاه جناحی برخی رسانه‌ها تصریح کرد: معتقدم فضای مجازی عامل اصلی تضعیف رسانه‌های مکتوب نیست بلکه سیاست‌زدگی و نگاه حزبی و جریانی، باعث سلب اعتماد مردم و اقبال آنها به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های الکترونیکی شده است.

نمکی با تاکید بر اینکه عامل ماندگاری یک رسانه، اعتماد عمومی است، یادآور شد: امروز بزرگترین گلوگاه نفس‌گیر در نظام، فساد اداری است و رسانه‌ها می‌توانند با تمام قوا در این حوزه وارد شوند تا هم بحث اعتمادسازی را تقویت کنند و هم مانع رجوع مردم به رسانه‌های بیگانه شوند.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با تاکید بر حمایت دولت از فعالیت‌های فرهنگی از افزایش ۲۱ درصدی بودجه حمایتی مطبوعات در سال ۹۷ خبر داد.

وی همچنین با تشریح برخی تغییرات در بودجه ریزی سال ۹۷ به افزایش بودجه‌های بخش پژوهشی، فرهنگی به‌ویژه مطبوعات و کتاب، تمرکززدایی و واگذاری طرح‌های ملی به استان‌ها با افزایش بودجه استان‌ها، افزایش سهم اشتغالزایی، حمایت هدفمند از طرح سلامت، افزایش بودجه فرهنگستان‌ها و پارک‌های فناوری بویژه در حوزه استانی، خبر داد و از برگزاری جلسات متعدد با اصحاب رسانه برای تشریح نظام بودجه ریزی و تخصیص اعتبارات و ردیافت نظرات و انتقادات استقبال کرد.

در این جلسه که با حضور تنی چند از مدیران مطبوعات برگزار شد، به مواردی از جمله «استمرار بحث شفاف سازی علیرغم فشارها، تقویت سرمایه اجتماعی با محوریت حمایت از اقشار ضعیف جامعه، استمرار مدیریت علمی و به روز با تغییر روش‌های سنتی، اطلاع رسانی دقیق و مستمر در خصوص تخصیص اعتبارات برای آگاهی عمومی، رفع موانع توسعه فرهنگی به ویژه در بخش‌هایی مانند مالیات» اشاره شد.

انتخاب اعضای کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری

خبر دیگر از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اینکه با حضور مدیران رسانه‌های برترِ دومین دوره طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، اعضای کمیته رتبه‌بندی دوره سوم انتخاب شدند.

محمد سلطانی‌فر معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست با اشاره به نقش نظام رتبه‌بندی در ارتقای جایگاه رسانه‌ها، تصریح کرد: تاکید ما این است که رتبه بندی رسانه‌ها صرفا توسط نمایندگان خود آنها انجام شود تا جامعیت و مقبولیت بیشتری داشته باشد.

وی در همین زمینه با اشاره به تجربه موفق رتبه بندی پایگاههای خبری در دو دوره قبل، یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کمیته فقط یک حق رای دارد و بقیه آرا متعلق به نمایندگان پایگاه‌های خبری و اساتید مرتبط دانشگاهی است.

سلطانی‌فر با اشاره به ضریب نفوذ رسانه‌های برخط، جایگاه رسانه‌ای پایگاه‌های خبری دارای شناسنامه را بسیار موثر دانست و تاکید کرد: توجه به این رسانه‌ها از جمله اولویت‌های من در معاونت مطبوعاتی است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این جلسه، شیوه نامه و شاخص‌های دور سوم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری با حضور معاون امور مطبوعاتی و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تصویب شد.

در این جلسه که بر اساس شیوه نامه و با حضور مدیران ۲۰ پایگاه خبری برتر دور دوم رتبه بندی برگزار شده بود، پس از تصویب شیوه نامه و شاخص‌های رتبه بندی دور سوم، نمایندگان مدیران مسئول پایگاه‌های خبری در کمیته رتبه بندی نیز با رای مدیران رسانه‌های حاضر انتخاب شدند.

بر اساس رای حاضران در این جلسه آقایان «بیژن مقدم و مسعود فاتح» مدیران مسئول پایگاه‌های خبری الف و سیتنا به عنوان ۲ عضو نماینده مدیران مسئول پایگاه‌های خبری عمومی و تخصصی و آقایان «حبیب عباسی و محمد نوین» سردبیران پایگاه‌های خبری شفقنا و فرارو به عنوان ۲ عضو دیگر کمیته رتبه‌بندی از میان نامزدها با رای اکثریت، انتخاب شدند.

همچنین آقایان «حمیدرضا ضیایی‌پرور و حسین امامی» نیز به عنوان اعضای هیات علمی عضو کمیته رتبه بندی و «سیدمحسن فرجادی» به عنوان دبیر کمیته رتبه‌بندی از سوی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند. در کمیته رتبه بندی پایگاه‌های خبری، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی نیز نماینده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بر اساس همین گزارش، نخستین جلسه کمیته رتبه بندی پایگاه‌های خبری فردا شنبه ۱۴ بهمن با حضور اعضا برگزار و پس از آن شیوه‌نامه و شاخص‌های رتبه بندی منتشر خواهد شد.

502

معاون امور مطبوعاتی محمد سلطانی‌فر فضای مجازی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!