Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،آیت‌الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته با اشاره به دهه فجر و پیروزی انقلاب، اظهار داشت: با کمک خدا پس از انقلاب جنگ قومیت‌ها، جنگ تحمیلی، توطئه منافقین، کودتاها و فتنه‌ها از سر مردم کم شد و نیروهای مسلح ما بازوان پرتوان این ملت بوده، هستند و خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص راهبرد آمریکا در ایران، اظهار داشت: استراتژیست‌های آمریکایی 4 مطلب را در رابطه با ایران قبل از روی کار آمدن اوباما مطرح کرده بودند و گفتند اگر ایران این 4 کار را انجام دهد روابط‌مان حسنه می‌شود وگرنه باید به سمت براندازی برویم.

خاتمی افزود: اولین کار مهار کردن ایران در عرصه انرژی هسته‌ای بود که من تحلیلی راجع به آن چه صورت گرفت، ندارم اما اعلام می‌کنم که نظام و مسئولین ما اتفاق نظر دارند که مطلقا مذاکره مجدد و اصلاح و تکمیل برجام اتفاق نخواهد افتاد. این راهبرد قطعی ماست و آمریکایی‌ها در آن شک نکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: موضوع بعدی کاهش قدرت موشکی ایران بود تا اسرائیل خیالش راحت شود اما در این حوزه نیز به صراحت و شفاف می‌گویم به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی هر چه بتوانیم موشک می‌سازیم و هر چقدر بخواهیم بردش را بالا می‌بریم و در این عرصه با هیچ کسی مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم. وزیر خارجه فرانسه و دیگران این پنبه را از گوش‌شان بیرون کنند و اگر می‌خواهند برای این موضوع بیایند مذاکره کنند جواب‌شان را پیشاپیش می‌دهیم.

خاتمی  تصریح کرد: موضوع دیگری که آمریکایی‌ها گفته بودند این بود که از حمایت حزب‌الله و مبارزان فلسطینی دست برداریم. ایران از این حمایت دست برنداشته و نمی‌دارد. ما حزب‌الله را یک گروه باشرف و مدافع حریم وطن و مبارزان فلسطینی را مبارز علیه اشغالگری می‌دانیم.

وی افزود: موضوع آخری که آنها مطرح کرده بودند این بود که ایران مانع تشکیل خاورمیانه جدید و بزرگ نشود تا رابطه را حسنه کنیم. مقصود آمریکا این بود که کدخدای منطقه باشد اما توی دهانش زدیم. او لبنان و عراق و سوریه در مشت می‌خواست که نشد و باید آرزوی خاورمیانه بزرگ را به گور ببرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: از 4 درخواست آمریکایی‌ها در حداقل 3 درخواست کاملا ناکام شدند لذا به عرصه براندازی روی آوردند و رئیس‌جمهور روانی، وزیر خارجه و رئیس CIA آمریکا گفتند هر کاری از دستشان بربیاید برای براندازی، انجام می‌دهند. ما هم می‌گوییم هر کاری علیه آمریکا از دست‌هایمان برآید انجام می‌دهیم و فریاد مرگ بر آمریکا برمی‌آوریم.

خاتمی گفت: آنها وارد فاز براندازی شدند و در این فاز جدولی را ترسیم کردند که خانه‌های زیادی دارد. آنها گفته بودند برای آسیب زدن به نظام باید راس قله این نظام یعنی ولایت را هدف قرار دهند. لذا شیب خود را در توهین به راس نظام قرار دادند. راس نظام ما ولایتی است که تدبیر او امنیت کشور و دور کردن خطر داعش را دنبال داشت. در این ماجرا برخی از رئوس فتنه سال 88 نیز به کمک آمریکا آمدند و می‌خواهند این خانه را هم آنها پر کنند.

وی افزود: خانه دوم این جدول ناامید کردن مردم است. در حالی که با تلاش مسئولین و رهبری مقام معظم رهبری مشکلات حل خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ایجاد آشوب و ناامنی خانه سوم این جدول آمریکایی بود و در این عرصه هم برخی کانال‌ها در فضای مجازی آتش بیار معرکه‌اند. ما گفتیم اگر آنها را باز کنید باز فتنه‌گری‌ها شروع می‌شود و ملاحظه می‌کنید این شیاطین بنا دارند در هر مناسبت مقدسی فتنه کنند.

خاتمی با بیان اینکه من قبلا هم گفته بودم با فریب خوردگان مدارا شود، گفت: الان هم می‌گویم آنهایی که بازی و فریب خورده‌اند تنبه شوند و بیدارشان کنید و تعهد دهند که دیگر شیطنت نکنند و سیاهی لشکر اغتشاشگران نشوند نه اینکه بیایید نازشان کنید و مسئول محترم بیاید مصاحبه کند که همه آنها آزاد شده‌اند. این ناز کردن آنهاست.

وی تاکید کرد: باید با اغتشاشگر هر کس که هست چه دانشجو، چه طلبه و ... در قبال کارش برخورد شود. اگر می‌خواهید رأفت کنید اشکالی ندارد اما نازشان نکنید و جوری نشود که تلقی کنیم دغدغه برخی افراد آزادی اغتشاشگران است. به همان اندازه که مهر و رافت دارید باید در برابر لیدرهای اغتشاشگران خشم داشته باشید و با قاطعیت علی‌وار برخورد کنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید با سران فتنه با قاطعیت برخورد کرد، گفت: من در فتنه 88 هم اعلام کردم. الان هم می‌گویم در فقه ما آن کسی که علیه حاکم عادل اسلامی به خیابان بریزد، آتش بزند و مردم را بکشد این باغی است و این حکم باغی در فقه ما اعدام است. این دستور صریح قرآن است. اگر می‌خواهیم امنیت داشته باشیم باید مهر به جا و خشم به جا داشته باشیم.

خاتمی با بیان اینکه اغتشاش و ناامنی از اقدامات آمریکا برای براندازی است، اظهار داشت: تشدید فشار اقتصادی از دیگر برنامه‌های آمریکاست و قطعا مردم آنها را ناکام خواهند گذاشت.

وی با اشاره به راهبرد آمریکا در منطقه گفت: راهبرد آمریکا این است که منطقه را ناامن نگه دارد تا امنیت اسرائیل تامین شود و در حال انتقال داعش به افغانستان برای رسیدن به اهداف خود است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: ولیعهد خام و نپخته عربستان در حال تبدیل کردن این کشور به یک ایالت آمریکا است. او اخیرا دستور داده ورود شراب، فساد و فحشا آزاد شود. از طرفی شاهد جنایاتش در یمن و بحرین هستیم.

خاتمی افزود: بحرین تبدیل به یک زندان بزرگ شده و شیخ عیسی قاسم را سلب تابعیت و اعدام معنوی کردند و اجازه درمان به او نمی‌دهند در حالی که اگر قرار باشید کسی در بحرین سلب تابعیت شود آل خلیفه هستند که اصلا بحرینی نیستند و بیابانگرد حجاز بودند که توسط انگلیس به بحرین آمدند و عاقبت آنها عاقبت شاه خواهد بود و سرنگون می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد

رادیو ارتش اسرائیل اخیرا در گزارشی اعتراف کرد که در جریان حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل در اواسط ماه آوریل، سامانه های پدافند هوایی آمریکا نتوانستند علیه موشک های بالستیک ایران موفق عمل کنند.

به گزارش عصرایران، وبگاه " فلسطین کرونیکل" با انتشار گزارشی درباره این اعتراف رسانه های اسرائیلی نوشت: این امر منجر به این شده است که اسرائیل در واقع خود را مسئول سرنگونی بیشتر 300 پهپاد و موشک ایران که به سمت آنها شلیک شده است، نشان دهد.

بر اساس این گزارش: مدت کوتاهی پس از پایان حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل در 13 آوریل، تل آویو ادعای " رهگیری 99 درصدی" پرتابه های ایرانی را مطرح کرد و حتی نام ویژه ای را برای عملیات مشترک پدافند هوایی خود ایجاد کرد تا وضعیت را به یک پیروزی قهرمانانه برای خود تبدیل کند.

اما در عالم واقع عملیات وعده صادق چه ویژگی داشت؟ در واقع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دسته‌هایی از پهپادها و موشک‌های قدیمی را با هدف دوگانه ایجاد یک وحشت بزرگ/حادثه بین‌المللی و همچنین مشغول و اشباع کردن واکنش پدافند هوایی اسرائیل شلیک کرد.

سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حدود 12 فروند موشک بالستیک مدرن شلیک کرد که اکثر آنها به اهداف خود اصابت کردند و به سایت‌هایی حمله کردند که به‌شدت محافظت‌شده‌ترین مکان ها نسبت به حمله موشک های بالستیک روی کره زمین محسوب می‌شوند.

بعدها، مقامات ناشناس آمریکایی و اسرائیلی اعتراف کردند که نرخ رهگیری 99 درصدی ادعایی ساختگی است و حتی اعتراف به اصابت حدود 12 موشک، این ادعای اولیه آنها را نقش بر آب کرد.

عملیات پدافند هوایی با استفاده از ائتلاف چندملیتی متشکل از نظامیان آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اسرائیل، اردن و بر اساس برخی گزارش‌ها، عربستان سعودی و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) بیش از یک میلیارد دلار در آن چند ساعت عملیات ایران، خرج روی دست ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی گذاشت.

علاوه بر این ایران پیشتر به ائتلاف آنها 72 ساعت پیش اخطار حمله داد و از این رو آنها توانستند تمامی پدافند هوایی را در سراسر منطقه آماده کنند و ساعت ها برای مقابله با اهداف نسبتا کند حرکتی که ایران اعلام کرده بود با هر دسته جدید شلیک می شود، فرصت داشتند.

سامانه موشکی پاتریوت

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی (رادیو ارتش اسرائیل)، سیستم دفاعی موشکی استاندارد RIM-161 آمریکا روی کشتی (SM-3) در رهگیری پرتابه‌های ایرانی متحمل شکست  75 درصدی شده و از 8 موشک شلیک شده آنها تنها 2 مورد به هدف اصابت کرده است. 

بلومبرگ اخیرا مقاله ای منتشر کرده است که در آن می گوید اسرائیل اکنون سیستم های موشکی پاتریوت را بازنشسته می کند.

با این حال، بر اساس تمامی گزارش‌های مربوط به عملیات پدافند هوایی که برای دفاع از اسرائیلی‌ها انجام شده است، اکثر پرتابه‌های ایرانی رهگیری شده توسط آمریکا سرنگون شده‌اند و موثرترین روش نه سامانه های پدافندی بلکه استفاده از جت‌های جنگنده بوده است.

علیرغم وجود هیچ مدرکی برای تایید ادعای آنها، ارتش اسرائیل اما ادعا می کند که جنگنده های آنها اکثر موشک های کروز ایران را ساقط کرده اند، که توسط منابعی که با  وبگاه "اینترسپت" مصاحبه کرده اند، این ادعای آنها رد شده است. 

اسرائیل از زمان جنگ اول خلیج فارس از سیستم موشکی پاتریوت آمریکا ناراضی بوده است.

در سال 1991، عراق موشک‌های اسکاد را به سمت اسرائیل و عربستان سعودی شلیک کرد. ایالات متحده و رسانه های آن مدعی شدند که سامانه موشکی پاتریوت 89 درصد از اسکادهای شلیک شده به سمت عربستان سعودی و 44 درصد از کلاهک های هدایت شده به سمت اسرائیلی ها را رهگیری کرده است. با این حال، ماه‌ها بعد حقیقت آشکار شد و اکنون پذیرفته شده است که عملکرد سیستم موشکی معروف پاتریوت این بود که تنها بین 1 تا صفر درصد از کل اسکادهای شلیک شده را سرنگون کرد.

به طور مشابه، گفته می شود که سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین دارای نرخ رهگیری 85 درصدی است، حداقل این رقمی است که برای رهگیری راکت های فلسطینی پرتاب شده در طول جنگ 2014 علیه غزه ارائه شده است.

با این حال، طبق مطالعه ای که توسط "تئودور پستول" از دانشگاه MIT انجام شد، گنبد آهنین تنها حدود 5 درصد از پرتابه های شلیک شده در طول جنگ 2014 را رهگیری کرد.

در واقع، علیرغم تبلیغات زیاد درباره کارآیی سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل و آمریکا، اگر تعداد زیادی پرتابه به سمت هدفی شلیک شود، هیچ سیستم دفاعی روی کره زمین وجود ندارد که در مبارزه کامل با یک حمله بزرگ و متمرکز موفق باشد. 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نخستین تصاویر از اصابت موشک‌های ایرانی به اسرائیل (فیلم) حمله ایران به اسرائیل/ برآورد اولیه: 500 پهپاد و 220 موشک شلیک شده است/ پایگاه هوایی اسرائیل که کنسولگری ایران را زد، موشک باران شد/ بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی

دیگر خبرها

  • برای عمق بخشی به مسائل باید از همدلی استفاده کرد
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟