Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@00:31:25 GMT

با این میوه سنگ کلیه را نابود کنید!

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۵۶۰۰

با این میوه سنگ کلیه را نابود کنید!

خبرگزاری میزان- میوه نسترن نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد برای رفع این مشکل قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از این دمنوش را میل کنید. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری نسترن، نوعی رز وحشی با گل‌های ریز است که به رنگ‌های سفید، قرمز و زرد یافت می‌شود و بوی کم، اما مطبوعی دارد. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه میوه تازه یا خشک شده، برگ و گل آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب برخی از خواص نسترن را بیان می‌کنیم.
طبع میوه نسترن

میوه نسترن از نظر طب سنتی ایران، معتدل و خشک است.

ترکیبات میوه نسترن
میوه نسترن سرشار از ویتامین C. است؛ به طوری که در ۱۰۰ گرم آن، ۶۰۰ میلی‌گرم ویتامین C. وجود دارد، در حالی که در ۱۰۰ گرم پرتقال فقط ۵۰ میلی‌گرم ویتامین C. موجود است؛ بنابراین مقدار ویتامین C. میوه نسترن ۱۲ برابر پرتقال و ۳ برابر لیموترش است.

خواص قلبی و عروقی نسترن
دمنوش نسترن در درمان بیماری‌های قلبی مفید است همچنین میوه نسترن سبب کاهش فشار خون می‌شود.

دمنوش نسترن تپش قلب را رفع می‌کند برای این منظور ۱۰ گرم میوه نسترن را سه ساعت در ۳۰۰ سی‌سی آب خیس کنید سپس ۵ دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد؛ روزانه ۳ فنجان از این دمنوش را میل کنید.

خواص گوارشی نسترن
دمنوش میوه نسترن، مقوی معده است. این دمنوش اسهال، انقباض ماهیچه‌های معده و انگل روده را از بین می‌برد.

اثر‌های نسترن بر دستگاه ادراری
برای درمان تورم کلیه و مجاری ادراری از نسترن استفاده می‌شود.
میوه نسترن نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد برای این منظور ۱۵ گرم میوه خرد شده نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب بجوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد؛ قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از این دمنوش را میل کنید.

برای درمان بند آمدن ادرار، ۱۰ گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب‌جوش بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد قبل از هر وعده غذایی یک فنجان از این دَم‌کرده را بنوشید.

اثر‌های نسترن بر دستگاه حرکتی
نسترن تاثیر بسزایی در درمان نقرس دارد.
برای بهبود شکستگی استخوان، ضمادی از برگ نسترن درست کنید و آن را روی محل شکستگی قرار دهید.

اثر‌های نسترن بر دستگاه عصبی
میوه نسترن خاصیت آرام‌بخشی دارد و بی‌خوابی را برطرف می‌کندهمچنین جهت رفع غم و اندوه باید ۱۰ گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب سه ساعت خیس کنید سپس آن را حرارت دهید تا به جوش آید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد؛ روزانه ۳ فنجان از این دمنوش را میل کنید.

خواص پوستی نسترن
نسترن سرعت جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد و پوست را لطیف می‌کند و دم‌کرده برگ و گل نسترن برای شستشوی زخم و سوختگی‌ها استفاده می‌شود.
اثر‌های نسترن بر غدد
نسترن بوی بد بدن را دفع می‌کند. افرادی که زیاد عرق می‌کنند باید بدن خود را پس از استحمام با دَم‌کرده گل و برگ نسترن بشویند.
طرز تهیه دمنوش میوه گل نسترن
سه قاشق غذاخوری میوه خردشده نسترن را در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دَم بکشد سپس آن را صاف و میل کنید؛ این دمنوش را می‌توان روزانه سه بار مصرف کرد.

موارد منع مصرف میوه گل نسترن
میوه گل نسترن قند خون را کاهش می‌دهد بنابراین مبتلایان به دیابت باید در مصرف این دمنوش احتیاط کنند؛ استفاده از دمنوش میوه گل نسترن برای زنان باردار ممنوع است.   منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ارتش را تبریک گفت

وزیر امور خارجه کشورمان با صدور پیامی روز ارتش را تبریک گفت.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با صدور پیامی خطاب به سرلشکر موسوی روز ارتش را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی
فرمانده محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران

وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمُ ٱلْغَٰلِبُونَ

بیست و نهم فروردین که در تقویم ملی کشورمان به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده، یادآور رشادت‌ها، جانفشانی ها و حماسه آفرینی‌های غرورآفرین بزرگ‌مردان یگان‌های مختلف ارتش همدوش سایر قوای مسلح در حفاظت و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت مرزهای کشور و امنیت آفرینی برای ملت بزرگ ایران است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران، این روز را به جنابعالی و کلیه فرماندهان، نیروها، کارکنان، رزمندگان و جانبازان غیور ارتش و خانواده‌های گرانقدر آنان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از خداوند بزرگ نصرت و دوام عزت و سربلندی کلیه دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران را در عرصه حفاظت و صیانت از کیان ایران عزیز و تداوم خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم.

حسین امیرعبداللهیان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)
  • بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی نابود می‌شد
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • امیرعبداللهیان روز ارتش را تبریک گفت
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • کتری هوشمند شیائومی چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است