Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@09:57:36 GMT

ایران می تواند نقش مهمی در ایجاد صلح  ایفا کند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۵۶۸۸

ایران می تواند نقش مهمی در ایجاد صلح  ایفا کند

رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی گفت: ایران می تواند با حضور احزاب آسیایی به صلح جهانی کمک کند.

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، ونشیا، رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم به اهمیت این کنفرانس پرداخت و گفت: ما احزاب آسیایی می خواهیم از همدیگر حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن است جمع شدن احزاب آسیایی در این زمان، نقطه عطفی است تا با همکاری های ایجاد شده مشکلات حل شود.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی احزاب شروع به کار کردند؛ به طوری که امروز ایران می تواند نقش مهمی در بوجود آوردن صلح ایفا کند. از این رو ایران می تواند با حضور احزاب آسیایی به صلح جهانی کمک کند، جا دارد از رهبر ایران، رئیس جمهور و همچنین رئیس مجلس که حمایت های خود را از احزاب سیاسی اعلام کردند تشکر کنیم.

رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی در بخش دیگری از سخنانش به توافق هسته ای ایران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 12 سال مذاکرات زیادی برگزار کردیم تا در نهایت منجر به توافق هسته ای شد و امروز نیز باید اعلام کرد ایران در زمینه هسته ای به تعهدات خود عمل کرده است و در این زمینه رئیس جمهور "روحانی" و مقامات ایران مدیریت های خوبی انجام دادند.

ونشیا اضافه کرد: کشور چین نشان داده که می تواند نقش اصلی را در تنش های غرب آسیا انجام دهد و این نشان دهنده آن است که ما با هم می توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: راه ابریشم از ایران می گذرد؛ به هیمن جهت در نشستی که در حال برگزاری است می توان پیرامون این موضوع که منجر به صلح پایدار و توسعه اقتصادی می شود بحث وتبادل نظر کرد.

رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی تصریح کرد: در عصر جدید با مشکلاتی مواجه هستیم و مقامات ارشد ایران هم نظرات خود را دراین باره ارائه کرده اند. ما معتقدیم باید باب گفتگو باز شود.

ونشیا با تاکید براینکه در منطقه عربستان سعودی نماینده اهل تسنن و ایران نماینده اهل تشیع است، اظهارداشت: به اعتقاد ما این دو کشور می توانند مذاکرات اولیه را با هم انجام دهند تا جدایی بین آنها از بین برود و نزدیکی بوجود آید؛ براین اساس امیدواریم برای رسیدن به صلح کشور ایران و عربستان دور میز مذاکره بنشینند تا به صلح دست یابند.

وی یادآور شد: جدایی هایی در تاریخ رقم خورده است. پس تجربه نشان می دهد برای صلح پایدار لازم است مذاکرات طولانی مدت میان کشورها رقم بخورد.

رئیس کمیته دائمی کنفرانس احزاب آسیایی در پایان سخنانش گفت: هم اکنون شاهد تجمع احزاب آسیایی هستیم و امیدورایم به توافق جمعی دست یابیم تا بدین وسیله مشکلات حل شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان استاندارد، ضمن اعلام کسب کرسی ریاست کمیته کشاورزی اسمیک در این جلسه عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در کارگروه‌های تهیه دستورالعمل‌های لازم برای مجمع اسلامی نهاد‌های تایید صلاحیت کننده حلال سازمان همکاری اسلامی IFHAB, کارگروه تجهیزات پزشکی شورای اندازه شناسی، عضویت در کمیته صلاحیت عضویت‌های هیئت مدیره و تصویب واگذاری ریاست کمیته محصولات کشاورزی به سازمان ملی استاندارد ایران توسط شورای مدیریت استانداردسازی در جلسه هیئت مدیره مطرح شد و مورد تایید قرار گرفت.

همچنین در جلسه مدیریت استانداردسازی، مسئولیت ۸ پروژه از ۸۸ پروژه‌ای که در اسمیک در دست اجراست بر عهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شد.

در این موسسه ۲۴ کارگروه تدوین نیز در حال فعالیت هستند که سازمان ملی استاندارد ایران در تمامی آنها عضویت دارد.

گفتنی است، بیست و هفتمین اجلاس هیئت مدیره موسسه اسمیک (موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشور‌های اسلامی) با حضور روسا و نمایندگان استاندارد ۱۳ کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول درحال برگزاری است.

مهدی اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد