Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-عضو کمیسیون شوراهای مجلس از تدوین طرح نحوه اجرای اصل 27 قانون اساسی خبر داد و گفت: در این طرح ترتیبات برگزاری، تامین امنیت و پاسخگویی مسئولان به تجمع‌کننده‌ها لحاظ شده است.ابوالفضل ابوترابی در خصوص لایحه کارشناسی تجمعات اعتراضی در کشور، گفت: اصل بیست و هفتم قانون اساسی و بنا بر تفسیر سال 62 هیچ کدام از اجتماعات و راهپیمایی‌هایی که بدون حمل سلاح بوده نیازمند دریافت مجوز نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو دولت در لایحه مورد نظر باید این موضوع را لحاظ کند.

نماینده نجف‌آباد در مجلس ، تصریح کرد: دولت همچنین باید مکان مشخصی برای برگزاری اجتماعات تعیین کند همانگونه که در بسیاری از کشورهای دنیا مکان برگزاری اعتراضات مردمی مشخص است.

وی با بیان اینکه طرح نحوه اجرای اصل 27 قانون اساسی نیز تهیه شده است، افزود: این طرح که به امضای نمایندگان رسیده و بعد از اتمام رسیدگی به لایحه بودجه سال 97 تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد هم به موضوعات مذکور اشاره دارد به نوعی که در این طرح خیابان حاشیه مجلس شورای اسلامی به عنوان مکان برگزاری اجتماعات پیشنهاد داده شده است.

ابوترابی معتقد است: مجلس در رأس امور بوده و نمایندگان هم در همه حوزه‌ها می‌توانند اظهار نظر کنند یا تذکر دهند لذا مقابل مجلس به عنوان مکان برگزاری تجمع پیشنهاد داده شده است، تامین امنیت و پاسخگویی مسئولان هم باید در لایحه دولت مورد توجه واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس، تصریح کرد: در طرح مذکور برای تامین امنیت اعتراضات و پاسخگویی هم مواردی لحاظ شده به نوعی که در صورت تجمع 100 نفر، 300 نفر، 700 نفر، هزار نفر و 2 هزار نفر و بیشتر به ترتیب نماینده مجلس، رئیس کمیسیون تخصصی مجلس، از اعضای هیات رئیسه مجلس، نایب رئیس مجلس و رئیس مجلس برای پاسخگویی باید حاضر شوند.

وی ادامه داد: این مصوبات نیز باید چاپ شده تا از ضمانت اجرایی برخوردار شود، در صورتی که تجمع‌کننده‌ها خلاف قانون اقدامی را مرتکب شوند بر اساس قوانین موجود با آنها برخورد خواهد شد در غیر این صورت تجمع کننده‌ها باید بر اساس اصل 27 قانون اساسی از آزادی مدنی برخوردار باشند.

عضو کمیسیون شورای اسلامی و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح مذکور آماده شده اما در صورتی که دولت لایحه ارایه کند در مورد تصویب طرح یا لایحه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد

به گزارش جماران؛ نمایندگان کنگره آمریکا لایحه ای را برای مقابله با تظاهرات های حمایت از فلسطین تصویب کردند.

به نوشته اسپوتینک، این سند به ویژه به مقامات این امکان را می دهد که از کمک مالی به دانشگاه هایی که در قلمرو آنها تجمعات «یهودستیزانه» برگزار می شود، خودداری کنند.

فاکس نیوز گزارش داد که دست کم 167 نفر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دانشگاه های ایالات متحده در جریان اعتراضات در حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

بدین ترتیب مجموع بازداشت شدگان در این گونه تجمعات در دو هفته اخیر به دو هزار نفر نزدیک می شود.

 

دیگر خبرها

  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان