Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک روزنامه ترکيه‌اي گزارش داد سرکرده گروهک تروريستي پ.ک.ک از زندان‌هاي ترکيه با مقامات آمريکايي در ارتباط بوده و دستوراتي را براي تاسيس ارتش کُردي و يک دولت مستقل در شمال سوريه به واشنگتن داده است.
العالم ـ ترکيه
روزنامه «يني شفق» ترکيه مدعي شد مقامات آمريکا با «عبدالله اوجالان» رهبر حزب کارگران کردستان (پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک) در ارتباط بوده و با او مشورت مي‌کنند.
«برت مک‌گورک» فرستاده ويژه آمريکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش، از طريق عوامل ارتباطي پ.ک.ک – که از نظر ترکيه و جامعه جهاني تروريستي شناخته مي‌شود – درباره تاسيس يک دولت مستقل کُردي در شمال سوريه، در ارتباط بوده است.
بر اين اساس، اوجالان به آمريکا پيشنهاد داده که مناطق شمال سوريه از جرابلس تا اعزاز بايد متحد شده، بر سر عمليات نظاميان ترکيه در عفرين مانع ايجاد کرده، ارتش کنفدراسيوني و گارد مرزي در شمال سوريه تاسيس گردد.
اين گزارش پس از آن منتشر مي‌شود که واشنگتن چندي پيش اعلام کرده بود قصد دارد ارتشي متشکل از 30هزار شبه‌نظامي کُرد نيروهاي دموکراتيک سوري (پ.ي.د) براي حفاظت از مرزهاي شمال سوريه، ايجاد کند.
اين اطلاعات در بازه مذاکرات ترکيه و پ.ک.ک در ماه آگوست سال 2015 از طريق عوامل ارتباطي، بين اوجالان – که در زنداني امرعلي به سر مي‌برد – و مقامات آمريکايي تبادل مي‌شد.
به گزارش فارس، يني شفق مي‌نويسد که ترکيه توانست مهمترين مولفه اين نقشه کُردها و آمريکا، براي متصل کردن مناطق جرابلس تا اعزاز را از طريق عمليات «سپر فرات» ازبين ببرد. دومين ضربه به اين طرح مشترک نيز با عمليات «شاخه زيتون» در عفرين وارد آمد.
آمريکا به درخواست اوجالان تلاش مي‌کرد تا در شهر عفرين، کارگاه‌هاي ساخت سلاح و مهمات براي آغاز جنگي بزرگ با ترکيه ايجاد کنند.
در يکي از پيام‌هاي ارسالي اوجالان به مک‌گورک، آمده است: «اگر آمريکا بخواهد، مي‌تواند ارتشي را براي ما طي 6 ماه، ايجاد کند...ما آماده‌ايم تا با شما نه تنها در سوريه و عراق، بلکه در تغيير شکل تمام خاورميانه همکاري کنيم.»
وي به آمريکا هشدار داد: «مي‌بينم که شما در حال تسليم شدن هستيد و اگر به اين مسير ادامه بدهيد، زمين‌گير شده و ترکيه به (حضور شما در خاورميانه) پايان مي‌دهد. اگر شما با اين حالت در عفرين بمانيد، در برابر ترکيه بي‌دفاع خواهيد بود.»
پ.ک.ک از سوي ترکيه، آمريکا و اتحاديه اروپا به عنوان يک گروه تروريستي شناخته مي‌شود. اين گروه از سال 1984 مبارزه مسلحانه‌اي را با دولت ترکيه آغاز کرده است. بر اساس آمارهاي رسمي ترکيه، بيش از 40هزار نفر، که بيشتر از آنها غيرنظامي هستند، در اين درگيري‌هاي 30 ساله کشته شدند.
دولت ترکيه که از چندين ماه قبل تهديد به اجراي عمليات نظامي جديد در شمال سوريه عليه شبه‌نظاميان کُرد در اين منطقه مي‌کرد، بعد از اعلام تصميم آمريکا براي ايجاد ارتش کُردي 30هزار نفري در سوريه، مجاب به آغاز آن شد.
ترکيه، حمله به عفرين در حلب در شمال غرب سوريه را از 16 ژانويه آغاز کرد؛ زمانيکه با توپخانه مواضع نيروهاي کُرد در ريف حلب شمالي و غربي را هدف گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند

وزیر خارجه کشورمان گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 747118

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان