Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به مسئولان استان، گفت: مسئولان سیاسی کاری نکنید و برای مردم کار کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن گرامیداشت دهه فجر بر معرفی اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوانان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید برای انقلاب گمراه شدن از مسیر اصلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هدف دشمنان تحریف ارزش‌های انقلاب است، گفت: دشمنان ما در پی تغییر گفتمان انقلاب هستند و برای این مهم از سکولاریسم بهره می‌گیرند.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه نباید به اسم تعامل روحیه استکبارستیزی تضعیف شود، گفت: به نام تعامل و مذاکره نمی‌شود چشم خود را به روی کشتار مسلمانان بست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید تعالیم اسلامی اجرا شود، گفت: متأسفانه عده‌ای وابسته به غرب در پی انحراف مسیر انقلاب هستند و مدام این موضوع را مطرح می‌کنند که حکومت اسلامی توانا اداره جامعه را ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مسئولانی که می‌گویند ما نمی‌توانیم برای نظام مشکل‌آفرین هستند، گفت: برخی نیز درصدد تحریف و بیگانه کردن مردم با خط امام خمینی (ره) و رهبری هستند درحالی‌که امام راحل زندگی ساده داشت.

عده‌ای باید بفهمند که آمریکا از قدرت ایران در هراس است

وی با تأکید دوباره بر اینکه باید اهداف انقلاب بیش از گذشته بیان و بازخوانی شود، گفت: برخی افرادی معلوم‌الحال سعی دارند مکتب انقلاب و امام (ره) را از بین ببرند درحالی‌که این انقلاب زنده و باصلابت به راهش ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان از توان ما در دستیابی به دستاوردها وحشت دارند، گفت: آن‌ها تلاش می‌کنند قدرت نظامی کشور را کم کنند همان‌طور که دیدیم در فتنه ۸۸ برخی تلاش می‌کردند دشمن را به اعمال تحریم در حوزه‌های انرژی ترغیب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به نفوذ جریان خائن در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: آن‌ها برای سیستم دفاعی و نظامی ایران برنامه دارند به همین منظور مردم باید با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه به دشمنان بفهمانند با هیچ جریانی عهد اخوت نبسته‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای باید بفهمند که آمریکا از قدرت ایران در هراس است، گفت: در مباحث یمن به‌خوبی آشکار است که آمریکا از قدرت ایران واهمه دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا قصد برهم زدن اوضاع منطقه را داشته و دارد، گفت: باید مقابل شیطان بزرگ محکم ایستادگی کرد و صریح پاسخگو بود درحالی‌که دیدیم در مسئله نقض برجام توجیهات قابل‌قبول نبود.

متأسفانه برخی آقایان خیال می‌کنند بنده از جلسات و محفل‌ها در برخی سالن‌ها و مساجد شهر بی‌خبر هستم درحالی‌که چنین نیست بنده مطلع هستمخطیب جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه به بارش برف در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: بارش برف نباید به بحران تبدیل شود در چنین مواقعی نباید به دنبال مچ‌گیری باشیم باید مدیریت بحران تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات حوزه بحران در استان و به‌تبع شهر کرج کم است، گفت: مردم باید در این مواقع به کمک دستگاه‌های خدمات رسان بیایند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حجم بالای برش برف در محورهای استان که باعث انسداد برخی مسیرها ازجمله اتوبان کرج شد، گفت: متأسفانه وزارت راه اصلاً متوجه عمق بحران در آزادراه تهران و کرج نشد.

وی در بخش دیگری به حضور برخی افراد معلوم‌الحال در برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی آقایان خیال می‌کنند بنده از جلسات و محفل‌ها در برخی سالن‌ها و مساجد شهر بی‌خبر هستم درحالی‌که چنین نیست بنده مطلع هستم.

اولتیماتوم امام جمعه کرج به مسئولان: سیاسی کاری نکنید

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه صبر جریان حزب‌الله همیشگی نیست، گفت: نباید از افرادی معلوم‌الحال در انتصابات استفاده شود این مسئله را بارها و بارها متذکر شده‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به استاندار، شهردار و شهرداران همچنین شوراهای شهر، گفت: تا وقتی برای مردم کارکنید مقبولیت دارید اما زمانی که درگیر سیاسی‌کار شوید و حزب و جناح را بر منافع مردم ترجیح دهید کارتان تمام است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان می‌توانند از تریبون نماز جمعه برای بیان عملکرد خودشان استفاده کنند، گفت: مسائل فرهنگی شهرستان کرج برای مردم بیان شود، مسئول فرهنگی شورای شهر درباره عملکرد و اقدامات انجام‌شده و در حال انجام و بودجه فرهنگی توضیح دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در نشست خبری با اشاره به نشست خبری اخیر رییس شورای شهر کرمانشاه گفت : توضیحاتی در خصوص بودجه در این جلسه داده شده که یا درست نیست و یا درست توضیح داده نشده و ایجاد شبهه کرده است.

نوروزی با اشاره به تحویل به موقع لایحه بودجه شهرداری به شورا، گفت: ما حتی زودتر از موعد مقرر لایحه را آماده کردیم، اما جلسات شورای شهر از مردادماه سال گذشته تا دی ماه همان سال کلا برگزار نشد و دی‌ماه بررسی لایحه آغاز شد.

شهردار کرمانشاه گفت: معاونین، شهرداران مناطق و روسای سازمان‌های شهرداری در جلسات شورا حاضر شده و پاسخگوی سوالات بودند، اما بودجه به موقع مصوب نشد و با پیگیری‌های بسیار در نهایت کلیات بودجه پنجم اسفندماه مصوب شد، اما به فرمانداری ارسال نشد.

وی افزود: بازهم پیگیری کردیم و در نهایت مصوبه کلیات بودجه ۲۸ اسفندماه به فرمانداری ارسال شد و همین امر موجب تاخیر دوماهه در بحث بودجه شد، بعد هم که پیگیر شدیم متوجه شدیم شورا دو دوازدهم مصوب کرده که خلاف قانون است، چرا که کلیات بودجه از قبل مصوب شده است. این اعتراض را به کمیته تطبیق هم اعلام کردیم، اما به خاطر شرایط شهر و شهرداری در نهایت این مصوبه تصویب شد تا کار‌های شهر زمین نماند.

نوروزی گفت: اخیرا هم که طرح دو فوریتی لایحه بودجه امسال را به صحن شورا بردیم و باید بر اساس قانون دو فوریتی بودن آن به رای اعضای شورا گذاشته می‌شد، اما رییس شورا در یک حرکت عجیب که نقض قانون است، عنوان کرد که با اختیار خودم این کار را انجام نمی‌دهم و لایحه را باز به کمیسیون می‌فرستم که بررسی شود.

شهردار کرمانشاه در خصوص هزینه‌های عجیب در لایحه بودجه امسال و اصلاحیه بودجه سال گذشته گفت: قبل از شفاف سازی کُدهای بودجه‌ای، باید عنوان کنم که فلوچارت بودجه بر اساس یک ساختار مشخص که در تمام شهرداری‌های کشور یکسان است تدوین می‌شود و نمی‌توان کُدهای ساختگی به آن اضافه کرد.

وی افزود: از طرفی بجز شورای شهر کرمانشاه، ۱۱ نهاد نظارتی از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر عملکرد ما در بودجه و خرج و مخارج شهرداری کاملا نظارت دارند و کوچکترین تخلفی در این زمینه با دقت رصد می‌شود و باید به این نهاد‌ها پاسخگو باشیم و این طور نیست که هر کاری دلمان بخواهد انجام دهیم و طبق قانون بودجه تقسیم بندی و توزیع می‌شود.

نوروزی گفت: یکی از هزینه‌های عجیبی که در جلسه مذکور رییس شورای شهر عنوان شده بود اینکه هزینه بازدید‌های بنده ۶۴ میلیارد تومان شده است و این در حالی است که اصلا بازدید هزینه‌ای ندارد. بنده وقتی جایی می‌روم چه خرجی دارم که باید ۶۴ میلیارد تومان شود؟ بازدید‌های شهرداری ذیل کُد بودجه‌ای هزینه‌های پیش بینی نشده قرار دارد و این یعنی بنده یا معاونین یا شهرداران مناطق بازدید می‌رویم و اگر به‌طور مثال آسفالت کوچه‌ای خراب باشد یا مرکز فرهنگی نیاز به وسایل سرمایشی یا گرمایشی داشته باشد و یا هر مورد پیش بینی نشده‌ای که در بودجه برای آن برنامه‌ریزی نکرده ایم، از این محل انجام می‌شود.

وی افزود: مورد بعدی بحث هزینه غذا است که عنوان شده ۴۲ میلیارد تومان هزینه غذا داده‌ایم و جوری این را عنوان کرده‌اند که انگار بنده و معاونین در طول سال ۴۲ میلیارد غذا خورده‌ایم. شهرداری ۱۷۰۰ کارگر دارد که دو شیفت کار می‌کنند و باید در طول روز وعده غذایی دریافت کنند و اگر هزینه هر پرس غذا را با حداقل قیمت هم حساب کنیم در طول سال بیش از ۴۲ میلیارد تومان می‌شود.

نوروزی گفت: طبق محاسبات ما هزینه غذا حدود ۹۰ میلیارد تومان می‌شود، اما ما مواد اولیه را گرفته و در رستوران شهرداری غذا را تهیه می‌کنیم که هزینه‌ها کمتر شود و عملا هزینه را به نصف کاهش داده‌ایم.

شهردار کرمانشاه در خصوص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای «تشویقی موردی» گفت: هر نیروی پرسنل شهرداری می‌تواند دوبار در سال تشویقی معادل یک ماه حقوق دریافت کند و این اعتبار هم برای همین گذاشته شده است.

وی درخصوص صحبت رییس شورای شهر مبنی بر نصف شدن اعتبار آسفالت و رسیدن اعتبار آن از ۱۴۰ میلیاردتومان به ۷۰ میلیارد تومان گفت: این عدد‌ها اشتباه است، چرا که ما سال گذشته ۲۹۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر هزینه کردیم و امسال هم این مبلغ را به ۳۲۰ میلیارد در لایحه بودجه رسانده ایم.

نوروزی با اشاره به مشکلاتی که برای شهر و شهرداری در پی تاخیر در تصویب لایحه بودجه امسال و لایحه اصلاحیه بودجه سال گذشته بوجود آمده، گفت: سوال من این است اگر کسی با بنده مشکل دارد چرا باید شهر و شهرداری دچار مشکل شود. چرا باید بودجه یک کلانشهر را به خاطر مشکلی که با بنده دارند نگه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود