Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: زنان می‌توانند با ارائه ایده مقاوم در عرصه مبارزه با افراطی گری و خشونت تاثیر گذار باشند.

به گزارش ایسنا معصومه ابتکار در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: سیاستمداران باید به این نکته توجه کنند که توجه به نگاه‌ها و افراد مختلف در این زمینه مهم است و احزاب سیاسی باید کمک حال دولت‌ها و در بین گروه‌های مختلف باشند و از مشکلات مختلف در زمینه‌های گوناگون جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا نقش احزاب سیاسی برای رسیدن به این هدف می‌تواند یکی از اساسی‌ترین نقش‌های آن‌ها در زمینه‌های مختلف مذهبی باشد و ایران یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و یکی از اتفاق‌های خاصی بوده که رخ داده است. بنابراین احزاب سیاسی باید از این اتفاقی که توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افتاد استفاده کنند و برنامه‌های خود را پیش ببرند. برنامه‌های احزاب باید به شکلی باشد که مردم سالاری دینی در آن مورد توجه قرار گرفته باشد و برنامه‌های اینها تاثیرگذار است. برنامه‌های مختلفی دیده شده که کشورهای مختلف به نام مذهب و دین متاسفانه خشونت و ترور را گسترش داده‌اند و باعث از بین رفتن مردان و زنان در جهان شده‌اند. این باعث محدودیت‌های زیادی در کشورهای جهان شده است و به عنوان نمونه یکی از این‌ها داعش است که به نام مذهب خشونت را گسترش داده است و به نام الله اکبر افراد بیگناه زیادی را می کشند.

وی افزود: احزاب سیاسی برای نشان دادن این مشکلات باید دست به کار شوند تا امر به معروف را سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا به صلح پایداری برسیم و مشکلات و محدودیت‌هایی که این گروه‌ها به وجود آورده‌اند را در آینده حل کنیم و ضروریات اولیه یک جامعه را مهیا کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بی عدالتی‌های متعددی را مخصوصا در جوامعی چون فلسطین می‌بینیم که مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است. جوانان و نوجوانان تحت فشار رژیمی قرار گرفته‌اند و به توانایی خود نمی‌توانند برسند. نسل جوان در این مناطق نمی‌توانند حرف‌های خود را بزنند و تصمیم گیری داشته باشند اما در کشور ما نوجوانان و جوانان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته اند تصمیم گیر باشند.

ابتکار تاکید کرد: بهتر است در این زمینه گفت و گوهایی بین نسل های مختلف به وجود آید. در این میان احزاب سیاسی نقش مهمی دارند تا این موفقیت را برای این نسل ها به وجود آورند تا مردم از اقشار مختلف بتوانند به آنها اعتماد و در تصمیم گیری های مختلف شرکت کرده و اثرگذار باشند.

وی اضافه کرد: در ایران عزیز ما، زنان توانسته‌اند با گروه هایی که تشکیل داده‌اند و شرکت هایی که در احزاب مختلف داشته اند در زمان جنگ تحمیلی، با دور هم جمع شدن های خود کمک بزرگی برای انقلاب باشند. زنان می‌توانند ایده مقاوم خاصی را به وجود آورند که می تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد و راهکار خوبی برای احزاب سیاسی قرار گیرد تا بتوانند از این نظریه ها استفاده کرده و کارهای خود را پیش ببرند.

ابتکار افزود: می‌توانیم زنان و مردان را در کنار هم قرار داده و با کمک این دو توانایی‌های خود را بالا برده و احزاب خود را توانمند سازیم.

وی با اشاره به نقش اجزاب گفت: این تاثیر برای خانواده‌ها مهم تلقی می‌شود. در کشورمان توانستیم گفتمان زنان و خانواده‌ای به وجود آوریم که در این زمینه برنامه‌های خاصی دارند و از طریق سازمان‌های مردم نهادی که به وجود آورده‌ایم توانسته‌ایم از ایده‌های مختلف در کنار دولت مردان کمک بگیریم. این می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد که از طریق مذاکره در اختیار آنان قرار دهیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: نیاز است با هم کمک کنیم تا مدیریت و نظارت خوبی برای اجرای درست و رسیدن به عدالت داشته باشیم تا الهام بخشی خاصی برای جوانان و نوجوانان و نسل جدید باشد تا افراطی گری را از این طریق از بین ببرند و برنامه های خوبی را برای رسیدن به صلح پایدار به وجود آورند که این توانایی توسط خداوند در ذات انسان گذاشته شده است. البته با چالش‌های بسیاری روبه رو بوده‌ایم که نیازمند گفتمان هستیم. بخشهای مختلفی از آسیا تحت فشار هستند و باید برنامه پایداری برای صلح داشته باشیم و با گسترش این برنامه ریزی ها بتوانیم با هم در ارتباط باشیم نه تنها از طریق گفت و گو که از طریق ملت ها و فرهنگ های خود این برنامه ها را پیش ببریم.

وی در پایان از احزاب آسیایی که این فرصت را به وجود آورده اند تا در کنار هم راهکارهای مختلفی را به وجود آوریم تشکر کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر گفت: سهمیه استان بوشهر راه‌اندازی ۲۵ چایخانه رضوی است که از این تعداد هشت چایخانه در دهه کرامت سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهران خورده‌بین‌مقدم ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: در استان بوشهر دو هزار و ۳۰۰ خادم‌یار و یاوران رضوی وجود دارد و سهمیه امسال عضویت در این عرصه ۳۰۰ نفر است.

وی افزود: سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مشاغل خانگی پرداخت شد و امسال محصولات این مشاغل در نمایشگاه و سرای خاتون در دهه کرامت عرضه می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر یادآور شد: در دهه کرامت ۴۵۰ برنامه برای ۱۰ شهرستان استان بوشهر در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، اعزام کاروان به مشهد مقدس، کاروان سلامت و خدمت و دیگر عرصه‌ها طراحی شده است.

خورده دبین مقدم یکی از برنامه‌های مهم آستان قدس رضوی را ایجاد چایخانه با حال و هوای حرم رضوی در استان‌ها دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ۸۸۸ چایخانه در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود که سهمیه استان بوشهر ایجاد ۲۵ چایخانه در شهرهای مختلف است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۸ طرح آن در دهه کرامت در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز می‌شود، اضافه کرد: در این چایخانه‌ها برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی طراحی و برای ساخت ۸ چایخانه زمین مورد نیاز آن تحویل شده است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر ادامه داد: اهتزاز پرچم حرم رضوی در شهرها و نقاط مختلف روستایی و سواحل خلیج‌فارس، نمایشگاه دستاورد و فعالیت مشاغل خانگی که با حمایت آستان قدس رضوی تحت عنوان بازار خاتون افتتاح شده راه‌اندازی می‌شود، از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

خورده بین مقدم نور افشانی و اهتزاز پرچم حرم رضوی همراه با صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام در میلاد آن حضرت را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: سرکشی و دیدار با خانواده شهدای گرانقدر، عیادت جانبازان و ایثارگران، برپایی جشن برای خانواده شهدا و راه‌اندازی پاتوق کتاب در دهه کرامت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر رضوی و راه‌اندازی میز مشاوره روانشناسی و خدمات حقوقی رضوی افزود: در دهه کرامت در زمینه حمایت از ملت فلسطین و مردم غزه اجتماع بزرگ رضوی در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش محکوم می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر غبارروبی مزار مطهر شهیدان، عیادت از خادمیاران رضوی بیمار و تجلیل از شهدای جبهه مقاومت را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: کاروان سلامت در تخصص‌های مختلف پزشکی به منطقه گورکات تنگستان اعزام می‌شود.

خورده بین مقدم بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با مشارکت ستاد دیه و دادگستری استان بوشهر در دهه کرامت ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان بوشهر آزاد می‌شوند.

منبع: فارس

کد خبر 751522

دیگر خبرها

  • حکمرانی فضای مجازی نباید به دست دشمنان بیفتد
  • ضرورت راه‌اندازی نظام سنجش تاثیر پژوهش/ اقتصاد تحت تاثیر پژوهش
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • جمعیت هلال احمر یک ارگان مردم‌نهاد برای تسکین آلام بشری در حوادث
  • زاکانی: شما دختران آینده ایران را می‌سازید / رییسی: معتقدیم زنان هم باید محور خانواده باشند و هم در عرصه اجتماعی نقش‌آفرین باشند
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم/ ایران بیشترین تحصیل کرده زن در منطقه را دارد
  • وزیر صهیونیست: تنها منبع خبری‌ام در جنگ، الجزیره است!
  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی