Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان سابق پرورش اندام کشور، از زد و بندها و مافیای موجود در این رشته ورزشی و نیز، فدراسیون پرورش اندام صحبت کرد. ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ ورزشی سایر حوزه ها نظرات

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، ورزش پرورش اندام یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های جوانان کشور در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. ورزشی که مشکلات فراوانی از جمله تجویز مکمل‌ها و داروهای غیرمجاز توسط برخی مربیان برای ورزشکاران و همچنین حاشیه‌هایی مانند خوابیدن اعضای تیم ملی پرورش اندام در فرودگاه مادرید در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شنبه (فردا) انتخابات ریاست فدراسیون پرورش اندام برگزار خواهد شد.  همین بهانه به سراغ یکی از ورزشکاران حرفه‌ای این رشته به نام سید معین نبی‌اللهی رفتیم. ورزشکاری که از مدیریت حاکم بر فدراسیون پرورش اندام، دل پُری دارد.

گفت‌وگوی تسنیم با نبی‌اللهی را در زیر می‌خوانید:

تسنیم: آقای نبی‌اللهی ابتدا از خودتان بگویید. ورزش را از چه زمانی آغاز کردید؟

از سن 8 تا 12 سالگی در ورزش کشتی فعالیت کردم و از آن پس، روی به رشته پرورش اندام آوردم. در سال 83 در رده سنی جوانان، ابتدا در مسابقات پرورش اندام استان تهران و سپس در رقابت‌های کشوری، مقام اول را کسب کردم و حدود یک سال و نیم بعد به امارات رفتم. چندین مقام هم در این کشور به دست آوردم. سپس به ایران بازگشتم و تا سال 91 به فعالیت خود را در این ورزش ادامه دادم.

پس از بازگشتم به ایران و پس از چند سال مربیگری و باشگاه‌داری در کشور، به علت نبود امکانات و عدم رسیدگی به این ورزش، تغییر شغل دادم و از این ورزش دور شدم. پرورش اندام در رده حرفه‌ای، بسیار پُرهزینه‌ است.

با وجود اینکه پس از چند سال دوباره به پرورش اندام روی آوردم، به دلیل اینکه رقابت‌ها دیگر سالم نیست و مصرف داروهای ممنوعه به حد مرگ رسیده است، حاضر نیستم سلامتی خود را به خطر بیندازم و در دنیای قهرمانی فعالیت کنم. چون در گذشته، رقابت بین بدن‌های زیبا بود و الان، رقابت میان داروهاست. اکنون به مربیگری می‌پردازم و می‌خواهم تجربیاتم را در اختیار کسانی که از من راهنمایی می‌خواهند قرار دهم. چند باشگاه تأسیس کرده‌ام و می‌خواهم به جوانان‌مان خدمت کنم. چون امام علی (ع) فرمودند عقل سالم در بدن سالم است. وقتی ورزشکاران ورزش را کنار می‌گذارند، از لحاظ جسمی و روحى لطمه زیادی می‌خورند و من هم از این امر مستثنی نبودم.

تسنیم: این وقفه چند ساله به چه علت بود؟

متأسفانه در ایران به رشته پرورش اندام اهمیتی داده نمی‌شود و ورزشکاران این رشته در کشور در مضیقه مالی هستند. وقتی ورزشکاری پرورش اندام را آغاز می‌کند، این رشته باید زندگی و شغل او باشد و تمام زمانش را باید برای پرورش اندام بگذارد. ورزشکار این رشته باید روزش را با وعده‌های غذایی سخت رژیمی آغاز کند و حداقل باید دو جلسه تمرین در روز داشته باشد. کالری غذاها به دلیل رژیم  ورزشکار، پایین است. این عوامل به ورزشکار فشار می‌آورد و او باید این سختی‌ها را تحمل کند.

این سختی‌ها باعث می‌شود ورزشکار نتواند در شغل دیگری فعالیت کند و تنها منبع درآمد او باید از همین رشته باشد. این ورزش تا پیش از مطرح شدن فضای مجازی، وجهه رسمی و خوبی نداشت، اما الان این رشته از لحاظ مالی و اجتماعی جا افتاده است و مردم روی به پرورش اندام آورده‌اند. زمانی که ما رژیم می‌گرفتیم، بدن خشک و عضلانی می‌شد. خیلی‌ها فکر می‌کردند که ورزشکار بیمار شده است و این تیپ بدنی وجهه خوبی در میان مردم نداشت.

 متأسفانه اتفاق بدی که برای پرورش اندام ایران که قطبی در جهانی مطرح شده است رخ داده، این است که بدن‌ها از جنبه بدنسازی و پرورش اندام خارج شده و ترسناک شده‌اند! خودم ورزشکار حرفه‌ای بودم و شاید بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای پرورش اندام از این حرف ناراحت شوند، اما پرورش اندام به صورت بی‌رویه‌ای دارد خطرناک می‌شود. یک زمان مصرف مکمل‌ها را داشتیم و ورزشکاران حرفه‌ای در مسابقات حرفه‌ای داروهای استروییدی استفاده می‌کردند. این داروها زیان‌های زیادی برای بدن دارند، اما الان دارو‌های جدیدی به نام پپتایدها که به صورت آزمایشی مصرف می‌شود و در بازار عرضه نشده است. عوارض این مواد هنوز مشخص نشده، اما در پرورش اندام به صورت بی‌رویه مصرف می‌شود. هر داروی ممنوعه‌ای که بیاید، بدنساز اولین کسی است که آن را مصرف می‌کند. این داروها، زیبایی بدن را از بین برده و در کنار آن، خطرات بسیار جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند.

افرادی بودند که خیلی خوب به ورزش خود می‌پرداختند، اما ناگهان مشکلی برای آنها ایجاد شد و اصلاً نفهمیدند این مشکل چگونه برای آنها ایجاد شده است. این داروها در سراسر دنیا مصرف می‌شود، اما مصرف داروهای فوق در ایران بی‌رویه است. باید بگویم که این داروها به پرورش اندام ضربه زده است. پیش‌تر ورزشکاران باید چندین سال در پرورش اندام رژیم می‌گرفتند، بدن آنها حجم و سایز می‌گرفت. ورزشکار باید 3،2 سال سخت تلاش می‌کرد تا بتواند در یک مسابقه ابتدایی شرکت کند، اما می‌بینم کسی پس از گذشت چهار سال از ورود به ورزش پرورش اندام، قهرمان جهان شده است؛ البته این جمله، توهین به برخی استعدادهای خاص در این ورزش تلقی نشود.

این ورزشکار زحمت می‌کشد و رژیم می‌گیرد، اما بدن این ورزشکار، شلاق‌ خورده و وزنه خورده نیست. بسیاری از ورزشکاران قدیمی که سال‌ها ورزش نکرده‌اند، افت بدنی کمتری نسبت به ورزشکاران جدید دارند که داروهای ممنوعه سنگین مصرف می‌کنند. ورزشکار حرفه‌ای سه سال به صورت حرفه‌ای ورزش و برخی داروهای ممنوعه را استفاده می‌کند، اما پس از دو ماه دوری از ورزش، بدن او از بدن یک فرد معمولی بدتر می‌شود. نمی‌خواهم نامی از کسی ببرم، اما نمونه‌های فراوانی را می‌شناسم. این یکی از مشکلات پرورش اندام است.

مشکل دیگر این ورزش این است که به صورت مافیایی انجام می‌شود. من چون از دنیای حرفه‌ای دور هستم، می‌توانم خیلی صحبت‌ها کنم، اما ورزشکاران ما نمی‌توانند در این زمینه حرفی بزنند چون مجبورند برای حضور در مسابقات، بسیاری از موارد را عنوان نکنند. ما با دو نوع مافیا روبه‌رو هستیم. یکی مافیای فدراسیون و نیز انتخاباتی که پیش رو داریم، و یکی مافیای داوری مسابقات.

این ورزش در تمام جهان مافیایی اداره می‌شود. حتی در مسابقات مسترالمپیا هم که هر بدنساز حرفه‌ای آرزو دارد در این رقابت‌ها شرکت کند، مافیا جریان دارد، اما مملکت ما امام زمانی و حکومت ایران جمهوری اسلامی است. باید فرقی با کشورهای غربی داشته باشیم و ایران نباید مافیا داشته باشد. مقام معظم رهبری معتقد هستند که ورزش کردن باعث برطرف شدن مشکلات اخلاقی و اجتماعی جامعه می‌شود. وقتی رهبر عزیز ما این عبارت را فرموده، ما هم مطیع ایشان هستیم. شنبه انتخابات ریاست فدراسیون پرورش اندام را پیش رو داریم و فردی نامزد ریاست شده که پیش‌تر در یکی از شرکت‌های خودروسازی فعالیت می‌کرد و زد و بندهایی در آنجا کرده است. نمی‌دانم این افراد چگونه وارد شرکت خودروساز و سپس حوزه ورزش شده‌اند و معتقدم برخی از نامزدها، صلاحیت ریاست فدراسیون را ندارند. آنها نه سابقه خوبی دارند و نه فعالیتی در سطح قهرمانی پرورش اندام داشته‌اند.

تسنیم: منظور دقیق شما از مافیای پرورش اندام چیست و به چه کسانی مربوط می‌شود؟

درباره مافیای مسابقات توضیح می‌دهم. یک ورزشکار می‌خواهد مسابقه بدهد و مجبور است با یک مربی خاص کار کند، چون این مربی با ریاست داوری و ریاست فدراسیون زد و بند می‌کند. ما ورزشکارانی داشتیم که شایستگی حضور در بین پنج بدنساز برتر را نداشتند، اما در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. چون مربی او زد و بند می‌کرد. این مربی دنیا و آخرت خود را می‌سوزاند. ورزشکاران بسیاری بودند که تلاش زیادی کردند و برای تهیه هزینه ورزش خود، حتی فرش زیر پای خود را فروختند، اما به علت زد و بندهای برخی مربیان که نام آنها در سایت‌ها و وزارت ورزش منتشر شده، به حق خود نرسیدند.

استعداد بدنی بسیار مهم است، اما برخی تجویزها اینقدر زیاد می‌شود که با جان جوانان بازی کند. پرورش اندام، ورزشی جوان‌پسند است و می‌گویند اگر یک جوان ذوق انجام کاری را داشته باشد، آن کار را تا انتها انجام می‌دهد. شاید این مربی به علت اینکه مطرح شود، داروهایی به این جوان تجویز می‌کند که عواقب جبران‌ناپذیری دارد. افراد زیادی به همین علت از بین سلامتی خود را از دست می‌دهند، اما برای اینکه مربی بدنام نشود، اسمی از آنها نمی‌برند.

پایه ورزش بدنسازی، بادی‌بیلدینگ بود. پس از آن به خاطر اینکه دُز داروهای مصرفی پایین بیاید، رشته‌ای به نام بادی‌کلاسیک به این ورزش اضافه شد که سایز بدن‌ها به دلیل دُز پایین داروها کمتر بود. متأسفانه دُز داروها در بادی‌کلاسیک از بادی‌بیلدینگ هم فراتر رفت. سپس رشته فیزیک راه‌اندازی شد که دُز داروهای فیزیک تا سطح بادی‌بیلدینگ و بادی‌کلاسیک هم پیش رفت. بدنسازی بدون مکمل امکان‌پذیر نیست، اما مصرف مکمل در سطحی مصرف می‌شود که بدنی طبیعی بسازد. دارویی ممنوعه در بازار وجود دارد که حجمی آبکی مثل پروتز زیر عضله ایجاد می‌کند و باعث می‌شد داوران، ضعف برخی عضلات را نبینند و به خطا بیفتند. پیش‌تر وقتی کسی این دارو را مصرف می‌کرد و روی سکو فیگور می‌گرفت، او را از سکو پایین می‌آوردند و می‌گفتند این بدن دوپینگی است. این اقدام باعث می‌شد که ورزشکار به سراغ این دسته از داروها نرود.

قبول دارم که همه ورزش‌ها مانند فوتبال و شنا، به صورت حرفه‌ای سلامتی را به خطر می‌اندازد، چون ورزشکار ممکن است از ناحیه سر، پا، کتف و... آسیب ببیند، اما این آسیب‌ها ناخواسته است. در پرورش اندام، ورزشکار خواسته و دانسته با جان خود بازی می‌کند و به بدنش صدمه می‌زند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند ضربه زدن به بدن از گناهان کبیره است. بدنساز حرفه ای باید میزان مصرف مکمل و داروها را رعایت کنند که متأسفانه این اتفاق در ایران رخ نمی‌دهد. منشأ این عامل، همان مافیایی است که به آن اشاره کردم. فلان رئیس، داور یا مربی فقط می‌خواهد ورزشکار را با پارتی بازی، پول خرج کردن و به هر قیمتی بالا بکشد. اگر پرورش اندام در ایران مافیایی نباشد، چنین اتفاقاتی در آن نمی‌افتد. ما کاری به دنیا نداریم، صحبت از مملکت امام زمانی می‌کنیم که جمهوری اسلامی بر آن حاکم است و باید فرقی با بقیه کشورهای جهان داشته باشد.

امیدوارم مدیران ورزش، فکری به حال فدراسیون پرورش اندام کنند و این باندبازی‌ها برچیده شود. تجربه اهمیت زیادی در ریاست فدراسیون دارد، اما اکنون رسیدگی کافی به این ورزش نمی‌شود. دیدید چه شرایطی برای بازیکنان تیم ملی در اسپانیا ایجاد شد و آنها مجبور شدند در فرودگاه بخوابند. ورزشکارانی که در مسابقات حرفه‌ای شرکت می‌کنند، با جان و زندگی خود بازی می‌کنند و هزینه‌های بسیاری متقبل می‌شوند. منصفانه نیست که به آنها رسیدگی نشود. بسیاری از ورزشکاران در شهرهای دورافتاده که می‌دانند اگر هزینه کنند به دلیل همین باندبازی‌ها مقامی کسب نمی‌کنند، جلو نمی‌آیند. اوضاع نباید اینگونه باشد. متأسفانه ورزش ما به سمت بدی پیش می‌رود. انشاءالله که این مشکلات حل شود.

تسنیم: دوپینگ هم یکی از مشکلاتی است که پرورش اندام ایران با آن مواجه است. مانند اتفاقی که امسال رخ داد و فدراسیون جهانی پرورش اندام، چهار بدنساز ما را به علت دوپینگ محروم کرد.

منشأ همه این اتفاقات، فدراسیون پرورش اندام است. روسایی که در فدراسیون و همچنین بخش داوری فعالیت می‌کنند، اگر به صورت جدی با ورزشکارانی که دوپینگ مصرف می‌کنند مقابله کنند تا آبروی ایران و نیز خود ورزشکار نرود، این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد. این کار یک راه تجارت برای پول درآوردن عده‌ای محسوب می‌شود و متأسفانه تعداد کمی هستند که در این حوزه به جوانان خدمت می‌کنند. جوانان می‌خواهند بدن خوبی داشته باشند و هر مشکلی را در این راه تحمل می‌کنند. آنها وزنه‌های سنگین می‌زنند و ممکن است داروهای ممنوعه مصرف کنند. این اقدامات، عوارض جبران‌ناپذیری در سالیان بعد ایجاد می‌کند که زندگی‌های شخصی و ورزشی بسیاری از ورزشکاران را به هم زده است.

تسنیم: چرا برخی مربیان باشگاه‌های ورزشی داروها و مکمل‌های زیادی به ورزشکار معرفی می‌کنند؟

ورزشکاران پرورش اندام در سطح حرفه‌ای باید از مکمل‌ها استفاده کنند، اما ورزشکاری که به تازگی وارد باشگاه می‌شود، مربی به او چند دارو معرفی می‌کند. بدون اینکه ورزشکار آزمایشی دهد، مربی به او مکمل تجویز می‌کند. این مربی نمی‌داند که برخی مکمل‌ها برای یک شرایط بدنی مناسب نیست. آنها باید در این خصوص با پزشک مشورت کنند تا بدانند مکمل مورد مصرف، مناسب شرایط بدنی ورزشکار هست یا خیر. من به بدنسازی به چشم تجارت نگاه نمی‌کنم و به عنوان کسی که سال‌ها در مسابقات مختلف شرکت کرده‌ام، می‌خواهم تجربیاتم را در اختیار جوانان قرار دهم. امام علی (ع) می‌فرمایند باید علم‌مان را در اختیار دیگران قرار دهیم. اگر این ورزش بخواهد با تجارت برخی افراد دنبال شود، لطمه‌های زیادی به ورزشکاران وارد می‌شود و خیانت‌های زیادی به جوانانِ تازه‌وارد به پرورش اندام صورت می‌گیرد.

تسنیم: شما در ورزش حرفه‌ای قربانی باندبازی شدید؟

متأسفانه از آغاز فعالیت رشته پرورش اندام در جهان، این رشته مافیایی اداره می‌شود اما امیدوارم این رویه خاتمه یابد. این اتفاق برای من و خیلی از دوستان من در ایران و همچنین در امارات پیش آمده و بدنسازان به این رخدادها عادت کرده‌اند. باید حتماً با فلان مربی، فلان داور یا یکی از اعضای فدراسیون در ارتباط باشی تا حقت را نخورند.

تسنیم: این افراد باندباز در بدنه فدراسیون پرورش اندام حضور دارند؟

بله، حضور این افراد در بدنه فدراسیون کاملاً حس می‌شود و مافیای فدراسیون را همین افراد ایجاد کرده‌اند. بعضی از افرادی که برای ریاست فدراسیون نامزد شده‌اند، واقعاً سابقه بدی دارند. آنها در سمت قبلی خود اقدامات بسیار بدی داشته‌اند و بدون اینکه برخوردی با آنها صورت بگیرد، کاندیدای ریاست فدراسیون شده‌اند. این ورود مافیایی است.

می‌بینیم یکی از اعضای سابق فدراسیون پرورش  اندام چند سال پیش در باشگاه دمبل می‌زد، دارو مصرف می‌کرد و بدنی در حد معمول ساخته بود، اما  عکس‌های خود را با برخی افراد منتشر می‌کند و از مقام‌های خود سخن می‌گوید. این فرد که کاندیدای ریاست فدراسیون است، با مسئولان و مقامات کشوری عکس گرفت و آنها را منتشر کرد تا بگوید کاندیدای مناسبی برای ریاست فدراسیون محسوب می‌شود. شما تا چند سال پیش فلان پرونده‌ای داشتی. نمی‌دانم شرایط چگونه است که این افراد وارد این رشته ورزشی می‌شوند و همین داستان برای این انتخابات انجام شده است. اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها نباشد و اگر سابقه برخی از نامزدهای ریاست فدراسیون افشا شود، اعضای فدراسیون می‌دانند آن فرد نباید انتخاب شود.

تسنیم: این حمایت‌ها از طرف چه کسی است؟ دولت و وزارت ورزش و جوانان؟

این همان مافیای فدراسیونی است. یک کاندیدا با یک مسئول عکس می‌گیرد و چند ورزشکار هم از او حمایت می‌کنند. اگر من هم برای ریاست فدراسیون ثبت نام کنم، دوستان زیادی دارم که از من حمایت می‌کنند. طبیعی است که دوستان از هم حمایت می‌کنند و پشت پرده یکدیگر را افشا نمی‌کنند. این وظیفه فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان است که سابقه نامزدها را بررسی کنند. مگر برای انتخابات ریاست جمهوری مناظره برگزار نمی‌شود؟ برای انتخاب رئیس یک فدراسیون هم باید نگاهی به سابقه افراد بیندازند که متأسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد. دلیل این موضوع، همان مافیایی است که به آن اشاره کردم و اگر من با صراحت صحبت می‌کنم، به دلیل فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند جوانان باید آتش به اختیار عمل کنند.

تسنیم: و در این فضای مافیایی، بدنسازان باتجربه و کاربلد، خانه‌نشین می‌شوند. 

بسیاری از ورزشکاران دهه‌های 60 و 70 به دلیل همین باندبازی‌ها، خانه‌نشین شده‌اند یا اینکه در یک باشگاه بی‌سروصدا فعالیت می‌کنند. هر چه که جلوتر می‌رویم، ورزش پرورش اندام به خاطر انتخاب‌های بد، شرایط بدتری پیدا می‌کند.

تسنیم: یعنی مجمع انتخاباتی فدراسیون پرورش اندام هم با مافیا اداره می‌شود که خروجی آن، انتصاب فردی است که زد و بند می‌کند؟

متأسفانه این رویه کنترل هم نمی‌شود. بازرسی اهمیت بسیاری دارد. وقتی این بازرسی وجود نداشته باشد، روابط حکمفرما می‌شوند. مرحوم بیت‌الله عباسپور ورزشکار و شخصیت بزرگی از لحاظ اعتقادی و ورزشی بود. او تا لحظه آخر حمایتی از فدراسیون پرورش اندام نداشت و خانواده آن مرحوم، درگیر کارهای او بودند. این نشان دهنده ضعف فدراسیون پرورش اندام ماست. عباسپور اولین بدنساز ایرانی بود که در مسابقات مسترالمپیا شرکت کرد و باعث شد ترس ورزشکاران ما از ورود به رقابت‌های حرفه‌ای جهان بریزد.

تسنیم: شرایط مالی ورزشکاران پرورش اندام خوب است؟

شرکت‌هایی مانند شرکت‌های مکمل‌سازی که به صورت مجاز در کشور فعالیت می‌کنند، اسپانسر ورزشکاران این رشته شده‌اند و بدنسازان حرفه‌ای با تبلیغ کالای این شرکت‌ها، مانند گذشته در مضیقه نیستند؛ البته این موضوع ارتباطی به فدراسیون پرورش اندام ندارد و فدراسیون هنوز به بدنسازان رسیدگی نمی‌کند. در زمان قدیم بدنساز باید خانه و زندگی خود را می‌فروخت  تا در یک مسابقه شرکت کند که پس از کسب مقام، پاداشی نمی‌گرفت.

تسنیم: و صحبت پایانی...

ما دارای آرما‌ن‌های اصیل و گنجینه‌های دینی غنی هستیم، حتی در ورزش. با وجود توصیه‌های اخلاقی ائمه اطهار، به عنوان یک مسلمان و با وجود مرشدی همچون مقام معظم رهبری که به عنوان ولی به ایشان معتقدیم، باید اخلاق را در زندگی و ورزش‌مان پیاده کنیم،. ایشان توصیه‌های خوبی درباره ورزش دارند که ما ورزشکاران باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.  ایام مبارک دهه فجر را تبریک می‌گویم و باید درود و سلامی به روح پرفتوح بنیان‌گذار کبیر انقلاب داشته باشیم. تعجیل ظهور حضرت امام عصر (عج) را که صاحب اصلی این انقلاب است و نیز طول عمر مقام عظمای ولایت را از خداوند متعال می‌خواهم.

انتهای پیام/

R1402/P1015135/S3,33/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدنسازی و ‌پرورش‌ اندام خوزستان روی ریل پیشرفت قرار دارد

ایسنا/خوزستان رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان با اشاره به تحقق برنامه های هیات در سال ۱۴۰۲، گفت: بدنسازی و پرورش اندام خوزستان بر روی ریل پیشرفت قرار دارد.

اردوان قاسمی در گفت و گو با ایسنا، با تبریک عنوان قهرمانی ملی حفاری در لیگ برتر پاورلیفتینگ ایران و صعود به باشگاه های جهان، اظهارکرد: این افتخار را به آقای گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری که تلاش بسیاری در جهت رشد و توسعه ورزش در سطح استان و کشور داشته اند، تبریک می گویم. همچنین جا دارد از تلاش و زحمات آقای محمدنیا مدیرعامل باشگاه ملی حفاری قدردانی کنم.

وی بیان کرد: بدنسازی و پرورش اندام خوزستان بر روی ریل پیشرفت قرار دارد و در سال ۱۴۰۲ برنامه های مختلفی از جمله دوره‌های مربیگری، داوری، کارگاه ها و سمینارهای مختلف و نیز مسابقات در سطوح مختلف در استان برگزار شد.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان گفت: تمامی برنامه های هیات در دو بخش بانوان و آقایان بود و توانستیم نتایج بسیار مطلوبی در سطح کشور کسب کنیم. 

وی تاکید کرد: همچنین برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار هیات قرار دارد تا ان‌شاءالله بتوانیم نتایج درخشان همچون سال‌های گذشته را رقم بزنیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در گلف به اندازه تمام ورزش ایران زیر ساخت ساختیم
  • برنامه‌های رییس جدید برای چوگان
  • برگزاری نخستین نشست کمیسیون مربیان فدراسیون‌های ورزشی
  • اعلام شرایط شرکت در آزمون جذب معلم ورزش
  • گفت‌وگو با قهرمان وزنه‌برداری آسیا؛ مسئولان کیژان مقصودی را ‌تحویل نمی‌گیرند + فیلم
  • ادامه فعالیت رشته جوجیتسو کوبودو تحت پوشش فدراسیون رزمی
  • از هر ناشنوا می‌توان یک قهرمان ساخت
  • اسبقیان: داورزنی مثل بچه‌اش والیبال را دوست داشت/ این رشته برای مردم مهم است
  • اسبقیان: داورزنی مثل بچه اش والیبال را دوست داشت/ این رشته برای مردم مهم است
  • بدنسازی و ‌پرورش‌ اندام خوزستان روی ریل پیشرفت قرار دارد