Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان مازندران، درخطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته، گفتند: مسئولان ما دیگر حاضر به مذاکره نمی‌شوند، امام(ره) راه را به ما نشان داد و مسیر را برای ما هموار کرده است و استکبار در توان خود نمی‌بیند به ایران حمله کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه دشمنان هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند،گفت: بعد 39 سال هنوز پیکرهای شهدا را تفحص می‌کنند و وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داد: آنچه را که می‌توانستند برای نابودی انقلاب انجام دادند اما ایران اسلامی 39 سال سرپا ایستاد و در این فراز و نشیب ماندگار شد و از این به بعد هم انقلاب ادامه‌دار و پایدار خواهد بود.

امام جمعه ساری بیان کرد: با وجودی تبلیغ مسموم در فضای مجازی اما در استان برنامه‌های دهه فاطمی را برگزار می‌کنیم و حضور پرشور مردم در این مراسم‌ها جای تقدیر دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه توصیف درباره انقلاب را رها کنیم چرا که بهترین تعریف و بهترین تشکر را از مردم؛ امام راحل داشتند، گفت: باید کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی را بازگو کنیم؛ کارنامه عمرانی، سازندگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را که در چه مرحله‌ای بودیم و اکنون به کجا رسیدیم را با مردم در میان بگذاریم.

طبرسی ادامه داد: درست است مردم از مسائل اقتصادی و بیکاری عصبانی هستند اما انقلاب را رها نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان به مردم کمک کنند نه اینکه به هم بپرند، گفت: ادارات مردم را بیچاره کردند و برا یک امضا مردم را چندین ماه در ادارات سردرگم می‌کنند اینکه تنها در تابلو اعلانات نوشته شود تکریم ارباب رجوع کافی نیست، بلکه باید برای مردم و تکریم آنان جدی‌تر عمل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دشمن دنبال تحریم است و تلاش دارد دوباره ایران بر روی میزه مذاکره بنشیند اما کور خواندند، مسئولان ما دیگر حاضر به مذاکره نمی‌شوند.

این مسئول در ادامه با گرامیداشت ایام فاطمیه با بیان اینکه مازندران بیشترین سادات دارد‌،گفت: از جمعیت بیش از 3 میلیون نفری مازندران ۶۰۰ هزار نفر سادات هستند و مازندران رتبه نخست را از نظر تعداد سادات در کشور دارد.

طبرسی با اشاره به مهم بودن سوره کوثر اظهار کرد: این سوره نشان دهنده دو فرهنگ کوثری و ابتری است که در تمام زمان‌ها وجود دارد.

وی گفت: یکی از اصولی که همه ائمه پایبند بودند خداترسی و تقوا است و باید تقوا و خدا باوری را در زندگی داشته باشیم.     آقای رئیس جمهور، مسئولان شما حرف مردم را نمی‌شنوند/ مشکل امروز ما بی‌مسئولیتی است حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز‌ جمعه این هفته سوادکوه‌شمالی اظهار کرد: فلسفه وجودی ازدواج ایجاد آرامش است و باید بستر آرامش همسر فراهم شود.

وی به جایگاه مسجد اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ریشه در مسجد دارد و دشمنان می‌دانند تا مناره‌های مسجد وجود دارد آن ها هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

امام‌ جمعه سوادکوه‌شمالی تنها راه برون‌رفت کشور از وضعیت فعلی را اقتصاد مقاومتی  دانست و با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: در عرصه‌های مختلف در کشور کارهای خوبی صورت گرفت و به طور مثال ایران به عنوان نهمین کشور دنیاست که دانش پرتاب ماهواره دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید کارهای بزرگ را باید به اهلش سپرد افزود: مشکل امروز ما بی‌مسئولیتی مسئولان است وقتی مشکلات را به استاندار و معاون سیاسی انتقال می‌دهیم توجهی نمی‌کنند باید این موضوع را به چه کسانی گفته شود.

ابراهیمی در ادامه ضمن انتقاد از تخریب ساختمان اداره برق این شهرستان تصریح کرد: چه کسی باید به مردم جوابی منطقی بدهد.

وی با بیان اینکه یا ضعفی هست و یا گوش شنوا نیست به حضور رئیس جمهور در جوار حرم امام راحل اشاره و اظهار کرد: آقای رییس جمهور چرا می‌گویید رژیم شاه حرف مردم را نشنید ولی حرف انقلاب را شنید شما از کدام انقلاب صحبت می‌کنید و منظورت چیست؟ مگر با مردم زندگی نمی‌کنید بدانید که مسئولان شما حرف مردم را نمی‌شنوند.

امام جمعه سوادکوه شمالی در پایان با اشاره به ورود استاندار مازندران در روز یکشنبه به سوادکوه شمالی گفت: من امام جمعه در کدام جلسه تصمیم‌گیری دعوت شدم که حرف مردم را بزنم و کدام فرماندار آمد و از ما تریبون خواست تا با مردم حرف بزند ولی ما همکاری نکردیم.     احساس خودباختگی و وحشت نسبت به بیگانگان معنایی ندارد/ در حمایت از رهبری سر و جان می‌دهیم حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی در خطبه‌های نماز جمعه سیمرغ با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به جهت رسالت و فرهنگی که زنده کرد از جایگاه والایی برخوردار است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی قصد مشغول کردن جامعه اسلامی را دارند تا اسلام در معرفی تعالیم خودش به انحراف کشیده شود.

امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه روز فناوری فضایی را پیش رو داریم و مطرح کردن این موضوع بیان رشد علمی جامعه است، تصریح کرد: به جوانان باید یادآوری کرد که قلل علمی را طی کنند چرا که دشمن مقابل جامعه ما مسلح به سلاح علم است و با شعار نمی‌شود با این دشمن مقابله کرد.

این مسئول ادامه داد: باید باقدرت علمی به مقابله با این دشمن بپردازیم و از این اصل غفلت نکنیم.

یوسفی بابیان اینکه در ایام فاطمیه بصیرت بسیار مهم است، تأکید کرد: امام راحل در 15 بهمن سال 57 به دولت موقت اعتماد کرد اما افرادی در دولت موقت بودند که نمی‌توانستند اصل ولایت‌فقیه را درک کنند.

وی افزود: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بحث ولایت‌فقیه و ولی امر را مطرح می‌کنند.

امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه برخی در ولایت‌فقیه توقف کردند و به مصداق ولی‌فقیه توجه نکردند، اظهار کرد: امروز جامعه متوقف‌شده و تعطیلی نداریم در عوض جامعه متحول و در حال حرکت‌ داریم.

این مسئول ادامه داد: ادامه اصل امامت سبب می‌شود دیانت و سیاست ما کنار یکدیگر در دنیا حرف بزنند.

یوسفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که با پیروزی بر استکبار و سرنگونی رژیم استبدادی و وابسته به استعمار غرب شروع شد در مسیر خود افت‌وخیزهای فراوانی داشت که در دولت موقت هم شاهد این موضوع هستیم، تصریح کرد: دنیا شاهد سه انقلاب بزرگ فرانسه، روسیه و الجزایر بود که سه هدف آزادی، عدالت و استقلال داشتند اما برخلاف انتظار انقلابیون این انقلاب‌ها ناتمام باقی ماند و به مقصد نرسید.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران 39 سال را پنجه در پنجه استکبار جهانی به تعبیر امام راحل شیطان بزرگ انداخته است و باید بدانیم شیطان از همه حیله‌های خودش استفاده می‌کند.

امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه ترامپ برای مردم ایران دلسوزی می‌کنند اما با جمعیت چهار نفره را بلافاصله دیده و دستگاه‌های تبلیغاتی خود را به راه می‌اندازند و جمعیت میلیونی را نمی‌بینند، اظهار کرد: ترامپ می‌گوید در سراسر جهان با رژیم‌های سرکش، گروه‌های تروریستی و رقبایی مانند چین و روسیه مواجه هستیم چراکه منافع، اقتصاد و ارزش‌های ما را به چالش می‌کشانند، باید گفت ترامپ آیا سایر ملت‌ها منفعت ندارند و دارای ارزش نیستند.

این مسئول ادامه داد: احساس خودباختگی و وحشت نسبت به بیگانگان باید رها شود چرا ملت سلحشور ایران ترس را ترساند.

یوسفی بابیان اینکه کسانی که در این نظام خدمت را به قدرت ترجیح می‌دهند بدانند رضایت شهدا، امام و اسلام رادارند، تصریح کرد: اما اگر افرادی قدرت را بر خدمت ترجیح دادند بدانند قدرت چند صباحی بیشتر نیست.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مسئله فتنه برای نظام جایگاهی دارد و شخصی که به کرسی قدرت تکیه داده بداند چه حرفی را می‌زند، گفت: ما در حمایت از رهبری سر و جان می‌دهیم.     شخصیت امام خمینی(ره) دلیل اصلی ماندگاری انقلاب است/ استکبار در توان خود نمی‌بیند به ایران حمله کند حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بابلسر با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: برای بررسی دلیل ماندگاری و مانایی انقلاب اسلامی باید شخصیت امام خمینی(ره) را بررسی کرد.

وی افزود: در طول چهار دهه اخیر دشمن توطئه‌ها و فتنه‌های فراوانی را علیه ایران عملیاتی کرد که اگر علیه هر کشوری انجام می‌شد، آن کشور از پای درمی‌آمد.

امام جمعه بابلسر با تاکید بر اینکه باید بدانیم رمز ماندگاری انقلاب چیست تا از آن محافظت و آن را تقویت کنیم، تصریح کرد: امام(ره) راه را به ما نشان داد و مسیر را برای ما هموار کرد.

قلی‌پور با بیان اینکه امام یک جوان تازه به دوران رسیده نبود که بر اساس احساسات عمل کند، گفت: امام راحل یک مرد سرد و گرم چشیده، تحصیل‌کرده در علوم دینی، تاریخ‌شناس، جامعه‌شناس، انقلابی و فقیه سیاسی بود.

وی خاطرنشان کرد: امام خود به کمال رسید و درصدد برآمد تا جامعه ایران را هم به کمال برساند.

خطیب جمعه بابلسر با اشاره به اینکه شخصیت امام دلیل اصلی ماندگاری انقلاب است، بیان کرد: دومین عامل خط امام(ره) است.

قلی‌پور با بیان اینکه خط امام خط انبیا، معصومین و همان صراط مستقیم است، ادامه داد: تا زمانی که ملت و مسئولان ایران در این مسیر گام بردارند، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی تاکید کرد: استقلال، استکبارستیزی، شهادت‌طلبی و پشتیبانی از ولایت فقیه از ویژگی‌های خط امام است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به اینکه برخی لجن‌پراکنی می‌کنند و ساده‌لوحی خودشان را به گردن ولایت فقیه می‌اندازند، یادآور شد: آنقدر دروغ می‌گویند که خودشان نیز آن را باور می‌کنند.

قلی‌پور با بیان اینکه دشمن در چهار جبهه نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی علیه ایران فعالیت می‌کند، اظهار کرد: پس از آنکه جنگ نظامی را تجربه کردند و ناکام ماندند، با هدف زدن ایران، جنگ نیابتی را در منطقه راه انداختند.

وی با اشاره به سخنان برخی که می‌گویند ایران فدای سوریه و لبنان شده است، اضافه کرد: واقعیت این است که سوریه و لبنان فدای همراهی با ایران شده‌اند.

خطیب جمعه بابلسر متذکر شد: استکبار در توان خود نمی‌بیند که به ایران حمله کند و می‌داند در صورت حمله به ایران، شکست سنگینی خواهد خورد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مذکرات موشکی و تاکید بر اینکه توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: باید توان موشکی و هوافضا را تقویت کنیم.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه دشمن در میان شخصیت‌ها نفوذ می‌کند تا به ایران در عرصه سیاسی ضربه بزند، خاطرنشان کرد: با تحریم می‌خواهند به ایران در عرصه اقتصادی ضربه بزنند که فضل الهی نخواهند توانست.

قلی‌پور در پایان با اشاره به تلاش دشمن برای استحاله فرهنگی در ایران، گفت: برای مقابله با فتنه‌های فرهنگی دشمن، باید سبک زندگی خود را اصلاح کنیم.     آزادی به معنی ولنگاری و بی‌حجابی نیست/ نقشه دشمنان رنگارنگ است حجت‌الاسلام سیدجواد هاشمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میاندورود رمز بقای انقلاب را تقوا الهی دانست و گفت: اگر ما و مسئولان تقوا داشته باشیم اهل خیانت نمی‌شودیم و بیت‌المال را سرقت نمی‌کنیم و اهل جفا نیستیم و تقوا است که می‌تواند انقلاب را به پیش ببرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب استقلال سیاسی نداشتیم و هر تصمیمی می‌خواستند بگیرند با اجازه شرق یا غرب می‌گرفتند، افزود: اما امروز کشور به استقلال سیاسی رسیده است و قدرت برتر منطقه و جهان شده است و کشورهای دیگر منتظر تصمیم ایران در منطقه هستند.

امام جمعه موقت میاندورود خاطرنشان کرد: امروز به استقلال نظامی هم رسیدیم و به گفته خود آمریکایی‌ها به‌دلیل قدرت نظامی ایران، نمی‌توانیم به آنها حمله کنیم و اگر ایران نبود سوریه و عراق از دست رفته بود.

این مسئول با ابراز گلایه از اقدامات مسئولان، اظهار کرد: در موضوع اقتصادی هنوز به استقلال نرسیدیم چون به توصیه‌های رهبری در این موضوع توجه نمی‌شود و دورن‌گرا نیستند و چشمشان به جهان خارج است، اگر به سیاست‌های رهبری در اقتصاد توجه شود استقلال اقتصادی به‌دست خواهد آمد.

هاشمی با بیان اینکه آزادی که انقلاب برایش ایجاد شد و شهدا خون ریختند به معنی ولنگاری، پرده‌دری، بی‌ناموسی و بی‌حجابی نیست، تصریح کرد: عده‌ای در این برهه 39 سال شعار آزادی، آزادی سر دادند انگار که این کشور فقط مشکل آزادی داشت، آزادی به معنی آزادی در راستای قرآن، دین و شریعت بود.

وی خاطرنشان کرد: یک عده می‌خواهند پرده دری کنند و این آزادی نیست بلکه ولنگاری است، اگر چنانچه این آزادی بود خداوند هفت طبقه جهنم را خلق نمی‌کرد.

امام جمعه موقت میاندورود با اشاره به ایام فاطمیه، تاکید کرد: عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) به‌دلیل فرزند پیامبر بودن نبود بلکه به‌دلیل عظمت تقوا، ایمان، بندگی و ارتباط با خداوند بود و آن کسی پیش خداوند احترام دارد که باتقواتر باشد.

این مسئول با اشاره به سالروز جنگ جمل و نشناختن حق توسط افرادی که روزی همراه پیامبر بودن، ادامه داد: جوانان فریب اغتشاشات را نخورند، با بصیرت باشند و ببینند از چه کسی اطاعت می کنند، جوانان ابتدا حق را بشناسند و شخص را ملاک قرار ندهند.

هاشمی با بیان اینکه تحریک جوانان توسط غربی‌ها و اغتشاش در شهرستان میاندورود نداشتیم، گفت: جوانان میاندورود بصیرت نشان دادند اما باز هم مواظب باشید نقشه دشمنان رنگارنگ است و حیله‌های آنها هر روز وجود دارد.     برخی مسئولان در حوزه محیط زیست به دنبال منفعت شخصی هستند/ حفظ محیط زیست متکی به عدم سیاسی کاری است حجت الاسلام سید جعفر رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رامسر ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: باید دستاورد های انقلاب اسلامی در این دهه بیان شود تا مردم و خصوصا جوانان از برکات انقلاب اسلامی آگاهی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروزه به تمام دنیا صادر شده است، ادامه داد: امروز جریان استکبار ستیزی در تمام دنیا شکل گرفته است و حتی در کشور آمریکا جنبش وال استریت شکل می گیرد که می توان گفت اینها درسی بود که انقلاب اسلامی به همه داد.

خطیب نماز جمعه رامسر با اشاره به اتفاقات اخیر که در کشور رخ داده بود، افزود: دشمن در اتفاقات اخیر در صدد سو استفاده از اعتراضات مردمی بود و زمانی که دست های شیطانی دشمن عیان شد، همین مردم بساط اغتشاشات را جمع کردند.

رضایی بیان کرد: در جنگ اعراب با اسرائیل، ارتش شش کشور عربی مقابل صهیونست ها نتوانستند پیروز شوند ولی اکنون گروه هایی نظیر حزب الله که الگو گیری مطلق از جمهوری اسلامی دارند، اسرائیل را شکست دادند.

وی با اشاره به دستاورد های متعدد نظام در چهار دهه از عمر خود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت های شگرفی داشته است ولی این به این معنا نیست که به اهداف صد درصدی خود رسیده است اما باید گفت مسیر کلی به درستی طی شده است.

امام جمعه رامسر با اظهار اینکه هر جا پیروی از رهبری نظام انجام شد، کشور پیشرفت کرد و هرجا مقابله با نظر رهبری انقلاب صورت گرفت، کشور دچار مشکل شد، اضافه کرد: امروز وحدت کلید واژه پیشرفت انقلاب اسلامی و محور قطعی آن ولایت و امامت جامعه است لذا همه گروه های سیاسی باید متوجه باشند که انقلاب ما با حضور مردم و تبعیت از ولایت فقیه به مسیر خود ادامه خواهد داد.

رضایی با اشاره به اینکه نظریه پردازان غربی اعتراف می کنند که یک سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی، تمام نقشه های آنان را نقش بر آب می کند، اظهار کرد: اگر همه ی ما بتوانیم حول محور ولایت حرکت کنیم، قطعا این انقلاب را به صاحب اصلی خود، حضرت بقیه الله الاعظم خواهیم سپرد.

وی در ادامه با اعتراض به عملکرد ضعیف مسئولین دولتی در پیگیری مطالبات مردمی، گفت: یک زمانی در دولتی اعتراض می کردند که چرا بگم بگم راه انداخته اند، ولی اکنون ما شاهد باید باید هستیم!

امام جمعه رامسر با طرح این پرسش که این باید ها را چه کسی می خواهد جامه ی عمل بپوشاند، ادامه داد: مراقب باشید به شما نگویند دولت باید و اکنون که مردم به شما اعتماد کرده اند، زمان اقدام و عمل است.

رضایی در ادامه خطبه های خود با اشاره به برگزاری کنوانسیون تالاب ها در رامسر، گفت: در حوزه محیط زیست می بایست اقدام عملی جدی صورت پذیرد و اگر محیط زیست سیاسی شد، نه تنها آباد نمی شود، بلکه خراب نیز می شود و ضررش متوجه مردم می شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست زمانی حفظ می شود که دست از سیاسی کاری ها برداشته شود، اضافه کرد: آن مسئولی که شوهرش وارد کننده بنزین است و تولید بنزین داخلی را متوقف می کند، اینها منفعت طلبی هایی است که دودش به چشم مردم می رود.

امام جمعه رامسر در پایان تصریح کرد: ما در بحث فرهنگی محیط زیست مشکل داریم و باید با راهبردهای درست به دور از سیاسی کاری به فکر این چیزی باشیم که خدا به ما عطا کرد‌.       انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رهبری، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، امروز - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه و تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903340

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری