Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون رئيس‌جمهوري عراق گفت، انتخابات آتي با انتخابات پيشين تفاوت زيادي ندارد؛ اما نقطه اهميت انتخابات پيش‌رو شنيده شدن عقايد شهروندان در فرايند سياسي درباره مسوولان عراقي است. 
به گزارش خبرگزاري آريا، «نوري المالکي» معاون رئيس‌جمهوري عراق در گفت وگو با شبکه خبري العالم؛ درباره انتخابات پيش‌رو پارلماني عراق (12 ماه مه 2018) افزود، شرايط براي برگزاري انتخابات پارلماني پس از اقدامات داعش و شکست تروريسم، با هدف مشارکت گسترده مردم فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون رئيس‌ جمهوري عراق خاطرنشان کرد، براساس اعلام کميسارياي عالي انتخابات عراق، حدود 254 تشکل و حزب براي انتخابات پارلماني معرفي شدند و اين احزاب بيش از 30 ائتلاف تشکيل دادند.
نوري المالکي اظهار کرد، اگر شهروندان عراقي در انتخابات پارلماني شرکت نکنند، تکليف پارلمان و دولت چه خواهد شد؟ بدون شک به کودتا و مداخلات خارجي و منطقه‌اي منجر خواهد شد.
معاون رئيس‌جمهوري عراق گفت، عراق کشوري است که بر دموکراسي، قانون اساسي و نظام پارلماني تکيه دارد و اين قانون اساسي، نظام پارلماني و فرايند سياسي از سهم‌خواهي سخن نمي‌گويد، بلکه به دموکراسي و راهکارهاي دموکراتيک پايبند است.
نوري مالکي در پاسخ به سؤال خبرنگار العالم که آيا براي تصدي پست نخست وزيري عراق نامزد مي‌شويد؟ اظهار کرد، اين موضوع به زمان انتخابات و تحولات و رويدادهاي قبل و پس از آن و ائتلافها بستگي دارد، زيرا بستگي به آن دارد که ائتلاف بزرگتر کدام خواهد بود؛ ائتلافي که در نخستين جلسه پارلمان تشکيل و نخست وزير از آن انتخاب مي‌شود.
معاون رئيس‌جمهوري عراق درعين حال ابراز اميدواري کرد، نامزد نخست وزيري عراق، فردي غير از وي باشد، اما اين مسأله مربوط به زمان انتخابات و تصميم پارلمان عراق است.
نوري مالکي همچنين درباره ادعاي برخي کشورها که روابط خوبي با ايران ندارند، مبني بر اينکه ايران تأثير فراواني در انتخابات عراق دارد، تاکيد کرد، اين ادعا واقعيت ندارد؛ روابط ايران و عراق مانند همه کشورهاي ديگر است، و حمايت نظامي و تسليحاتي و کارشناسي ايران و يا ديگر کشورها، براي عراق عيب نيست.
133/111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی میرسلیم نماینده مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از استقبال ناشایست از ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفرهای خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899511

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟