Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-در راستای آرام کردن فضای ملتهب روزهای اخیر در لبنان، مسئولان حزب الله، جنبش امل و جریان ملی آزاد گردهم آمدند و اعلام کردند که در یک صف متحد ایستاده اند.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک مسئولان این سه حزب امروز (جمعه) در منطقه الحدث بیروت برگزار شد؛ جایی که دو شب پیش شاهد درگیری خشونت بار هواداران جنبش امل و جریان ملی آزاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دنبال انتشار سخنان تند «جبران باسیل» رهبر حزب جریان ملی آزاد و وزیر خارجه علیه «نبیه بری» رهبر جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان، تنش بین این دو حزب طی چهار روز گذشته شدت گرفت.
حزب الله که متحد هر دو حزب است تلاش های گسترده ای را برای آرام کردن فضا انجام داد و در نتیجه دیروز هم جنبش امل اعلام کرد که به اعتراض های خیابانی پایان می دهد و هم «میشل عون» رئیس جمهوری با نبیه بری تلفنی گفت و گو کرد.
بسیاری تنش های اخیر بین جنبش امل و حزب جریان ملی آزاد را ناشی از اختلاف های عون و بری می دانند.
نگرانی از بحرانی شدن شرایط لبنان در آستانه انتخابات از یک سو و ضرورت اتحاد در برابر تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه منابع نفتی لبنان ایجاب کرد که هر دو طرف تنش به سمت کاهش آن بروند. هرچند که بستر اصلی این کاهش تنش را حزب الله ایجاد کرد.
گردهمایی امروز مسئولان هر سه حزب نمادی از گذر از التهابات اخیر بود.
در این نشست «علی عمار» به نمایندگی از حزب الله سخنرانی کرد. وی میشل عون، نبیه بری و سیدحسن نصرالله را سه شخصیت ملی در لبنان خواند که هر سه دغدغه امنیت و ثبات برای لبنان دارند.
وی بر ضرورت وحدت ملی در لبنان بویژه در برهه کنونی که رژیم صهیونیستی بار دیگر لبنان را تهدید کرده، تاکید کرد.
«آلان عون» هم به نمایندگی از جریان ملی آزاد در این نشست گفت: حضور ما در اینجا نشان دهنده مسئولیت پذیری ماست. ما با حمایت روسای سه گانه کشور و سیدحسن نصرالله اجازه نمی دهیم اختلاف سیاسی به درگیری بین لبنانی ها کشیده شود.
وی افزود: پیام ما به جنیش امل این است که کرامت نبیه بری کرامت ماست و ما با هم همپیمان باقی خواهیم ماند. پیام ما به حزب الله هم این است که پیمانی که بین ما وجود دارد پابرجاست و به همه گروه های سیاسی هم می گوییم که این توافق ادامه خواهد داشت.
در این نشست «علی بزی» نیز به نمایندگی از جنبش امل سخنرانی کرد. وی گفت: همه می دانند که جنبش امل هیچ ارتباطی با حوادث اخیر در منطقه الحدث ندارد و ما از طرف رئیس بری به دلیل هر توهین و آزاری که به مردم شده، عذرخواهی می کنیم.
در پایان نشست، مسئولان هر سه حزب دستان خود را در هم گره کردند و گفتند: ما ید واحده و همدل هستیم.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

کد خبر 847458 منبع: مشرق برچسب‌ها لبنان خبر ویژه شهید لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا