Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه اصفهان گفت: غربی ها مطالعات خوبی دارند و در گاهی اوقات می بینیم که می توانند با مهارت های مخاطب شناسی به خوبی روی برخی جوانان تأثیر بگذارند و با شایعات آن ها را اغوا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت، جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در افتتاحیه دوره آموزشی توانمند سازی تیم های محرومیت زدایی بسیج جامعه پزشکی استان های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری که در اصفهان برگزار شده بود، گفت: محرومیت زدایی از مناطق محروم امروزه یکی از برنامه های کاری مهم بسیج است و باید در این خدمت رسانی مردم این مناطق را یاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مجتبی فدا افزود: دشمن در این روزگار سعی دارد از هر راهی که می تواند ضربه های متفاوتی به این نظام و انقلاب وارد کند و بسیج نهادی است که تمام قد روبروی این هجمه ها ایستاده و بسیجیان همیشه در تمام عرصه ها مانند بسیج جامعه پزشکی در صحنه هستند.

وی ادامه داد: حفظ انقلاب از وظایف مهمی است که باید در تمام زمینه کاری آن را از یاد نبرد و برای این کار مهم تلاش کرد.

* اصفهان، میزبان دوره های توانمندسازی تیم های منتخب محرومیت زدایی بسیج

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در ادامه این مراسم گفت: استان اصفهان از این پس میزبان و مجری توانمندسازی استان های قطب مرکز کشور شامل اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود و امیدواریم این کار با همیاری استان های این قطب به بهترین نحو انجام شود.


محسن حجتی ادامه داد: دوره شهید دکتر رهنمون مربوط به توانمند سازی سرگروه های تیم های اعزامی به مناطق محروم خواهد بود و در این دوره از توان و دانش تخصصی اساتید به نام دانشگاه و صاحب نظران حوزه های مختلف استفاده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مباحثی مانند مهارت های ارتباطی، فنون سخنرانی، روش های تبلیغ و تربیت در اسلام، روش های ارتباط مؤثر از دیدگاه کتاب و سنت، شبکه سازی وگفتمان سازی  همچنین سواد رسانه ای از مهم ترین سرفصل های این دوره آموزشی خواهد بود.

* قرآن و نهج البلاغه، نقشه راه مخاطب شناسی

بیژن شمس که نخستین مدرس این دوره آموزشی بود با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی گفت: محیط اجتماعی، پیام و مخاطب می تواند تأثیر بسیار زیادی در زمینه ارتباطات داشته باشد و برای ارتباط گیری خوب، باید این مسائل را به دقت مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: قرآن و نهج البلاغه بحث های خوبی را در زمینه مخاطب شناسی ارائه می دهد و می تواند نقشه راه خوبی برای ما در این زمینه باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: غربی ها مطالعات خوبی دارند و در گاهی اوقات می بینیم که می توانند با مهارت های مخاطب شناسی به خوبی روی برخی جوانان تأثیر بگذارند و با شایعات آن ها را اغوا کنند؛ چرا که ده ها سال روی محیط اجتماعی جمهوری اسلامی تحقیق می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ده ها شهید رهنمون را باید تربیت کنیم و برای مقابله با هجمه های وارد شده به انقلاب اسلامی بفرستیم تا بتوانیم نظام را حفظ کنیم.

شمس در تشریح مهارت های ارتباط مؤثر از منظر کتاب و سنت هم گفت: همیشه نظر اکثریت نمی تواند دلیلی بر صحت موضوع باشد، چرا که شاید نظر اکثریت با حق متفاوت باشد.

کارشناس سبک زندگی کارگروه سلامت بسیج استان اصفهان تصریح کرد: تبلیغ نباید نگاه خاصی داشته باشد و اگر نگاه منفعتی داشته باشد ضدتبلیغ محسوب می شود.

استاد دانشگاه در تشریح مهم ترین عوامل برقراری ارتباط مؤثر از نظر قرآن گفت: صبر و شکیبائی یکی از این عوامل است؛ چرا که وقتی ما پیام رسان انقلاب و جمهوری اسلامی هستیم باید صبور باشیم و نقد منتقدان را بپذیریم.

* دستورات ویژه قرآن برای مهارت های حل مسئله

وی در همین رابطه ادامه داد: قرآن برای این کار ما را به تقوا توصیه می کند و باید رابطه خوب و صمیمی با مخاطب خود داشته باشیم.

سخنران دوره آموزشی توانمندسازی تیم های محرومیت زدایی بسیج جامعه پزشکی اصفهان تصریح کرد: قرآن کریم 25 آیه در رابطه با مهارت های حل مسئله ارائه می کند و در همین رابطه می گوید که ایمان باید معیار روابط بین فردی باشد.

فضای مجازی و موضوعات داغ آن هم یکی دیگر از مباحثی بود که در این دوره ارائه شد. کارشناس فضای مجازی در بین سرگروه های تیم های منتخب محرومیت زدایی بسیج جامعه پزشکی استان های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه در تمام دنیا اتفاقات عجیبی و گسترده ای در زمینه تولید محتوا در حال انجام است و باید ببینیم که نقش ما در این تولید محتوا چگونه است.

* آمارهای سرسام آور تولید محتوا در فضای مجازی

رضا صفری در بیان آمار تولید محتوا در دنیا ادامه داد: آمار بین المللی می گوید که روزانه 116 میلیارد ایمیل تبادل شود و همچنین دو میلیارد جستجو در گوگل، 330 میلیون توئیت در توئیتر زده و 34 میلیون عکس در اینستاگرام همگی به طور روزانه آپلود می شود.

وی افزود: 40 درصد پهنای باند در اختیار تلگرام و 15 درصد هم در اختیار پنج پیام رسان مطرح داخلی است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در زمینه فضای مجازی سه عامل اصلی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و تقویت زیرساخت ها، تولید محتوا و نیروی انسانی از این عوامل هستند.

کارشناس فضای مجازی و رسانه در پایان تصریح کرد: دنیا برای تولید محتوا پول های هنگفتی هزینه می کند و برخی کشورها در راه سواد رسانه ای گام بزرگی برداشته و مردم کشور خودشان را توانمند می کنند تا در مقابله با هجمه ها واکسینه شوند.

دوره توانمند سازی تیم های منتخب محرومیت زدایی استان های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری از صبح روزگذشته آغاز و هم اکنون در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همزمان با نهم اردیبهشت روز شورا ، با شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ پیش از حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در گلستان شهدا با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر تجدید بیعت کردند.

در این آئین اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان یاد و خاطره شهیدان را با تقدیم گل بر مزار پاک آنها گرامی داشتند.

به گزارش ایمنا در گلزار شهدای شهر اصفهان حدود هشت هزار شهید گلگون کفن آرمیده‌اند.

کد خبر 748595

دیگر خبرها

  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی