Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:24:28 GMT

آب شرب مردم خوزستان از دز و کرخه تامین خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۲۰۰۱

آب شرب مردم خوزستان از دز و کرخه تامین خواهد شد

اهواز - استاندار خوزستان گفت: تامین آب شرب مردم استان از رودخانه های کرخه و دز، هدف نهایی طرح آبرسانی غدیر است که باید ظرف سه سال تکمیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غدیر اظهار کرد: طرح آبرسانی غدیر، بزرگترین طرح آبرسانی کشور است و امروز از روند پیشرفت این پروژه در قسمت های مختلف بازدید داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کارهای زیادی در این مدت انجام شده با این وجود، بخش دیگری از کارها هم انجام نشده است. دولت الزام کرده است که با ظرف سه سال کارهای انجام نشده را به انجام برسانیم تا آبرسانی به شهرهای مهم استان و روستاهای در مسیر را که ۲۵ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستا را شامل می شود از یک آب پایدار، مطمئن و با کیفیت برخوردار کنیم. 

شریعتی با اشاره به هدف طرح آبرسانی غدیر برای تامین آب شرب مردم از آب رودخانه های کرخه و دز توضیح داد: تا سال آینده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است کل آب شرب مردم اهواز از آب کرخه تامین شود تا نیازی به آب کارون که آلودگی خاص خود را می تواند داشته باشد نداشته باشیم؛ همچنین آبادان، خرمشهر، شادگان و روستاها هم به همین نحو تحت پوشش قرار خواهند گرفت. 

استاندار خوزستان ادامه داد: تاکید من و به طریق اولی تاکید رئیس جمهور بر این است که آب شرب مردم از رودخانه های کرخه و دز که جزو با کیفیت ترین آبهاست، تامین شود و هدف نهایی این طرح هم همین است کما اینکه مردم خوزستان هم حقشان است که آب شرب شان از این محل تامین شود. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه مشاور طرح کارهای خوبی انجام داده و کارفرما هم به همین منوال کاملاً احاطه و اشراف بر کار دارند، عنوان کرد: امیدواریم پازل های مختلف این طرح هر چه سریعتر به هم وصل شود تا این طرح بزرگ آبرسانی تکمیل شود. 

شریعتی یادآور شد: دولت‌های متعددی از دولت نهم تا دولت دوازدهم، درگیر و مشغول اجرای این طرح بوده اند و امیدواریم در دولت دوازدهم تمام شود. دولت خیلی جدی پای کار آمده و اعتبار لازم را داده است و برای سال ۹۷ هم پیش بینی اعتبار لازم را کرده است و ما باید سرعت بیشتری به پروژه دهیم و به صورت شبانه روزی تلاش کنیم تا کار به سرانجام برسد. 

وی تصریح کرد: سالی تقریباً هزار میلیارد تومان دولت برای تامین می کند با این هدف که آب شرب مردم از رودخانه‌های دز و کرخه باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کمبود و نبود اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان کارون موضوعی بود که از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان بار‌ها مورد پیگیری قرار گرفت و ۵ دستگاه اتوبوس به این شهرستان اختصاص یافت.

با انتشار خبر اختصاص اتوبوس در ماه‌های گذشته، اما شهروندان می‌گویند: تاکنون اتوبوس‌ها شروع به کار نکرده اند و مشکلات مردم شهرستان کارون همچنان پابرجاست.

آنها از مسئولان درخواست دارند نسبت به رفع مشکل و وارد مدارشدن اتوبوس‌ها توجه ویژه داشته باشند.

سعید کعبی فلاحیه، فرماندار کارون به خبرنگار ما گفت: اتوبوس‌ها خریداری شده اند، ولی با مشکلاتی ازجمله پلاک گذاری، تامین راننده، برون سپاری، مناقصه‌ها و بیمه خودرو‌ها و... مواجه بودیم و همین امر سبب طولانی شدن فرآیند آغاز خدمت رسانی اتوبوس‌ها شد.

محمد عبیاوی، شهردار کارون مشکل کنونی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان را تامین راننده عنوان کرد و افزود: در این زمینه تفاهم نامه‌ای میان شهرداری اهواز و سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز مبنی بر تامین راننده پایه یک منعقد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آب شرب ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی تامین می شود
  • وارد مدار شدن خط انتقال مجتمع آبرسانی حسین زائری دشتی
  • وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان
  • شوش و کرخه قطب کشاورزی خوزستان و کشور محروم از تسهیلات و امکانات کشاورزی
  • تداوم عملیات اجرایی طرح آبرسانی شهید شبان ارومیه
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی