Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@06:04:34 GMT

لکه نفتی سانچی به ژاپن می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۲۲۴۱

لکه نفتی سانچی به ژاپن می‌رسد

مقامات گارد ساحلی ژاپن می‌گویند توده انبوهی از نفت که گفته می‌شود احتمالا از نفتکش غرق شده ایرانی سانچی نشت کرده هم‌اینک به سواحل جنوبی ژاپن رسیده‌است.

آلودگی نفتی کشتی غرق‌شده ایرانی احتمالا به سواحل ژاپن رسیده است

روز جمعه، ۱۳ بهمن، خبر رسید توده انبوهی از نفت که گفته می‌شود احتمال زیاد است نفتکش غرق شده ایرانی سانچی نشت کرده هم‌اینک به سواحل جنوبی ژاپن رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام گارد ساحلی ژاپن در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری رویترز خبر داد که این توده بزرگ نفتی در حال حاضر به جزیره آمامی-اوشیما رسیده‌است. این جزیره بخشی از یک رشته جزایر معروف به اوکیناوا است که به خاطر آب‌های پاک و سواحل دست نخورده خود معروف‌اند.

به گفته وی، مقامات هم‌اکنون در حال بررسی هستند که آیا این آلودگی نفتی مربوط به نفتکش سانچی است یا نه.

نفتکشی سانچی که ثبت‌شده در پاناما و تحت مدیریت ایران بود حدود سه هفته پیش غرق شد اما از آن زمان نگرانی‌ها نسبت به آسیب‌های به این حادثه به محیط زیست همچنان ادامه دارد.

کشتی نفتکش سانچی که حامل نفت و میعانات گازی به مقصد کره جنوبی بود، روز ۱۶ دی با کشتی باری کریستال برخورد کرد و در دریای شرق چین غرق شد.

همه ۳۲ خدمه سانچی شامل ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادش در این حادثه کشته شدند. تنها جسد سه نفر از خدمه این کشتی پیدا شده‌است.

نفت‌کش سانچی گنجایشی حدود ۸۵ تُن داشت و بقایای آن در عمق ۱۱۵ متری قرار دارد. چین یک ربات زیردریایی برای بررسی وضعیت به زیر آب فرستاده‌است.

پس از این سانحه بیش از ۷۰ شناور در منطقه‌ای به وسعت ۳۳۰ کیلومتر مربع مشغول پاکسازی دریا از لکه‌های نفتی شدند.

مقام گارد ساحلی ژاپن که نام او ذکر نشده روز جمعه به رویترز گفت که دفتر نخست‌وزیری ژاپن ناچار شده‌است یگان ویژه‌ای را برای هماهنگی جهت مقابله با این آلودگی در سواحل خود تشکیل دهد.

برای تعیین کامل این که آیا این توده نفتی از سانچی منشأ می‌گیرد مسئولان قصد دارند نمونه‌های برداشت‌شده از این توده را با نمونه‌های نفت نشتی از کشتی سانچی مقایسه کنند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

کد خبر 6097160 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟