Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@23:59:56 GMT

◄ ردپای اقتصادی صنعت ریلی در اقتصاد اروپا

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۳۱۰۳

◄ ردپای اقتصادی صنعت ریلی در اقتصاد اروپا

تین‌نیوز | 

مجموع خطوط ریلی در کشورهای اروپایی به بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر می‌رسد و این شبکه گسترده مشارکت اقتصادی قابل‌توجهی در این قاره دارند.

به گزارش تین‌نیوز، برخی آمارهای منتشرشده از مراکز آماری اروپایی حاکی از این هستند که در اتحادیه اروپا در طول یک سال بیش از ۹ میلیارد سفر ریلی انجام می‌شود. همچنین تعداد مشاغل ایجادشده از سوی صنعت ریلی حدود ۳/  ۲ میلیون نفر برآورد می‌شود که حدود ۵۳ درصد از آنان به‌طور غیرمستقیم از فعالیت‌های بخش ریلی متأثر شده و کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، به‌این‌ترتیب، «جامعه حمل‌ونقل اروپا و شرکت‌های زیرساخت» عنوان کرده است که به ازای هر شغل در حمل‌ونقل ریلی، بیش از یک شغل در بخش‌های اقتصادی دیگر ازجمله تبلیغات، تحقیقات بازار، حسابداری، تولید، خدمات ساخت‌وساز، خدمات غذایی، خدمات مالی و سایر موارد، ایجاد می‌شود. همچنین این سازمان معتقد است ۵۴ درصد از کل ارزش‌افزوده ناخالصی که بخش ریلی به اقتصاد اروپا اضافه می‌کند، به‌طور غیرمستقیم افزوده می‌شود و ۴۶ درصد از آن مستقیم است. ارزش‌افزوده ناخالصی که این صنعت به اقتصاد اروپا اضافه می‌کند، در سال ۲۰۱۲ معادل ۱۴۳ میلیارد یورو برآورد شده بود. این میزان که هرچند سال یک‌بار محاسبه می‌شود نشان می‌دهد که حمل‌ونقل ریلی بیش از حمل‌ونقل هوایی یا دریایی ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند.

نگاهی به گزارش‌های منتشرشده در سال‌های اخیر حاکی از این است که مشارکت مستقیم این صنعت در اقتصاد بریتانیا حدود ۱/  ۱۰ میلیارد پوند ارزش‌افزوده در پی دارد. همچنین داده‌هایی که از سوی شرکت آکسرا اعلام‌شده، حاکی از آن است که صنعت حمل‌ونقل ریلی و زنجیره تأمین آن برای حدود ۲۱۶ هزار نفر در این کشور توسعه‌یافته اروپایی اشتغال‌زایی کرده‌اند. همچنین نکته دیگری که موردتوجه قرار دارد، این است که صنعت حمل‌ونقل ریلی این کشور حدود ۴ میلیارد پوند درآمدهای مالیاتی ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد صنعت حمل‌ونقل ریلی بریتانیا بتواند به‌طور بالقوه قدرت تولید این کشور را هرساله در حدود ۲/  ۱۰ میلیارد پوند نیز افزایش دهد. در همین چارچوب، مزایای استفاده‌کنندگان از سیستم حمل‌ونقل ریلی این کشور چه در بخش باری و چه مسافری،  هرساله به حدود ۱۳ میلیارد پوند نیز می‌رسد.

علاوه بر سودها و مزایایی که مستقیماً به سود اشاره می‌کنند، صنعت حمل‌ونقل ریلی منجر به کاهش تراکم جاده‌ای و ازدحام در آن‌ها نیز می‌شود و درنتیجه این کار، معادل ۳/  ۱۱ میلیارد پوند صرفه‌جویی در مواردی همچون زمان و کاهش آلودگی‌هایی مثل انتشار دی‌اکسید کربن به همراه دارد. برآورد می‌شود انتشار گازهایی مانند دی‌اکسید کربن درنتیجه استفاده از حمل‌ونقل ریلی ۷/  ۷ میلیون تن کاهش یابد. بر همین اساس، بخش ریلی با هزینه‌های نقل‌وانتقال اندک و مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، موجب می‌شود ۴۶۰ میلیون دلار به بخش تولید این کشور کمک شود.  افزون بر موارد گفته‌شده، بر اساس همین گزارش، صنعت حمل‌ونقل ریلی یکی از ایمن‌ترین راه‌های حمل‌ونقل است و ازاین‌جهت نیز می‌تواند در کاهش هزینه‌هایی مثل درمان و برخی هزینه‌های مربوط به تصادفات مؤثر باشد. گمان می‌رود که بخش حمل‌ونقل ریلی در بریتانیا، هرساله از ۸۶۵ مرگ و آسیب‌دیدگی شدید جلوگیری می‌کند که این مسئله خود ارزشی حدود ۳۰۸ میلیون پوند دارد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) با بیان این که اقتصاد جهان در نقطه عطفی است و واقعیت‌های گذشته با عدم قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، افزود که برخی موارد با قاطعیت ثابت باقی خواهند ماند.

لاگارد خاطرنشان کرد که ارائه ایده‌های جدید برای رشد اقتصاد در آینده بسیار مهم است، با این حال، برای اینکه این ایده‌ها کارایی داشته باشند، جامعه باید شرایطی را ایجاد کند که در آن، این ایده‌ها در اقتصاد ما را گسترش یابند و شکوفا شوند.

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: برای ایجاد این شرایط، اروپا باید گلوگاه‌های کلیدی در انتقال، انتشار و جاه‌طلبی را بشکند.

وی افزود: این مورد کار آسانی نخواهد بود و اتحادیه اروپا نمی‌تواند وارد چنین مسابقه‌ای با ایالات متحده شود، زیرا «بازی حاصل صفر است».

کد خبر 6086419 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ریلی میان چین و اروپا طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه