Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: در طول برگزاری پانزدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد 20 فیلم در چهار سالن سینمایی اطلس، هویزه، آفریقا و شهید اصغرزاده این شهر به نمایش در می آید.

سید سعید سرابی افزود: در این جشنواره 6 فیلم کودک و انیمیشن هم به نمایش در می آید که برای دیدن آنها توسط دانش آموزان در نوبت صبح هماهنگی لازم با آموزش و پرورش انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: امروز همزمان با آغاز به کار این جشنواره، پردیس سینمایی اطلس هم به همت بخش خصوصی به طور رسمی در این شهر آغاز به کار کرد که دارای 11 سالن و هزار و 130 صندلی است.

وی گفت: تا پیش از این مشهد 16 سالن سینما داشت که این تعداد به 27 سالن افزایش یافته و تا پایان سال جاری به 31 سالن می رسد.

سرابی افزود: مشهد در رده بندی تماشاچیان سینمای کشور همواره در صدر قرار داشته و 2 سالن از سالنهای سینمایی مشهد در لیست پرفروش ترین سالنهای سینمایی کشور است.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: هنوز در آغاز راه قرار داریم چرا که از هفت میلیارد دلار فروش بلیت سینمای جهان عدد ناچیزی در گیشه های کشور ما فروخته می شود.

قاسم تقی زاده خامسی افزود: تعداد سالنهای سینمای کشور 350 سالن است اما کشورهایی نظیر ما 10 برابر بیشتر از ما سالن سینما دارند.

وی اظهار کرد: فروش فیلمها در کشور به صورت قاچاق بیشتر از فروش فیلم به صورت قانونی است و گاه تکلیف خود را با فیلم و موسیقی و تئاتر نمی دانیم.

وی گفت: صندوق توسعه ملی در کشور هنوز به صنعت سینما وام نداده است اما هنرمندان ما دهها جایزه داخلی و خارجی می گیرند و هنرمندانی از قبیل ابراهیم حاتمی کیا با وجود مشکلات در کشور می مانند و کار و فعالیت می کنند.

شهردار مشهد افزود: ما به آینده صنعت سینما در ایران و مشهد امیدواریم چون از هر 10 نفر اول خریدار بلیت سینما در ایران هشت نفر مشهدی هستند و بخش خصوصی نیز وارد کار ساخت سالن سینما شده است.

در این مراسم از امیر غلامی سازنده پردیس سینمایی اطلس مشهد قدردانی و از همسر مرحوم محبی

سرمهندس خراسانی ناو سانچی نیز دلجویی شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه

مستند ایساتیس به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی راحیل صحرایی و علیرضا دهقان بعد از موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی از زمستان ۱۴۰۲ در سینما‌های منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها به اکران عمومی درآمد و بر اساس آمار سامانه فروش فیلم‌های سینمای ایران عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم این گروه را از آن خود کرده و رضایت مخاطبان و منتقدان را همراه دارد.

«ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شد.

این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است.

تدوین این فیلم توسط بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده مهدی آزادی است. داستان فیلم با صدای ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد روایت می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این مستند سینمایی می‌توانند به سایت https://gisheh۷.ir/event/۴۵۶۶۶/ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد در پانزدهمین روز اردیبهشت
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد