Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@12:23:16 GMT

چرا واردات "ماهی تیلاپیا" ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۳۱۶۳

خرداد: سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست ماهی تیلاپیا را فاقد ارزش و کیفیت غذایی دانست اما در عین حال توضیحاتی را درباره چرایی ممنوعیت واردات این ماهی و صدور مجوز تولید و تکثیر آن در بافق یزد ارائه کرد.
حمید ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره دستور اخیر رئیس سازمان شیلات در ممنوعیت واردات ماهی "تیلاپیا" و مضرات مختلف این نوعی ماهی مهاجم برای محیط زیست کشور و سلامت شهروندان اظهار کرد: واردات گوشت این ماهی ممنوع شده و ارتباطی هم به پرورش آن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دلیل جلوگیری از واردات گوشت ماهی تیلاپیا هم به‌خاطر مسائل اقتصادی است چون پرورش‌دهندگان ماهی در کشور با برخی مشکلات مواجه هستند و به واردات این ماهی به‌عنوان رقیب نگاه می‌کردند.
برچسب ها: تیلاپیا ، سلامت ، واردات

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور

مدیر کل دفترحفاظت و احیاءتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با پیگیری‌های انجام یافته، سال گذشته سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، آرزو اشرفی زاده در تشریح عملکرد دفتر حفاظت و احیاء تالاب‌ها گفت: سال گذشته پروژه تدقیق و بازنگری مطالعات نیازآبی زیست محیطی میانکاله و زریوار نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خسارات وارده به تالاب‌های کشور مستند به آیین نامه اصلاحی جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها محاسبه شد، افزود: در این راستا تخصیص وجوه و درآمد حاصل از اجرای قانون تالاب‌ها در سطح کشور به حساب صندوق ملی محیط زیست جهت هزینه کرد در راستای برنامه های حفاظت، مدیریت و احیاء تالاب های آسیب دیده نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

اشرفی زاده با تأکید بر تشکیل دهمین کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالابها در سال 1402 تصریح کرد: حمایت های لازم در خصوص اجرای برنامه مدیریت 29 تالاب کشور با همکاری دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالابی استانها انجام گرفته است.

مدیرکل دفترحفاظت و احیاء تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پیش‌نویس تفاهم نام همکاری بین معاونت محیط زیست دریایی سازمان و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع حفاظت، احیاء و پایش تالاب بین المللی خورخوران با رویکرد مدیریت زیست بومی آماده شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، اشرفی زاده همچنین به ثبت تالاب برم الوان در فهرست کنوانسیون رامسر اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا شهرهای تالابی کیاشهر، بابل و گندمان به دبیرخانه کنوانسیون رامسر برای ثبت معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود گردشگران به یک مکان گرشگری در ۱۳ بدر ممنوع شد
  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • پرورش 100 تن ماهی تیلاپیا در یک کارخانه ویتنامی (فیلم)
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد