Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@05:07:21 GMT

داعش ویروس آمریکا در منطقه است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۳۵۵۴

داعش ویروس آمریکا در منطقه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جمعه شب در یادواره شهدای مدافعان حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه مدافعان عقیله»، که در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای جنگ تحمیلی شرایط بسیار سختی داشتیم و در داخل کشور با ترورهای منافقین و کردهای کومله در غرب کشور آشوب هایی را به راه انداخته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تمام تاریخ جنگ های دنیا از اعراب با اسرائیل گرفته تا کوبا و کره، آمریکا و شوروی در مقابل یکدیگر بودند اما در جنگ 8 سال دفاع مقدس این دو قدرت با یکدیگر متحد و به حمایت صدام پرداختند.
پوردستان خاطرنشان کرد: با از بین رفتن شوروی، یک موسسه راهبردی و پژوهشی در آمریکا از شکل گیری یک قطب نیرو مند که با اتحاد شیعه و سنی در حال شکل گیری است را متذکر می شود، که بر حسب این گفتار آمریکا اولین دشمن خود را جمهوری اسلامی ایران می خواند و بودجه های بسیاری را برای ضریه زدن به آن صرف می کند.
رئیس مرکز راهبردی ارتش با بیان اینکه یکسری اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران، توسط سرویس های جاسوسی دنیا تدارک دیده شده، افزود: در بخش نرم افزاری با تاسیس مدارس وهابی در جهان و جذب نوجوانان و جوانان و ترسیخ افکار تکفیری در آنها، داعش را به وجود آوردند و در بخش سخت افزاری با ورود به خاورمیانه و انتقال پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و اطلاعاتی، اهداف خود را دنبال می کنند.
پوردستان ادامه داد: هدف اصلی آمریکا و حضور در غرب آسیا، ضربه زدن به ایران است و تاسیس پایگاه های نظامی در خلیج فارس و اشغال افغانستان نیز در همین راستا می باشد.
وی تصریح کرد: وجود رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و رشادت های نیروهای مسلح، باعث این شد که دشمن 13 سال است که در پشت مرزها متوقف و ناتوان قرار بگیرد.
پوردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از برنامه های دشمن، راه اندازی جنگ های ترکیبی است و استفاده از تمام اهرم های فشار از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی در آن تدارک دیده شده، گفت: تحریک و انتقال داعش در منطقه از مکانی به مکان دیگر، مورد اهتمام دشمن است که توسط افسران و سربازان شما ملت عزیز مورد تحلیل و رصد کامل قرار می گیرد.
رئیس مرکز راهبردی ارتش با اظهار اینکه در سال 2005 وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی های خود، خاورمیانه بزرگ را یادآور شد، گفت: تقسیم عراق و سوریه و ایران در چند بخش از مهمترین اهداف دشمن بود که با وحدت و همدلی تمام شیعیان و مسلمانان در دفاع از حرم حضرت زینب (س) این نقشه نیز محقق نگردید و داعش به عنوان یک ویروس در منطقه شکل گرفت.
پوردستان گفت: یک نظریه پرداز غربی به نام"هانتینتون" نظریه ای دارد که در آن به تقسیم بندی کشورها می پردازد، که برخی کشورها بر حسب گذشته خود برنامه ریزی می کنند و برخی ها بر حسب حال و آینده، که در پاسخ به اینکه آمریکا در کدام بخش برنامه ریزی می کند، اظهار دارد که آمریکا برنامه ریزی برای آینده کشورها تلاش می کند که جوان ایرانی یا پاکستانی در چند سال بعد چه طرز فکری داشته باشد و یا از چه وسایلی استفاده کنند.
فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش ابراز داشت: نیروهای مسلح در ارتش و سپاه با رصد تمام فعالیت های که در منطقه و فرا منطقه در حال شکل گیری است و متناسب با تهدیدات و توان دشمن در توانمند ساختن خود تلاش می کنیم و کارشناسان استراتژیک و نظامی تمام تحرکات دشمن را تحلیل و بر حسب آن در مقابله با هرگونه تهدیداتی غافل نمی شوند.
وی در پایان تاکید کرد: هیچ وقت ما آغاز گر جنگ نخواهیم بود و تولید و توانمند سازی قدرت نظامی ما به عنوان بازدارندگی و دفاعی خواهد بود و به فضل الهی نیروهای مسلح هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد.


منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده هیاهوی غرب برای ارسال موشک‌های ایران به روسیه

یک کارشناس و استاد علوم سیاسی مصری در واکنش به ادعا‌های آمریکا علیه تهران مبنی بر ارسال موشک به روسیه گفت که این ادعا‌های بی‌اساس در راستای فشار آوردن به ایران و ایجاد فرصت برای رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مردم غزه است.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل صبری مقلد» استاد دانشگاه مصر در واکنش به ادعا‌های آمریکا مبنی بر ارسال موشک از ایران به روسیه گفت که ادعا‌های واشنگتن علیه این ۲ کشور «سخیف» است.

صبری گفت: آخرین مطالبی که رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند اتهام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه و دادن فناوری ساخت به این کشور است. آمریکا تهدید کرده که اگر این اقدامات متوقف نشود تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد و از جمله این تحریم‌ها توقف تمام پرواز‌های ایران به فرودگاه‌های اروپاست.

اخیرا خبرگزاری رویترز به نقل از ۶ منبع مطلع مدعی شده بود که ایران تعداد زیادی موشک زمین به زمین به روسیه ارسال کرده است.

کشور‌های گروه هفت نیز مدعی شدند که درباره گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایران در حال بررسی انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری‌های مرتبط به آن به روسیه است، بسیار نگران هستند.

با این حال «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اذعان کرده واشنگتن تا بدین لحظه موفق به تایید انتقال موشک‌های بالستیک از تهران به مسکو نشده است.

این استاد علوم سیاسی مصری خاطرنشان کرد: «این اتهامات بسیار عجیب است، زیرا ایران و روسیه ۲ کشور مستقل بوده و حاکمیت خود را دارند و حق دارند که هرگونه معامله تسلیحاتی بین خود و یا با دیگران داشته باشند. این یک حق حاکمیتی و بدون قید و شرط برای هر دوی آن‌ها است و هیچ طرف سومی حق ندارد در این زمینه با آن‌ها مناقشه کند؛ اگر این‌گونه نبود روسیه حق داشت که به فروش تسلیحات آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن در ناتو به اوکراین اعتراض و اقدام آن‌ها را خصمانه توصیف کند، زیرا روسیه اکنون درحال جنگ با اوکراین است.

این استاد مصری در ادامه افزود: «اما روسیه برخلاف آن‌ها این کار را نکرد، همچنین هیچ‌کس را تهدید نکرد و تحریم‌هایی علیه کسی وضع نکرد. مسکو این کشور‌ها را به حال خود رها کرد و آن‌ها به قیمت ده‌ها میلیارد دلار به اوکراین اسلحه فرستادند تا جایی که ذخیره تسلیحاتی برخی از این کشور‌ها به دلیل حجم بالایی از سلاح که طی ۲ سال به اوکراین فرستادند درحال تمام شدن است».

صبری افزود: «مساله عجیب دیگر در اتهام آمریکا این است که "ایران به روسیه موشک بالستیک می‌دهد"؛ این اتهام از سطحی‌ترین پایه‌های اعتبار برخوردار نیست و همه شواهد آن را رد می‌کنند، زیرا روسیه به عنوان دومین قدرت نظامی جهان، سردمدار ساخت موشک‌های قاره‌پیماست و در اکتبر ۱۹۵۷ با شلیک موشک اسپوتنیک۱ به فضا آمریکا و تمام دنیا را متحیر کرد و یک شکاف و برتری موشکی میان خود و آمریکا ایجاد کرد و این وضعیت تا سال ۱۹۶۱ ادامه داشت و اتحاد جماهیر شوروی در آن زمان کشور بلامنازع در زمینه موشک‌های قاره‌پیما بود و این واقعیت برای تمام جهان آشکار است».

این استاد مصری در پایان تاکید کرد: «تمام این داستان سخیفانه و جعلی از سوی سازمان اطلاعات آمریکاست تا به این بهانه جدید و بی‌اساس ایران را بترساند و فشار‌ها را علیه این کشور افزایش دهد و اسرائیل بتواند در غزه به راحتی مردم این باریکه را هدف قرار دهد؛ بنابراین یکی از انگیزه‌ها و اهداف اساسی اتهام آمریکا علیه ایران همین امر است.»

صبری ادامه داد: «البته نباید فراموش کنیم که آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن پیش از این نیز ایران را به ارسال هزاران پهپاد هجومی به روسیه برای استفاده از آن‌ها در جنگ اوکراین متهم کرد، اما در اثبات این مساله شکست خوردند، اگر چه ایران به عنوان کشور مستقل حق چنین کاری را دارد».

او با بیان اینکه «این اتهامات نشان می‌دهد که ادعا‌های مستمر آن‌ها علیه ایران مبالغه‌آمیز بوده و می‌خواهند بگویند که ایران در جنگ روسیه با اوکراین دست دارد»، گفت: «قبل از این نیز ادعا‌های فراوانی درمورد برنامه هسته‌ای ایران مطرح کردند و گفتند که ایران در آستانه ساخت بمب هسته‌ای است و این سلاح خطری برای امنیت اسرائیل، کشور‌های خلیج (فارس)، اروپا و تمام دنیا است، اما بعدا ثابت شد که تمام این ادعا‌های آمریکا جعلی و بی‌اساس است. به‌رغم اینکه ایران از سال ۲۰۱۸ و بعد از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای خودش به تنهایی تاسیسات هسته‌ای خود را مدیریت می‌کند و در غنی‌سازی اورانیوم آزاد است، اما سلاح هسته‌ای نساخت».

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل هم در واکنش به این ادعا نوشت: «ایران به‌رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی در فروش موشک‌های بالستیک ندارد، اما از لحاظ اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در زمان درگیری میان روسیه و اوکراین جهت جلوگیری از تشدید جنگ جلوگیری کند. این (تعهد) در پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل ریشه دارد».

دیگر خبرها

  • دفاع از حقوق ملت وظیفه همگانی است
  • رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور: داعش انتخابات ایران را به عنوان هدف خودش اعلام کرد و گفت به رأی‌دهنده‌ها و صندوق‌های رأی حمله خواهد کرد/ دشمن دنبال مشارکت تک رقمی بود/ آمار مشارکت 25 میلیون نفری حماسه و جهاد بود
  • پشت‌پرده هیاهوی غرب برای ارسال موشک‌های ایران به روسیه
  • قدردانی از دانش آموزان برتر خراسان رضوی در حوزه جهاد تبیین
  • یمن قواعد جدید درگیری را به دشمن تحمیل کرده است
  • وزیر دفاع یمن: نبرد ما برای حمایت از غزه «نامحدود» است
  • وزیر دفاع یمن: نبرد ما برای حمایت از غزه «نامحدود» است
  • عامل خونین‌ترین حمله داعش در مصر، آزادانه در این کشور زندگی می‌کند | ابوحمزه القاضی کجا اقامت دارد؟
  • عامل خونین‌ترین حمله داعش در مصر، آزادانه در این کشور زندگی می‌کند
  • حمله توپخانه‌ای اوکراین به «بلگورود» روسیه