Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@18:18:43 GMT

پیشرفته‌ترین ماکت پزشکی کودک‌نمای دنیا +عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۴۰۹۴

پیشرفته‌ترین ماکت پزشکی کودک‌نمای دنیا +عکس

این ربات-ماکت به عنوان یک ابزار آموزشی برای تمرین انواع آزمایشات از جمله کمک به بهبود تعاملات پزشکان با کودکان طراحی شده است.

خبرگزاری ایسنا: پیشرفته‌ترین ربات-ماکت کودک بیمار"هال" همانند یک کودک واقعی برای تمرین عملیات پزشکی شبیه‌سازی شده است

به گزارش مِدگجت، کمپانی "گامارد ساینتیفیک" (Gaumard Scientific) واقع در میامی فلوریدا، "پیشرفته‌ترین ماکت رباتیک کودک‌نمای بدنیا" را ساخته و ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ربات-ماکت به عنوان یک ابزار آموزشی برای تمرین انواع آزمایشات از جمله کمک به بهبود تعاملات پزشکان با کودکان طراحی شده است.
ماکت-ربات "هال" (HAL) همانند یک کودک واقعی حرف می‌زند، چشمک می‌زند، از درد به خود می‌پیچد، هیجان زده شده و حتی گریه می‌کند.

پزشکان می‌توانند همانند یک کودک واقعی سرنگ را به بدن او تزیق کنند، خون او را بگیریند، انگشت او را برای گرفتن میزان قند خون سوراخ کرده و آن را با دستگاه نوار قلب چک کنند.

این ربات-ماکت حالت‌های عاطفی مختلفی همانند کسالت، اضطراب و درد را می‌تواند داشته باشد.

می‌توان به آن دستورالعمل‌هایی همانند دنبال کردن یک مداد با چشم‌های آبی رنگش و تغییر سایز مردمک چشمش در پاسخ به نور را داد و او همانند انسان این کار‌ها را انجام خواهد داد.

پزشکان می‌توانند عملیات احیای قلبی ریوی اورژانسی و حتی روش‌های تهاجمی جراحی مانند قرار دادن لوله‌های قفسه سینه و "نای شکافی" را بار‌ها بر روی ربات-ماکت "هال" انجام دهند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003GVC

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان،متخصص ۱۸۹ هزار تومان

دکتر سعید کریمی درباره تعرفه‌های تشخیصی درمانی ۱۴۰۳ گفت: امروز تعرفه‌های پزشکی توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد و مبنای قانونی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی بعضا افرادی تعرفه‌هایی را اعلام کرده بودند که وجاهت قانونی ندارد، درباره جزییات تعرفه‌های ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ گفت: ویزیت در بخش‌های دولتی، خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه متفاوت است. اما در بخش خصوصی که مراجعه مردم بیشتر است تعرفه ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصص روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان و فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان اعلام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: همچنین جزء حرفه‌ای اعمال جراحی و خدمات (دستمزد) برای بخش خصوصی و اعضای تمام وقت جغرافیایی ۱۰۱ هزار تومان و برای بخش دولتی نیز ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

کریمی با اعلام افزایش متوسط ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲ افزود: مساعدت دولت برای این میزان رشد جای تشکر دارد؛ چراکه پیش از این و در گذشته افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها سابقه نداشته است.

وی گفت: این میزان رشد در تعرفه‌های پزشکی امسال به جهت حمایت از ماندگاری نخبگان انجام شد؛ هرچند که بحث تورم نیز مطرح است؛ اما نسبت به نرخ تورم، عقب ماندگی تاریخی در تعرفه‌های پزشکی داریم. به عنوان مثال در سال ۱۳۹۰ جزء حرفه‌ای (دستمزد) در بخش خصوصی ۳۶ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۰ بعد از گذشت ۱۰ سال به ۵۲ هزار تومان رسید و به صورت ناچیز افزایش یافته بوده است. بر همین اساس در دولت سعی شده که دو سه سال گذشته این عقب‌ماندگی جبران شود و اکنون این جزء حرفه‌ای به ۱۰۱ هزار تومان رسیده است. بنابراین تا جایی که به لحاظ تامین منابع امکان داشته، به جهت حفظ پزشکان و جامعه نخبه کشور و پیشگیری از مهاجرت‌ و مهاجرت‌های شغلی این اقدام صورت گرفته است.

کریمی ادامه داد: رقم K (جزء حرفه‌ای) نیز که از ۲۰ هزار تومان به ۳۰هزار تومان (در بخش دولتی) افزایش یافت، پایه تعرفه پرستاری نیز است؛ چرا که پرستاران زحمتکش دریافتی‌شان به نسبت هزینه‌های معیشتی‌شان کم بود و این مساعدتی که انجام شد به جهت آن بود که کارانه گروه پرستاری نیز تا حدودی ترمیم شود.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: در زمینه ویزیت نیز باید گفت که به عنوان مثال سال ۱۴۰۰ ویزیت پزشک عمومی ۴۴هزار تومان بوده و اکنون به ۱۲۶ هزار تومان رسیده است و افزایش حدود سه برابری طی دو سه سال گذشته صورت گرفته است. هرچند عدد ۱۲۶ هزار تومان نیز به نسبت هزینه‌های فعلی عدد زیادی نیست اما علت آن، عقب ماندگی ۱۰ ساله‌ای است که در تعرفه‌ها اتفاق افتاده است. در مجموع در بحث ویزیت و جزء حرفه‌ای تلاش شد ه که افزایش دو سه برابری را طی دو سه سال گذشته داشته باشیم و این عقب‌ماندگی تاریخی ۱۰ تا ۱۵ ساله جبران شود تا جامعه پزشکی و پرستاری نیز راضی باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: این اعداد اعلامی، اعداد قانونی و مبنای کار است و جامعه پزشکی و کادر سلامت به آن پایبند خواهند بود و پرداختی مردم نیز از این به بعد بر همین اساس خواهد بود. بیمه‌ها نیز کاملا از این میزان رشد تعرفه‌ها حمایت کرده‌اند و این هزینه‌ها را از منابعی که دارند پوشش خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • مبلغ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ + جزئیات افزایش تعرفه‌های پزشکی
  • جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات تعرفه پزشکان اعلام شد
  • تعرفه‌ های پزشکی ابلاغ شد
  • جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد
  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی
  • ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان،متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد
  • تعرفه های جدید پزشکی ابلاغ شد