Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا – نهاد تحقیقاتی «پروژه عدالت جهانی»، وضعیت حاکمیت قانون در کشورهای جهان را رتبه بندی کرده که نام کشورهای جنوب شرق آسیا در صدر و انتهای جدول منطقه ای این رتبه بندی به چشم می‌خورد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، از 113 کشور مورد بررسی قرار گرفته در این رتبه بندی، کشور کامبوج از حوزه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه.آن)، با رتبه 112 از 113 عنوان دومین کشور قانون گریز در جهان را به خود اختصاص داده است.
«هون سن» نخست وزیر کامبوج که در 32 سال گذشته قدرت را در اختیار داشته، اعلام کرده که 10 سال دیگر نیز می‌خواهد در قدرت بماند و در آستانه انتخابات سراسری با دستگیری رقیب سیاسی اش، باعث انحلال حزب مخالفان شده تا نمره پایین این کشور در رتبه بندی «حاکمیت قانون»، غیر منتظره نباشد.
در میان بدترین‌های قانونمداری، فیلیپین دیگر کشور «آ.سه.آن»، با 18 درجه افت، تحت رهبری «رودریگو دوترته»، بیشترین سقوط را در میان 113 کشور مورد بررسی در جهان داشته و رتبه 88 از 113 را کسب کرده است.
طبق آمارهای ارائه شده توسط دیده بان حقوق بشر، از زمان روی کار آمدن «دوترته» و طرح مبارزه وی با مواد مخدر تاکنون 12 هزار نفر مظنون به مصرف و قاچاق مواد مخدر بدون دادرسی و با تیر مستقیم نیروهای پلیس کشته شده اند؛ آماری که فیلیپین آن را رد می‌کند و کشته شدگان را حدود 4 هزارنفر می‌شمارد.
فیلیپین که ریاست اجلاس اتحادیه «آ.سه.آن» را در سال 2017 به عهده داشت، در حالی در چنین وضعیتی از قانون مداری قرار دارد که دولت شهر سنگاپور، رئیس جدید «آ.سه.آن» در سال جاری (2018)، بالاتر از ژاپن، بهترین کشور قاره آسیا در قانون مداری محسوب می‌شود.
پس از سنگاپور، مالزی و اندونزی به ترتیب با رتبه های 53 و 63 از 113 کشور جهان و دومین و سومین کشور قانونمدار «آ.سه.آن» محسوب می‌شوند .
کشورهای تایلند ، ویتنام ، فیلیپین ، میانمار و کامبوج به ترتیب رده های بعدی این رتبه بندی را در جنوب شرق آسیا به دست آوردند.
رتبه های جهانی تایلند 71 و ویتنام74 از 113 کشور جهان در قانونمداری اعلام شده است.
البته کشوری مانند میانمار که کشتار هزاران نفر اقلیت مسلمانان روهینگیایی وآوارگی حدود 800 هزار نفر از آنها را در کارنامه خود دارد، با رتبه 100 از 113 پس از کامبوج، قانون گریزترین کشور جهان و همچنین جنوب شرق آسیا محسوب شده است.
در این رتبه بندی جهانی از 113 کشور مختلف، دانمارک نخستین و ونزوئلا آخرین کشور در فهرست قانونمداری قرار گرفته اند.
پروژه عدالت جهانی یک پایگاه اطلاعاتی چندملیتی است که سالانه 44 شاخص مختلف را در مورد وضعیت رعایت قانون و یا گریز از آن را در کشورهای مختلف جهان مورد بررسی قرار می دهد.
محدودیت های قدرت دولتی، فقدان فساد، دولت باز، رعایت حقوق بنیادین، نظم و امنیت، وضعیت نظارت قانون ، عدالت مدنی و عدالت کیفری از شاخص های این بررسی هستند.
آساق****241**1599**انتشار : مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا

جهانگیری گفت: چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفت‌وگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روزهای ایران را هم بررسی‌ کرده است.   در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید؛   * دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟   * مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.   * این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟   * اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود   * به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی‌ به انسانیت اتفاق افتاد.   * چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   * این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.   * خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم) بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

دیگر خبرها

  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور