Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@21:28:29 GMT

انتقاد از خود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۴۲۹۷

انتقاد از خود

با اینکه به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن افتخار می‌کنیم و اعتقاد راسخ داریم که باید در ۲۲ بهمن امسال پرشورتر و منسجم‌تر از گذشته در راه پیمائی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنیم. ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، با اینکه به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن افتخار می‌کنیم و اعتقاد راسخ داریم که باید در 22 بهمن امسال پرشورتر و منسجم‌تر از گذشته در راه پیمائی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنیم و در تمام عرصه‌ها با تمام توان باید از این انقلاب و این نظام دفاع کنیم، به این واقعیت نیز شدیداً معتقدیم که مسئولان نظام جمهوری اسلامی به «انتقاد از خود» نیازمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که دهه فجر، زمان معرفی دستاوردهای انقلاب و نظام است و همه باید به این دستاوردها ببالیم ولی از این فرصت، بهره‌برداری دیگری هم می‌توان کرد که به نظر می‌رسد نیاز حتمی و قطعی امروز جامعه ما به ویژه مسئولان نظام است.

ضرورت «انتقاد از خود» به این دلیل احساس می‌شود که اولاً در کنار پیشرفت‌های علمی، دفاعی، پزشکی و عمرانی، نارسائی نیز وجود دارد و ثانیاً با آنچه جوهر انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد و عامل اصلی پیروزی این انقلاب بود، با گذشت زمان درحال فاصله گرفتن هستیم.
نارسائی عمدتاً به بخش اقتصادی مربوط می‌شود. معضل بی‌کاری را کسی انکار نمی‌کند و همه برای حل آن تلاش می‌کنند، ولی این تلاش‌ها به دلیل اینکه اقتصاد ما بیمار است به جائی نمی‌رسد. این درست است که بعضی سیاست‌های غلط گذشته موجب بروز بیماری اقتصادی شده،‌ ولی اینکه امروز همدیگر را متهم به ایجاد این بیماری کنند مشکلی حل نمی‌شود. همه باید دست به دست همدیگر بدهند و این بیماری را به صورت ریشه‌ای معالجه کنند. امروز، علاوه بر بی‌کاری، فاصله طبقاتی در جامعه ما بیداد می‌کند. عده‌ای در کاخ‌های چند ده میلیاردی زندگی می‌کنند و عده‌ای کارتن خواب هستند. جمع قلیلی با امکانات اشرافی و مسافرت ‌های گران قیمت خارجی دمخور هستند و عده کثیری برای نان شبشان به این در و آن در می‌زنند. تعداد اندکی به وام‌های میلیاردی به راحتی دسترسی دارند و هر وقت بتوانند به جای گرفتن وام اختلاس می‌کنند و بقیه مردم برای گرفتن چند صد هزار تومان وام در نوبت‌های طولانی قرار دارند و یا با در بسته مواجه می‌شوند. برای عده‌ای که به جائی وابسته هستند بدون معطلی شغل پیدا می‌شود و بقیه مردم برای شاغل کردن فرزندانشان به بن بست می‌رسند. همین فاصله طبقاتی است که وقتی چند عامل بیگانه یا خودی نادان، شعار مخالف سر می‌دهند عده‌ای را به خیابان‌ها می‌کشاند و اغتشاش دیماه 96 به راه می‌افتد. در تحلیل این اغتشاش نباید مسئولان در اشتباه بمانند و ریشه‌های اقتصادی آن را نادیده بگیرند و تصور کنند این پرونده بسته شده است. مطمئن باشید تا بی‌کاری و فاصله طبقاتی هست، این آتش هم زیر خاکستر می‌ماند...
از این مهم تر، فاصله گرفتن از جوهر انقلاب اسلامی است. این انقلاب را وحدت و همبستگی به پیروزی رساند. در دفاع مقدس هم همبستگی مردم کارساز بود. توطئه‌های دشمنان را هم وحدت و همبستگی مردم خنثی کرد. مردم البته همان مردم دوران انقلاب هستند و برای دفاع از اسلام و کشور و نظام همچنان آماده‌اند در برابر دشمنان سینه سپر کنند. این را همواره نشان داده‌اند و در اغتشاشات اخیر هم نشان داده‌اند و روز 22 بهمن امسال هم نشان خواهند داد، ولی مشکل از کسانی است که قدرت را در اختیار دارند و بر سر حفظ و افزایش آن با همدیگر اختلاف و دعوا دارند. ایکاش فقط اختلاف بود و به تنازع و کینه توزی و تلاش برای حذف همدیگر منجر نمی‌شد. تا زمانی که ما کینه توزی‌ها را کنار نگذاریم و صفات رحمان و رحیم بودن خدا را در تعاملات خود به ویژه در دایره حاکمیت جاری نسازیم قطعاً موفق به حفاظت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نخواهیم شد. این انقلاب با درون مایه «رحماء بینهم» شکل گرفت و با سرمایه «اشداء علی الکفار» توانست توطئه‌ها را خنثی کند. ما با عملکردمان مدتی است در جهت عکس این توصیه قرآنی حرکت می‌کنیم. ما را چه شده است که دلسوزترین، خدوم‌ترین و مبارزترین نیروهایمان را به مجرد اینکه نظری غیر از نظر ما ابراز می‌کنند، عامل استکبار و مهره صهیونیسم می‌نامیم و خودمان را «معیار اسلام ناب» می‌دانیم؟ چرا عده‌ای از ما به جای آنکه آمریکا را «شیطان بزرگ» بدانیم، هرکس را که نظری غیر از نظر ما دارد به «شیطان بزرگ» خود تبدیل کرده ایم؟ چرا به پیامبر اسلام که هنگام فتح مکه در برابر کسانی که می‌گفتند امروز روز نابود کردن مخالفین اسلام است فرمود «الیوم یوم المرحمه» اقتدا نمی‌کنیم؟ مگر نمی‌دانیم کینه توزی علامت ضعف است و رافت و رحمت علامت اقتدار؟ مگر به قدرت نظام جمهوری اسلامی و پشتوانه مردمی آن اعتقاد نداریم؟ اگر داریم، چرا سعه صدر نشان نمی‌دهیم و به جای پرداختن به امور بزرگ‌تر به مسائل کوچکی همچون اختلاف داخلی و باز نگهداشتن پرونده‌های کهنه و پاشیدن نمک بر زخم‌های کهنه‌تر مشغول هستیم؟ اینهاست که ما را از جوهر انقلاب، دور می‌کند و به دشمنان این انقلاب و این نظام و این ملت جرات و جسارت توطئه می‌دهد.
به این دلیل است که معتقدیم امروز «انتقاد از خود» نیاز واقعی و مبرم مسئولان نظام جمهوری اسلامی است. با این اقدام است که می‌توان مانع فاصله گرفتن از جوهر انقلاب شد و بر مشکلات و نارسائی‌ها غلبه کرد و دشمنان خارجی را نیز ناکام نمود.یادداشت جمهوری اسلامی/انتهای پیام/ R1361/P1361/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید؛ محسن رضایی: ارتباط ایران با جبهه مقاومت دستوری و آمرانه نیست

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229413 برچسب‌ها محسن رضایی

دیگر خبرها

  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه