Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: 20 پروژه این دانشکده با اعتبار افزون بر 60 میلیارد ریال در دهه فجر آماده بهره برداری است.

دکتر مهران امینی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه‌ های افتتاحی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر شامل پنج مرکزخدمات سلامت شهری و روستایی، چهار خانه بهداشت، پنج واحد پانسیون پزشکی، 2 پایگاه اورژانس115 ،2مرکز تسهیلات زایمانی، یک مرکز دندانپزشکی و یک انبار دارویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از راه ‌اندازی کلینیک ویژه تخصصی وحدت ایرانشهر، مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی، بلوک زایمانی و مرکز غربالگری سرطان نیکشهر، آزمایشگاه رفرانس، مرکز درمان بستر فنوج و مرکز درمان بستر امام رضا(ع) دلگان تا پایان سال خبر داد و افزود: عملیات اجرایی بیمارستان 500 تختخوابی ایرانشهر به عنوان بزرگترین بیمارستان تخصصی جنوب شرق کشور و نماد توسعه و ترقی سیستان و بلوچستان تا قبل از سال شروع خواهد شد.
وی تصریح کرد: علاوه بر طرح های مذکور و پیشرفت فیزیکی 50 درصدی بزرگترین مرکز مادر و کودک(ال دی آر)جنوب شرق کشور در ایرانشهر، پیشرفت فیزیکی 80 درصدی فاز نخست بزرگترین مرکز درمان سوختگی سیستان و بلوچستان در ایرانشهر، پیشرفت فیزیکی 80 درصدی کلینیک ویژه تخصصی نیکشهر، پیشرفت فیزیکی 85 درصدی بلوک زایمانی سرباز و دهها پروژه دیگر در حوزه زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در دست اجراست.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها شاهد ارتقا چشمگیر خدمات بهداشتی درمانی و تحولی شگرف در حوزه سلامت این دانشکده رخ خواهد داد.
دکتر امینی فرد با اشاره به استقرار تنها بالگرد مختص اورژانس هوایی(emerjency) سیستان و بلوچستان در ایرانشهر اظهار داشت: این بالگرد از مجهزترین بالگردهای روز اروپا و ویژه اورژانس هوایی است.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری