Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:48:28 GMT

اولین محور پیاده راه شهر زنجان ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۴۸۹۲

اولین محور پیاده راه شهر زنجان ایجاد می شود

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: اولین محور پیاده راه شهر زنجان فاز یک آن از سبزه میدان تا میدان انقلاب ایجاد می شود که برای انجام این کار مصوبه اولیه شورای اسلامی شهر و شورای ترافیکی استانی اخذ شده است.

مسیح الله معصومی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طراحی پروژه اولین محور پیاده راه شهر زنجان انجام گرفته و ردیف بودجه ای نیز برای سال آینده پیش بنی شده که با اجرای صحیح و منطقی و با کیفیت این محور ضمن اینکه این محور به خیایان گردشگری تبدیل می شود، سکون و آرامشی را در پهنه مرکزی شهر فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بر این اساس بسیاری از فضاهای خدماتی در حوزه های مختلفی به شکل نادرستی در هسته مرکزی شهر متمرکز شده و این وضعیت مراجعه بار سفر شهروندان را به مراتب افزایش می دهد.
معصومی افزود: بر این اساس برای صدور پروانه ها و توزیع خدمات در تمامی مناطق تلاش می شود خدمات مورد نیاز شهروندان ارائه که تحقق این مهم سفرهای غیر ضروی به مرکز شهر را به حداقل کاهش داده و حتی به منزله حذف سفر و خلوت سازی و روان سازی ترافیک خواهد بود.
شهردار زنجان گفت: بخش عمده بافت شهر زنجان بر اساس ساختار سنتی شکل گرفته و در قسمت های توسعه یافته مشکلات کمتری در حوزه ترافیک وجود دارد که در تناسب نیستند و در این میان فرهنگسازی در کاهش مشکلات اهمیت زیادی دارد.
معصومی افزود: این در حالی است در کشورهای دیگر مشاهده می شود مردم بجای استفاده از حمل و نقل شخصی به حمل و نقل عمومی گرایش پیدا کرده اند و شهرداری تلاش دارد با یکسری از سیاست ها به ارتقای این بخش ها کمک کند.
وی بیان کرد:یکی از برنامه های پیش رو بحث استفاده بهینه از معابر است و امکان اینکه تمامی معابر شهری را یکجا تعویض کرد و یا بازگشایی شود با توجه به مشکلات اجتماعی و توان مالی شهرداری ،امکان پذیر نیست.
معصومی خاطر نشان کرد: بر این اساس شهرداری بحث بهینه سازی و افزایش بهره وری در حوزه تملکات ، محور زینبیه شرقی را شهرداری انجام داده که تا 22 بهمن دهه فجر فاز یک زینبیه غربی افتتاح خواهد شد و ادامه زینبیه غربی تا خیابان شهید مطهری ر ا دوباره آغاز می شود.
وی خاطر نشان کرد: گروههای کارشناسی نیز تلاش می کنند کهمعابر موجود بیشترین استفاده لازم را داشته باشند و این در حالی است یکطرفه کردن محورها اقدامی موثر میی دانند اما این موضوع نارضایتی را به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی** اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌

رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: مسئولان شهرداری سنندج به وعده خود مبنی بر محصور کردن و بستن مسیرهای دسترسی موتورسواران به پیاده راه خیابان فردوسی عمل نکرد. - اخبار استانها -

سرهنگ رضا همتی‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که چرا وعده برخورد و جلوگیری از ورود موتورسیلکلت‌ها به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج به صورت کامل اجرایی نشد و همچنان شاهد تردد موتورسواران از این مسیر و نارضایتی مردم هستیم؟ اظهار داشت: پلیس بعد از انتشار گزارش تسنیم، بلافاصله ورود و از آن روز تاکنون موتورسیکلت‌های زیادی توقیف و به پارکینگ هدایت شده‌اند.

وی گفت: البته شهرداری به وعده خود مبنی بر محصور کردن و بستن مسیرهای دسترسی موتورسواران به پیاده راه خیابان فردوسی عمل نکرده و باید این مطالبه مردمی را از آنان مطالبه‌گری کنید.

رئیس پلیس راهور استان کردستان با تأکید بر اینکه باید دستگاه متولی پای کار بیاید و وظایف خود را به درستی انجام دهد، تصریح کرد: البته طبق پیگیری‌هایی که از دستگاه قضایی انجام و حکم آن صادر شده است، چنانچه هر‌گونه اتفاق در این مسیر بیفتد یا شهروندی آسیب و صدمه ببیند، دستگاه متولی یعنی شهرداری مقصر شناخته می‌شود.

همتی‌زاده افزود: از خبرنگار تسنیم بابت پیگیری این مطالبه مردمی که در دستور کار ماست، تشکر می‌کنیم. چنانچه شهرداری مسیرها را ببندد، اجازه عبور و تردد هیچ گونه موتورسیکلتی را در این مسیر نخواهیم داد.

شهردار سنندج 20 فروردین ماه در پیگیری خبرنگار تسنیم عنوان کرد: مقرر شده که ساماندهی، نظم‌دهی و زمان عبور و مرو این مسیر به یک شرکت بخش خصوصی واگذار شود که تاکنون چندین بار فراخوان انجام شده و تا پایان فروردین ماه جاری مشخص می‌شود. 

سید‌انور رشیدی اذعان کرد: این مطالبه به حقی است و به معاون خدمات شهری دستور داده شده که این وضعیت را ساماندهی کند. حال با گذشت بیش از دو هفته از اردیبهشت ماه نه تنها این وعده عملی نشد بلکه همچنان شاهد جولان موتورسواران در این پیاده راه هستیم که نه تنها باعث بی‌نظمی، نگرانی و گله‌مندی شهروندان شده، بلکه چهره و سیمای شهری را نیز بر هم زده است و از سوی دیگر بی‌فرهنگی موتورسواران را نیز می‌رساند.

به گزارش تسنیم؛ براساس قانون تردد هر نوع وسیله نقلیه در سطح پیاده راه کاملاً ممنوع است، خبرنگار ما این مطالبه مردمی را همچنان تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • دانایی و دارایی و تخصص اساس کار آموزش و پرورش باشد