Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@13:49:46 GMT

میزان عمق برف تهران در بارش اخیر

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۵۰۳۳

میزان عمق برف تهران در بارش اخیر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف اخیر در تهران گفت: عمق این بارش برف ۲۳ سانت ثبت شده است.

به گزارش مشرق، شنبه هفته گذشته فعالیت سامانه بارشی در کشور باعث بارش برف در بسیاری از استان‌ها از جمله تهران شد. از آنجا که مدت‌هاست تهرانی‌ها چنین برفی را تجربه نکرده‌بودند بررسی میزان عمق برف به یک پرسش مهم تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره، احد وظیفه با اشاره به آمارهای ایستگاه مهرآباد اظهار کرد: ایستگاه مهرآباد سابقه ثبت اطلاعات بارشی را طی ۶۰ سال گذشته دارد. بر اساس آمارهای این ایستگاه، آخرین عددی که از بیشترین عمق برف در تهران ثبت شده ۴۰ سانتیمتر و مربوط به سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۱) است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه مهرآباد، طی بارش برف اخیر، عمق برف تهران ۲۳ سانتیمتر بود. در سال ۱۹۸۴ (۱۳۶۲) نیز بارش ۲۳ سانتیمتری در تهران ثبت شد.

بیشتر بخوانید: کدام استان سردترین شهر کشور است؟ بارش برف و این همه بحران چرا؟ اظهارات عجیب درباره امکان وقوع سونامی در خزر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه عمق برف در فرودگاه امام خمینی نیز رصد شده است، گفت: عدد ثبت شده از عمق برف در ایستگاه فرودگاه امام خمینی بالاتر از عدد ایستگاه مهرآباد است اما چون این ایستگاه خیلی قدیمی نیست، سابقه آماری زیادی نیز ندارد.

شاهرخ فاتح - رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی - در مورد تاثیر سامانه بارشی اخیر در شرایط بارشی تهران اظهار کرد: طی روزهای اخیر ۱۹ میلی‌متر به بارش تهران اضافه شد که این میزان افزایش بارش، ۱۹ درصد نسبت به بلندمدت و ۱۳ درصد هم نسبت به سال گذشته اوضاع را بهتر کرده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای مهر تا ۱۰ بهمن ماه (بعد از بارش برف)، استان تهران ۴۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد که نسبت به بلندمدت ۶۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد کاهش داشت.

منبع: ایسنا ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

محسن حیدری اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله