Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@19:44:02 GMT

پرده برداری فاراژ از نقشه ترزا می

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۵۱۱۲

پرده برداری فاراژ از نقشه ترزا می

رویکرد دوگانه ترزا می در قبال برگزیت طی ماه های آتی ادامه پیدا خواهد کرد و وی به خوبی می داند که مذاکرات برگزیت در روندی طبیعی و قابل پیش بینی به نتیجه نخواهد رسید.

خبرگزاری مهر: برگزیت همچنان به موضوعی داغ از معادلات سیاسی لندن و اتحادیه اروپا تبدیل شده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل اروپا معتقدند که مذاکرات برگزیت به خوبی پیش نمی رود و اراده لازم در میان دو طرف برای عملی ساختن نتایج همه پرسی سال ۲۰۱۶ در انگلیس وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، مقامات انگلیسی از یک سو بر لزوم خروج از اروپا تاکید کرده و از سوی دیگر، نشانه های ماندن در قاره سبز را به مقامات اتحادیه اروپا مخابره می کنند. این رویکرد دوگانه منجر به سردرگمی شهروندان انگلیسی شده و این دقیقا همان چیزی است که ترزا می به عنوان نخست وزیر این کشور می خواهد! ترزا می به خوبی می داند که نگاه داشتن شهروندان انگلیسی در وضعیت دوگانه و بلاتکلیف، به وی کمک خواهد کرد تا هر گونه تصمیمی را در خصوص ماندن یا خروج کشورش از اتحادیه اروپا اتخاذ کند. در این خصوص میان گفتار و عمل مقامات انگلیسی تفاوتی معنادار وجود دارد!

اظهارات اخیر "نایچل فاراژ" رهبر سابق ملی گرایان انگلیس و از طرفداران سرسخت برگزیت نشان می دهد که پیش بینی ها بر سر معامله انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت کاملا درست بوده است. رهبر پیشین حزب استقلال انگلیس انتقاد شدیدی به موضع نخست وزیر کشورش در مذاکرات برگزیت وارد و تاکید کرده است که ترزا می با یک پا در مسیر خروج و با پای دیگر در مسیر ماندن در اتحادیه اروپا قدم می‌زند.

وی این رفتار و رویکرد نخست وزیر انگلیس را غیر قابل پذیرش دانسته است. با این حال فاراژ از معامله پشت پرده ای که در این خصوص میان مقامات اروپایی و انگلیسی صورت گرفته، سخنی به میان نیاورده است. وی معتقد است که انگلیس از یک سو نمی تواند یک دولت مستقل دموکراتیک و از سوی دیگر عضو اتحادیه اروپا باشد. حزب استقلال انگلیس معتقد است که انگلیس باید خود را از بوروکراسی اروپایی خلاص کند تا به رشد اقتصادی دست پیدا کند.

علی رغم اظهارات فاراژ، نهادهای اقتصادی و دولتی در انگلیس مشغول تهیه اخباری هدفمند در خصوص عواقب و تبعات سخت و غیر قابل جبران خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند. به عبارت بهتر، نهادهای رسمی در انگلیس مشغول هدایت افکار عمومی خود با انتشار گزارش هایی معنادار و هدفمند می باشند.

واقعیت امر این است که رویکرد دوگانه ترزا می در قبال برگزیت طی ماه های آتی و به طور کلی تا زمانی که وی در راس معادلات اجرایی انگلیس حضور دارد ادامه پیدا خواهد کرد. نخست وزیر انگلیس به خوبی می داند که مذاکرات برگزیت در روندی طبیعی و قابل پیش بینی به نتیجه نخواهد رسید.

بدون شک در ادامه، بار دیگر شاهد تشدید بحران میان طرفداران و مخالفان برگزیت در انگلیس خواهیم بود. این تقابل از سوی دولت انگلیس هدایت خواهد شد تا به نقطه ای مشخص برسد. برخی سران حزب کارگر و محافظه کار معتقدند که این نقطه مشخص، برگزاری دوباره همه پرسی خروج از اروپا می باشد.

لازم به ذکر است که نتایج آخرین نظرسنجی ها و تحقیقات میدانی در انگلیس نشان دهنده افزایش مخالفان برگزیت (تحت تاثیر تبلیغات دولت انگلیس) می باشد. از این رو اگر بار دیگر در این خصوص همه پرسی صورت گیرد، احتمال تغییر نتیجه سال ۲۰۱۶ میلادی وجود دارد. مسئله ای که ترزا می نخست وزیر انگلیس چندان نسبت به آن ناراضی نخواهد بود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003GhQ

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی

رئیس کمیسیون اروپا طی اظهاراتی نسبت به سیاست‌های چین که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، طی اظهاراتی پیش از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اعلام کرد که وی قرار است در مورد سیاست‌های این کشور که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، گفتگو کند.

صنعت‌زدایی فرآیندی از تغییرات اجتماعی و اقتصادی است که در اثر حذف یا کاهش ظرفیت یا فعالیت صنعتی در یک کشور یا منطقه به‌ویژه صنایع سنگین یا صنایع تولیدی ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور چین روز یکشنبه به عنوان بخشی از سفر 6 روزه خود به سه کشور اروپایی وارد فرانسه شد که اولین سفر او به اروپا از سال 2019 محسوب می‌شود.

رئیس بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تأکید کرد که در جریان گفتگوی خود با شی در مورد "عدم تعادل" در تجارت چین صحبت خواهد کرد.

چین در حال حاضر با یارانه‌های هنگفت، به دلیل تقاضای ضعیف داخلی خود، بیش از آنچه که می‌فروشد، در حال تولید است. این اقدام منجر به عرضه بیش از حد کالاهای یارانه‌ای چینی، مانند خودروهای برقی و فولاد می‌شود که منجر به تجارت ناعادلانه می‌شود.

فون در لاین افزود: اروپا نمی تواند چنین رویه‌های تحریف کننده‌ای را در بازار بپذیرد که می تواند منجر به صنعت زدایی در اروپا شود.

در چند هفته گذشته، مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد "اقدامات ناعادلانه چین"، از جمله محدودیت در عرضه تجهیزات پزشکی اروپایی به بازار این کشور آسیایی و یارانه برای شرکت‌های چینی تولیدکننده توربین‌های بادی، خودروهای الکتریکی و قطار آغاز کرده‌اند.

در همین حال، چین یک تحقیق ضد دامپینگ (قیمت‌شکنی) در مورد براندی وارداتی از اتحادیه اروپا باز کرده است که به ویژه صادرکنندگان فرانسوی را تحت تأثیر قرار می دهد. تحقیقات متقابل به عنوان یک تقابل فزاینده در برابر حمایت گرایی تلقی می شود. فون در لاین برای تجارت "ریسک زدایی" با چین فشار آورده است، اما به اندازه ای پیش نرفته است که از جدا شدن از قدرت اقتصادی حمایت کند.

شی در مقاله‌ای که پیش از سفرش در مطبوعات فرانسه منتشر شد، گفته بود که پکن متعهد به دستیابی به "چشم‌اندازهای جدید" در روابط خود با این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهداف پشت پرده رقیب تراشی برای قالیباف! / اصلاح‌طلبان: در مجلس دوازدهم اقلیت نه نیروی سوم هستیم!
  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • گزینه ایده‌آل بایرن مونیخ زیر آفتاب میامی!