Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@16:23:09 GMT

رفع بی‌خوابی با مصرف این نوشیدنی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۵۵۴۵

صراط: سمیه ذاکری درباره بی‌خوابی اظهار کرد: در واقع بیماری‌ها و مشکلات مربوط به خواب به مزاج مغز, قوت و صحت کارکرد آن بستگی دارد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: غلبه خشکی بر مزاج مغز از علل بی‌خوابی محسوب می‌شود, این افراد معمولاً خشکی بینی دارند, ترشحات بینی‌شان کم است, کمتر سرما می‌خورند, حواس بویایی و شنوایی تیزی دارند در سرشان گاهی احساس سبکی می‌کنند, سبکی آزار‌دهنده انگار سرشان در فضا آزاد است, لازم نیست حتماً همه علائم در یک فرد باشد تا بگوییم خشکی مزاج مغز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: برای درمان خشکی مغز باید رطوبت به آن رساند, مصرف شیره بادام, مصرف کاهو قبل از خواب, مصرف غذاهای رطوبت‌زا مثل ماش، جو‌، شیر‌، اسفناج، کدو و پرهیز از ادویه مناسب است.

ذاکری خاطرنشان کرد: چکاندن روغن بنفشه در بینی قبل از خواب و چرب نگه داشتن بینی طی روز با این روغن می‌تواند بی‌خوابی را درمان کند.

وی یادآور شد: اصولا بینی راه ارتباط مغز با دنیای خارج است و مغز فضولات خود را از این راه دفع می‌کند, وجود خشکی در سوراخ‌های بینی یکی از نشانه‌های کاهش رطوبات مغزی است, چکاندن روغن بنفشه یکی از راه‌های غلبه بر این خشکی است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم) نمایی از طولانی‌ترین پل تاریخی ایران (فیلم) کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)