Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا – نخست وزیر مالزی بدون ذکر تاریخ دقیق، زمان چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی گفت که این انتخابات پیش از شروع موسم حج تمتع و در ماه جولای سال جاری میلادی (تیر97)برگزار خواهد شد.

به گزارش شنبه ایرنا از خبرگزاری «برناما»، «نجیب تون رزاق» نخست وزیر مالزی شب گذشته در مراسمی با حضور بیش از هزار نفر از نمایندگان روستاها و روحانیونی که قرار است امسال با تسهیلات دولتی به برای مناسک تمتع به مکه اعزام شوند، افزود: شما قرار است در 14 جولای (23 تیر) پس از عید فطر به عربستان اعزام شوید و این به آن معنی است که پس از 2 روز بزرگ به آن‌جا خواهید رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش رسانه‌‌های دولتی این کشور، منظور نخست وزیر مالزی از 2 روز بزرگ، روز عید فطر و روز چهاردهمین انتخابات سراسری این کشور است.
«نجیب تون رزاق» همچنین اظهار کرد:در این صورت زیارت کنندگان حج، پس از انجام وظیفه انتخاب دولت، می‌توانند با خیالی آسوده به حج اعزام شوند.
نجیب تون رزاق همچنین از عازمین سفر حج ، خواست تا برای موفقیت و رفاه این کشور دعا کنند تا مالزی تبدیل به نمونه یک کشور اسلامی موفق شود.
مجلس کنونی مالزی در 24 جولای 2018 (2 مرداد 97) منحل می‌شود و انتخابات نهایتا تا 60 روز باید برگزار شود.
ائتلاف حاکم «باریسان نشنال» یا «جبهه‌ ملی» از زمان استقلال مالزی در قدرت بوده، اما در انتخابات آتی، ائتلاف مخالفان دولت با رهبری سیاستمدار قدیمی این کشور، «ماهاتیر محمد» که زمانی رهبر «جبهه ملی» بوده با این ائتلاف در رقابت جدی قرار دارد.
ائتلاف دست راستی «جبهه ملی» با رهبری «نجیب تون رزاق»، متشکل از سه حزب «آمنو» ،انجمن چینی های مالزی موسوم به «ام سی ای» و کنگره هندی های مالزی با عنوان «ام آی سی» است.
در جناح مخالف نیز «پاکاتان هاراپان» به معنای «ائتلاف امید» متشکل از احزاب «عدالت مردم»، «اعتماد ملی»، «اقدام دموکراتیک» و «بومی تباران متحد مالزی» است.
البته حزب اسلامی مالزی موسوم به «پاس» نیز که به صورت سنتی در ائتلاف مخالفان بوده که دراین انتخابات به صورت مستقل به رقابت خواهد پرداخت.
آساق****241**1599** انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید نظام‌الدین موسوی، دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

موسوی گفت: از ۳۰ نامزد ائتلاف امنا در دور اول انتخابات ۷ نفر انتخاب و ۱۵ نفر نفر نیز به دور دوم راه پیدا کردند.

وی افزود: با تصویب شورای مرکزی ائتلاف تمامی ۱۵ نامزد راه یافته فهرست ائتلاف به دور دوم، در این مرحله نیز در لیست امنا قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه آقای مهدی شریفیان در اطلاعیه ای رسماً اعلام کرد که خود را متعهد به رویکردهای ائتلاف امنا در مجلس آینده می‌داند، با تصویب شورای مرکزی حضور وی به عنوان نفر شانزدهم فهرست امنا در دور دوم قطعی شد.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) در ادامه اسامی کامل ۱۶ نفر ائتلاف انتخاباتی امنا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به این شرح اعلام کرد:

۱- سید نظام الدین موسوی

۲- احمد نادری

۳- ابراهیم عزیزی

۴-پ یمان فلسفی

۵- سمیه رفیعی

۶- ابوالفضل ظهره وند

۷- محمد سراج

۸- ابوالقاسم جراره

۹- زینب قیصری

۱۰- ریحانه اخلاقی

۱۱- صالح اسکندری

۱۲- سید مرتضی محمودی

۱۳- بیژن نوباوه وطن

۱۴- حسین صمصامی

۱۵- مجتبی رحماندوست

۱۶- مهدی شریفیان

کد خبر 6095306 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شورا‌های شهر
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد